قدیمی‌ ها آشپزخانه را قلب خانه می‌ دانستند و به آن اهمیت بسزایی می‌ دادند. این اهمیت روز به‌ روز افزایش پیدا کرد به‌ طوری‌ که طراحی داخلی در ظاهر خانه اهمیت بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم درباره اصول طراحی کابینت و فاکتورهای مهمی که در طراحی کابینت‌ های مدرن باید رعایت شود، با شما صحبت کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

اصول طراحی کابینت چیست و چگونه کابینت طراحی کنیم؟

نمای اصلی آشپزخانه بستگی به انتخاب صحیح کابینت‌ ها دارد و طراحی کابینت به هر صورتی که انجام شود بر ظاهر آشپزخانه تأثیرات مستقیمی خواهد گذاشت. کابینت‌ ها به هر شکلی که طراحی شوند آشپزخانه نیز دارای همان طراحی خواهد بود. فاکتورهای زیادی برای طراحی کابینت آشپزخانه وجود دارد که در هنگام انتخاب و طراحی کابینت باید به آن توجه داشته باشید. توجه به مدل و طراحی کابینت می تواند زیبایی منزل و آشپزخانه را دو چندان کند. به همین علت است که افراد به دنبال طراحی اصولی کابینت و تاثیرات آن در خانه و نمای آشپزخانه می باشند. در ادامه مطلب درباره‌ فاکتورهای مهم در طراحی کابینت‌ ها با شما صحبت می کنیم

انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت ها

اولین نکته مهمی که در اصول طراحی کابینت باید به آن اشاره کرد و انتخاب صحیح دستگیره کابینت‌ ها است. شاید این‌ موضوع در ظاهر بی‌ اهمیت باشد اما عدم توجه به نما و ظاهر دستگیره کابینت می‌ تواند به‌ کلی ظاهر آشپزخانه و کابینت‌ های شما را تحت تاثیر قرار دهد. امروزه استفاده از دستگیره های کشیده و براق برای داشتن کابینت‌ های مدرن و شیک بسیار مورد توجه است. بسیاری از طراحان مد عقیده دارند که هر چه اندازه دستگیره های کابینت کشیده‌ تر و بلندتر باشد، نمای شیک و بهتری را از خانه و آشپزخانه منزل خود می‌ توانید انتظار داشته باشید. البته انتخاب دستگیره مناسب باید با توجه به رنگ و نمای ظاهری کابینت انتخاب شود.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

اگر دستگیره های کوچک برای کابینت های پهن استفاده شود نمای کلی از بین رفته و معماری داخلی آشپزخانه به کلی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. بهترین کار انتخاب دستگیره با توجه به شکل ظاهری کابینت است، می توانید برای انتخاب بهتر و آشنایی بیشتر با اصول طراحی کابینت با فروشندگان و یا طراحان معماری داخلی مشورت کنید. در نظر داشته باشید انتخاب ظاهر کابینت اهمیت بسیاری دارد زیرا انتخاب آن همیشگی و در طولانی مدت در ظاهر آشپزخانه تاثیر خواهد گذاشت.

به رنگ کابینت‌ ها دقت کنید

انتخاب رنگ کابینت کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، اما نمی‌ توان جایگاه ویژه آن را در اصول طراحی کابینت نادیده گرفت. زیرا رنگ کابینت‌ ها نمای آشپزخانه شما را به‌ شدت تحت تاثیر قرار می‌ دهد و عدم توجه به رنگ کابینت می‌ تواند ظاهر آشپزخانه و خانه شما رو از بین ببرد. معمولاً رنگ‌ هایی مانند خاکستری، آبی یا بنفش و سایه‌ هایی از رنگ سبز در دسته رنگ‌ های سرد قرار دارند و استفاده از این رنگ‌ ها می‌ تواند فضایی آرام و مناسب را برای آشپزخانه ایجاد کند. معمولاً در کابینت‌ های مدرن از رنگ‌ های ترکیبی استفاده می‌ شود و تاثیر بسزایی در آشپزخانه و زیبایی محیط خانه ایجاد خواهد کرد. بعضی از افراد هم از رنگ‌ هایی مانند رنگ چوب یا قهوه‌ ای روشن استفاده می‌ کنند که تا حد زیادی فضا را متعادل می‌ کند. استفاده از رنگ های قهوه ای محیط آشپزخانه را گرم تر و صمیمی تر نشان خواهد داد. این موضوع کاملا بستگی به سلیقه و رنگ های دیگر وسایل آشپزخانه دارد. نمی توان در طی مقالات درباره آن به گفتگو نشست بلکه باید در هنگام انتخاب از معماران داخلی و با توجه به سلایق خود به دنبال رنگ مناسب کابینت باشید.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

استفاده از کابینت‌ های گلاس

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و قصد دارید با استفاده از لوازم و کابینت ها فضای آشپزخانه را بزرگتر نمایش دهید. استفاده از کابینت های گلاس گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. کابینت گلاس با داشتن ورقه های بازتاب دهنده نور در ساختار خود می تواند بازتاب نور را در محیط افزایش دهد و این موضوع سبب می شود تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر آید. همچنین زیبایی این کابینت ها را نمی توان دست کم گرفت و نمای ظاهری فوق العاده ای برای آشپزخانه شما به همراه خواهد داشت. در خانه های کوچک که فضای آشپزخانه بسیار کم است استفاده از این کابینت ها در اصول طراحی کابینت بسیار به چشم می خورد و مناسب افرادی است که از محیط های کوچک فضای آشپزخانه خود ناراضی هستند و قصد دارند تغییرات اساسی در ظاهر خانه و آشپزخانه خود ایجاد کنند.

نکات مهم در اصول طراحی کابینت ها

فاکتورهای بسیاری در اصول طراحی کابینت وجود دارد که هر کدام از آنها تاثیراتی بر ظاهر آشپزخانه خواهد گذاشت. در آشپزخانه های کوچک متراژ کابینت ها نباید بیشتر از 45 متر باشد. در آشپزخانه های بزرگ این فاکتور می تواند تا 105 متر افزایش یابد. در آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ روشن برای انتخاب و طراحی کابینت استفاده شود، این فاکتور در آشپزخانه های بزرگ تنوع رنگی بیشتری دارد و در این باره محدودیتی برای آشپزخانه بزرگ وجود نخواهد داشت. بهتر است در آشپزخانه های کوچک از فضای دیوار برای طراحی کابینت کاملا بهینه استفاده شود. اما در آشپزخانه های بزرگ عدم توجه به این موضوع تاثیر چندانی بر زیبایی نمای آشپزخانه و ساختمان نخواهد داشت. جنس کابینت و نمای ظاهری آن در هر آشپزخانه می تواند با توجه به سلایق شما انجام شود. در نتیجه محدودیتی در این باره وجود نخواهد داشت. تفاوت انتخاب کابینت در آشپزخانه های کوچک و بزرگ می تواند نمای ظاهری کابینت را تحت تاثیر داشته باشد. لذا سعی کنید حتما با طراحان معماری در این باره مشورت بگیرید و با توجه به دیگر لوازم خانه و فضای آشپزخانه اقدام به طراحی و تهیه کابینت کنید .

جمع بندی مطلب اصول طراحی کابینت

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با اصول طراحی کابینت آشنا کنیم و در این باره اطلاعات لازم برای داشتن انتخابی مناسب را برای شما به اشتراک بگذاریم. مهم ترین فاکتورها در انتخاب کابینت، رنگ، جنس، و نوع کابینت است. برای انتخاب کابینت باید به متراژ ساختمان و میزان فضای آشپزخانه دقت داشته باشید. البته بسیاری از فاکتورهای دیگر برای طراحی کابینت وجود دارند که می توانید با کمک و مشورت افراد حاذق در این حوزه اقدام به انتخابی موثر بزنید. در آخر امیدواریم از اطلاعات این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا