طراحی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه از جمله اموری است که در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید موارد متعددی مورد توجه باشد تا در نهایت امکان کاربردی بودن آشپزخانه و همچنین زیبایی بصری آن فراهم شود. در صورتی که به دنبال این هستید که در مورد دکوراسیون آشپزخانه و نکات مهم آن اطلاعاتی را بدست آورید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

در صورتی که دکوراسیون داخلی را به چندین دسته بخش بندی کنیم، دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های آن به حساب می آید. طراحی دکوراسیون آشپزخانه همچنان که باید از دکوراسیون عمومی داخل خانه باید پیروی کند باید ویژگی ها و مختصات  خاص خود را نیز داشته باشد چرا که دیزاین آشپزخانه از لحاظ کاربردی متفاوت از سایر بخش های خانه است. موارد متعددی در دکوراسیون این بخش از خانه مورد توجه باشد که می توانیم به نورپردازی، ترکیب رنگ ها ، انتخاب نوع متریال، استفاده بهینه از فضا، تهویه و… اشاره داشته باشیم.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و استفاده حداکثری از فضا

توجه به فضا از مباحث مهمی است که همیشه در طراحی مورد توجه بوده است. در مورد آشپزخانه نیز توجه به فضای داخلی آشپزخانه  اهمیت  زیادی خواهد داشت چرا که بسیاری از افراد به دلیل این که فضای آشپزخانه آن ها کمتر است برای طراحی دکوراسیون مجدد، اقدام می کنند تا بیشترین استفاده از فضا صورت بپذیرد. حتی اگر ابعاد آشپزخانه شما خیلی کوچک باشد نیز با طراحی استاندارد، فضای کافی برای شما به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که به صورت مرتب از وسایل با ابعاد کوچک در آشپزخانه استفاده می کنید در صورت می توانید از کابینت هایی که روی میز قرار داده می شود و یا کابینت با کشوهای بزرگ استفاده کنید.

 همچنین در دیزاین آشپزخانه به منظور بهره وری بیشتر فضا ها می توان فضاهای ذخیره  نیز ایجاد کرد. برای همین منظور از کشوهای بزرگ، قفسه های سوپرمارکتی، کشوهای مخصوص ادویه ها، درب های پنهان در قسمت های مختلف آشپزخانه و طبقه بندی زیرین سینک می توان بهره برد..

توجه به مثلث طلایی در دکوراسیون آشپزخانه

مثلث ذهنی ایده ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه مورد توجه قرار می گیرد. همان گونه که مطلع هستید  یک مثلث از 3  ضلع برخوردار است. در آشپزخانه نیز برای هریک از این ضلع ها سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال در نظر گرفته می شود.در صورتی که آشپزخانه شما کوچک باشد به طور معمول از مثلث صرفنظر می شود و 3 مورد گفته شده به صورت خطی در نظر گرفته می شود.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

نوع رابطه این 3 آیتم در آشپزخانه ها باید منطقی باشد به گونه ای که نه آن اندازه فاصله ها زیاد باشد که رفت و برگشت طولانی گردد و نه آن اندازه کمتر باشد که در مسیر رفت و برگشت و انجام کار تداخل ایجاد شود. مناسب ترین حالتی که برای این مثلث در نظر گرفته می شود 4.8 متر تا 6 متر است. که در صورت رعایت این فاصله از لحاظ کاربردی محیط آشپزخانه در شرایط بسیار خوبی قرار می گیرد.

توجه به نور و تهویه در طراحی آشپزخانه

نور از مباحث مهم و کلید در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود با این وجود در دکوراسیون آشپزخانه اهمیت ثانویه دارد. به این مفهوم که لزومی برای وجود پنجره در آشپزخانه وجود ندارد و استفاده از نورگیر بری آن کافی به نظر می رسد. در صورتی که به منظور داشتن تهویه طبیعی، پنجره برای آشپزخانه در نظر گرفته شود می تواند از نکات مثبت باشد.
نکته ای که در مورد تهویه آشپزخانه باید مورد توجه باشد این است که اجاق گاز را به هیچ عنوان در مجاورت پنجره و یا تحت جریان مستقیم تهویه نگذارید. به جای استفاده از اجاق گاز در نزدیکی تهویه بهتر است که از سینک ظرفشویی استفاده کنید. در این شرایط سینک، در اثر جریان هوا خشک می شود و شاهد رطوبت بر روی آن نخواهیم بود.

حتی اگر آشپزخانه شما دارای پنجره باشد نباید از تهویه مصنوعی در طراحی دکوراسیون برای آشپزخانه غافل شوید. نکته ی مهمی که در مورد نور مصنوعی موجود در آشپزخانه باید مورد توجه باشد این است که طراحی نور نباید به گونه ای باشد که سبب خیرگی چشم شود و یا حواس پرتی را به دنبال داشته باشد.

توجه به ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

به طور کلی رنگ ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون های مختلف دارند. در دیزاین آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه نیز ترکیب رنگ ها اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد. به طور کلی ترکیب رنگ دکوراسیون مربوط به آشپزخانه در ارتباط با ترکیب رنگ کل دکوراسیون داخلی خانه است. برای مثال در صورتی که ترکیب رنگ های دکوراسیون پذیرایی کرم و قهوه ای باشد استفاده از رنگ های گرم و نزدیک به پذیرایی می تواند بسیار قابل توجه باشد. در صورتی که ابعاد آشپزخانه شما کوچک باشد توصیه می شود که از بین رنگ های روشن انتخاب کنید چرا که استفاده از رنگ های روشن سبب می شود که محیط آشپزخانه بزرگتر دیده شود.

توجه به جنس و متریال در طراحی دکوراسیون

توجه به جنس و متریال ها نیز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید مورد توجه بلشد. در این میان باید به جنس کابینت ها، کف، بدنه و سایر موارد توجه شود. مهمترین نکته ای که در کف سازی باید مورد توجه باشد استفاده از مصالحی است که مقاومت بالایی در مقابل حرارت و همچنین رطوبت داشته باشند و در واقع به راحتی بتوان شستشو را انجام داد.

 یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در کف می تواند، سرامیک باشد. سرامیک ها هم مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند و همچنین رطوبت هیچ تاثیری بر روی آن ندارد و به راحتی می توان شستشو داد. همچنین انواع سرامیک در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که بر اساس سلیقه خود می توانید انتخاب کنید. به هیچ عنوان از متریال های که سر می خورند در کف استفاده نکنید

استفاده از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه را در دکوراسیون آشپزخانه به هیچ عنوان فراموش نکنید زیرا محیط را بسیار زیباتر و صمیمی تر خواهد کرد، خصوصا در دیزاین آشپزخانه های ایرانی  گل یکی از عناصر مهم و جدایی ناپذیر به حساب می آید. استفاده از گل در آشپزخانه دو مزیت دارد اولا آرامش روحی و جسمی را به دنبال دارد و ثانیا می تواند تهویه طبیعی برای محیط فراهم کند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا