طراحی نقشه ویلا

قبل از اینکه به بررسی کامل نقشه ویلای مدرن بپردازیم لازم است بدانید که کلا نقشه ویلا به چه چیزی گفته می شود؟ نقشه ویلا در واقع نمای اولیه طراحی شده با تمامی جزییات می باشد که قبل از شروع به ساخت فیزیکی ویلا باید اقدام به کشیدن نقشه ویلا کرد که نسبت به نوع ویلای مورد نظر مراحل و نوع طراحی نقشه ویلا نیز تغییر می کند که در ادامه به بررسی کامل این مورد می پردازیم.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

نقشه ویلا چیست؟

همان گونه که در قسمت ابتدایی مقاله نیز به این مورد اشاره کردیم نقشه ویلا در واقع نقشه کامل یک ویلا با تمام جزییات آن از جمله نوع زمین، متراژ زمین، محل قرارگیری اتاق ها و پذیرایی و مکان های مختلف و اندازه و نوع دیوار ها و چندین و چند مورد دیگر می باشد که برای ساخت یک ویلا از جمله ساخت یک ویلای مدرن از قبل باید نقشه آن آماده شود و این مورد در طراحی نقشه ویلای مدرن بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که در ساخت نقشه ی یک ویلای مدرن اگر کوچکترین خطایی رخ دهد و این خطا از چشم مهندسین دور بماند ممکن است بعد از ساخت ویلای مدرن خسارات جبران ناپذیری برای کارفرما به همراه داشته باشد.

نقشه ویلای مدرن چیست؟

با دیدن این عنوان شاید از خود این سوال را بپرسید مگر نقشه ی ویلا های مختلف مگر فرقی دارد؟ در جواب این سوال باید بگویم بله فرق دارد که در قسمت های بعدی همین مقاله به صورت کامل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ولی به طور کلی نقشه ی ویلای مدرن به نقشه ایی گفته  می شود که از انواع مختلف پلان های نقشه کشی استفاده می شود و از صفر تا صد جزییات یک ساختمان از نوع خاک و منطقه جغرافیایی گرفته تا صفر تا صد نقشه ویلای مدرن به دست معماران حرفه ایی با دقت بالا طراحی و ساخته می شود. برای تهیه نقشه ویلای مدرن باید از نقشه هایی مثل برش افقی استفاده نمود تا در طراحی نقشه ویلا با مشکلی مواجه نشوید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

نقشه ویلای مدرن چه ویژگی هایی باید داشته باشد

به طور کلی در طراحی ویلا به سبک مدرن همیشه باید چند اصل رعایت شود که یکی از مهمترین این موارد هزینه مقرون به صرفه نسبت به کارایی و زیبایی طرح می باشد، به دلیل اینکه ساخت ویلا ها هزینه های چند ده میلیاردی و در مواردی شاید چند صد میلیاردی در پی دارد همیشه معمار سعی می کند در طراحی نقشه طوری عمل کند که مصالح و ساخت ساختمان با هزینه مقرون به صرفه ایی تمام شود و از طرفی ساختمان متریال بسیار زیبا و چشمگیری داشته باشد.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

همچنین باید سعی شود از ابزار های ترند و برند در ساخت ویلا استفاده کرد مانند پنجره های تمام قد که در اکثر ویلا ها ما آن را مشاهده می کنیم یا طراحی استخر در نمای بیرونی که نزدیک فضای داخلی خانه می باشد، البطه برای انجام همه این موارد باید ابتدا با کارفرما کاملا صحبت شود، مورد مهمتر اینکه باید حتما ستون گذاری ساختمان کاملا ایمن و بهینه باشد یعنی ستون هایی به اندازه با کیفیت و در مکان درست قرار داده شود و شما باید در نقشه خود تمامی مکان هایی که قرار است در آن ستون گذاشته شود مشخص کنید و اینکار را باید با دقت بالایی انجام دهید چرا که فقط زیبایی مهم نیست بلکه باید در کنار آن امنیت داشته باشد.

مراحل طراحی نقشه یک ویلای مدرن

برای طراحی نقشه ی یک ویلای مدرن ابتدا معمار به منطقه ایی که قرار است ویلا در آن بنا شود رفته و از آن بازدید می کند و عواملی همچون نوع منطقه از لحاظ جغرافیایی شرایط آب و هوایی میزان شیب زمین و حتی نوع خاک را بررسی می کند تا نقشه ویلا را با همان اساس طراحی کند، سپس از همان ابتدا میزان متراژ بخش بیرونی و بخش داخلی مشخص می شود و سپس تمامی بخش هایی که قرار است در ویلا به کار رفته شود یادداشت می شود از جمله تعداد استخر های روباز و سرپوشیده تعداد حمام تعداد اشپزخانه تعداد اتاق ها و هر موردی که قرار است در ویلا ساخته شود،

سپس در ابتدا نمای بیرونی مانند استخر ها و دیگر مواردی که خارج از نمای داخلی ویلا طراحی شده و سپس به نمای داخلی می رسیم، باید در طراحی نقشه ویلای مدرن توجه ویژه ایی به نمای داخلی نمود و با دقت کار را انجام داد، برای طراحی بخش داخلی نیز ابتدا آشپزخانه و راه دود کش مشخص شده و سپس اقدام به طراحی پذیرایی، اتاق ها و دیگر موارد می کنند.

حتما باید در نظر داشته باشید اولین کار هایی که پس از طراحی نمای بیرونی انجام دهید ابتدا باید راه دودکش و خروجی آب را انتخاب نمایید، چرا که در یک ویلا ممکن است چند آشپزخانه وجود داشته باشد که راه های ارتباطی آب و دودکش ها باید مشخص شود، در مرحله آخر پس از طراحی نقشه ویلای مدرن باید آن را مجددا کامل بررسی کنید تا فارغ از هرگونه مشکل و خطا در طراحی باشد و اگر خطایی موجود می باشد باید آن را اصلاح نمایید، نهایتا پس از این مرحله نقشه شما آماده می باشد و می توانید از آن استفاده نمایید.

تفاوت طراحی نقشه ی ویلای معمولی با نقشه ویلای مدرن 

همان گونه که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم تفاوت هایی بین طراحی نقشه ی ویلای معمولی با ویلای مدرن وجود دارد که در این بخش به بررسی این تفاوت ها می پردازیم. در طراحی نقشه ویلا به سبک مدرن باید سعی شود تمامی متریال ها و ابزار های استفاده شده به سبک مدرن و با کیفیت قابل قبولی باشند همچنین باید کل متریال و نورپردازی ساختمان در نقشه لحاظ شود و تمام مکان هایی که قرار می باشد در آن هرگونه نورپردازی از جمله رنگ نور یا ار جی بی نصب نمود مشخص شود، ولی در ساخت یک ویلای معمولی می توان از ابزار های ساختمانی با جنس معمولی نیز بهره برد. در ساخت نقشه ی ویلای معمولی به میزان دقت پایین تری نسبت به ویلاهای مدرن می باشد که نیاز به دقت بسیار بالا دارند، همچنین مانند طراحی نقشه ویلای مدرن نیاز نمی باشد که حتما مکان های نورپردازی در آن لحاظ شود و این کار را می توان پس از اتمام کار انجام داد

جمع بندی 

در این مقاله ما به بررسی کامل اینکه نقشه ویلای مدرن چگونه ساخته می شود و چه ویژگی هایی باید داشته باشد پرداختیم ، همچنین تمامی مراحل ساخت نقشه به سبک مدرن را به صورت کامل و مرحله ایی برای شما شرح دادیم، به بررسی تفاوت ویلای معمولی با یک ویلای مدرن نیز پرداختیم و بیان کردیم که نقشه ی یک ویلای مدرن با یک ویلای معمولی چه تفاوت هایی دارد و ابزار لازم برای ساخت ویلای مدرن چه مواردی می باشند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا