بنیاد لویی ویتون(Fondation Louis Vuitton)

اهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
اهمیت طراحی داخلی فضاهای اداری
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2014
کاربری: فرهنگی
معمار: فرانک گری
مکان: پاریس-فرانسه

بنیاد لویی ویتون(Fondation Louis Vuitton)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

بنیاد لویی ویتون

همکاری بین ثروتمندترین مرد فرانسوی و معروف‌ ترین مهندس معمار دنیا، منجر به طراحی و خلق شاخص‌ ترین و مدرن‌ ترین ساختمان پاریس شده است. این ساختمان منحصربه‌ فرد بنیاد لویی ویتون  نام دارد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: طرح های معماری مدرن

فکر طراحی و ساخت بنیاد لویی ویتون در ذهن برنار آرنو (Bernard Arnault) تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی و رئیس ال‌ وی ‌ام ‌اچ (LVMH) جرقه زد. شرکت ال ‌وی ‌ام ‌اچ یک کمپانی فرانسوی و چند ملیتی ارائه ‌دهنده کالاهای لوکس است که در سال ۱۹۸۷ میلادی پس از ادغام خانه مد لویی ویتون، با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد. برنار آرنو در سال 2001 میلادی، پس از دیدن موزه گوگنهایم بیلبائو (Guggenheim in Bilbao) در اسپانیا که کار طراحی و ساخت آن ایده فرانک گری بود، به فکر ساخت یک موزه و مرکز هنری در شهر پاریس افتاد و در سال 2005 میلادی این رویا به واقعیت پیوست و در همکاری نزدیک فرانک گری به عنوان مهندس معمار و طراح و برنار آرنو به عنوان سرمایه ‌گذار، اولین قدم‌های ساخت بنیاد لویی ویتون برداشته شد. کار ساخت این موزه و مرکز هنری در حدود 9 سال به طول انجامید و سرانجام بنیاد لویی ویتون در سال 2014 درهای خود را به روی علاقه‌ مندان گشود.

بنیاد لویی ویتون

فرم بنا در بنیاد لویی ویتون :

بنیاد لویی ویتون به یک کشتی بزرگ و عظیم‌الجثه شباهت دارد که گویی در جنگلی به گل نشسته است. این کشتی به گل نشسته دارای 12 بادبان شیشه‌ای است که در باد موج می‌زنند. سر و صدای باد که در بادبان‌های شیشه‌ای می‌پیچد و انعکاس نور روی این بادبان‌ها، تداعی ‌کننده یک ناو جنگی است که گویی بین هزاران پرتو و اشعه چوبی محصور شده است. برای تشابه بیشتر این ساختمان به یک کشتی بزرگ، در اطراف آن برکه آب طراحی شده و اطراف ساختمان یا بهتر بگوییم کشتی مذکور را آب فراگرفته است.

بنیاد لویی ویتون

موقعیت بنا در بنیاد لویی ویتون :

این کشتی در ضلع جنوبی شهر بازی باغ لاکلیماناسیون (Jardin d’Acclimatation) و در پارک بولونی لنگر انداخته است.

جایزه ی پریتز :

این ساختمان فرانک گری را برنده ی جایزه ی معتبر پریتزیگر کرده است.

این ساختمان را برنده جایزه معتبر معماری پریتزکِر (Pritzker Architecture Prize) یعنی فرانک گری (Frank Gehry) طراحی کرده است.

کار ساخت این ساختمان عجیب و جذاب نزدیک به یک دهه به طول انجامیده و حدود 143 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است. به دلیل اندازه بزرگ و مدل فرامدرن این ساختمان، برای ساخت آن مخالفت‌های زیادی شد و بعد از قانع کردن دولت فرانسه که این ساختمان می‌تواند یکی از آثار معماری و هنری بسیار برجسته دنیا محسوب شود، بالاخره کار ساخت این ساختمان بلند‌ مرتبه شروع شد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن با آجر ، معماری مدرن جهان

بنیاد لویی ویتون

این طرح پاسخ به تنظیم بوستان  d’Acclimatation ، برانگیختن سنت ساختمانهای باغ شیشه ای قرن نوزدهم ، نقش بوستان  در حافظه فرهنگی (خصوصاً کار مارسل پروست) و تمایل به ایجاد موزه هنری معاصر است که برای کودکان و خانواده هایی که مکرراً در بوستان  هستند ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. در حاشیه یک باغ آبی که به خصوص برای این پروژه ایجاد شده است ، ساخته شده است و این مجموعه شامل مجموعه ای از بلوک های سفید (معروف به کوههای یخی) است که در پنل های الیاف پوشانده شده است. بتن مسلح ، احاطه شده توسط دوازده بادبان شیشه ای عظیم که توسط تیرهای چوبی پشتیبانی شده اند. بادبان به شفافیت و حس حرکت آن به فونداسیون لوئیز ویتون می دهد ، ضمن اینکه به ساختمان اجازه می دهد آب ، جنگل و باغ را منعکس کند و به طور مداوم با نور تغییر کند.

بنیاد لویی ویتون

سالن ورودی سطح زمین به عنوان ورودی موزه و بوستان  است. این هتل به عنوان یک فضای اجتماعی فعال و با رستوران و کتابفروشی طراحی شده است. فضای بزرگ و چند منظوره به طور مستقیم در مجاورت سالن ورودی ممکن است به عنوان سالن اجتماعات 350 نفر ، یک فضای نمایشگاه یا محل برگزاری رویداد استفاده شود. هرچه بازدید کنندگان از گالری به داخل ساختمان منتقل شوند  وسایل گسترده شیشه ای منظره ای زیبا را ارائه می دهد. باغها ، مناظر را در تجربه موزه تلفیق می کند. بازدید کنندگان قادر به صعود از راه پله های بیرونی زیر بادبان های شیشه ای برای دستیابی به باغ ها و نمایشگاه های بام هستند. این پروژه یک کاتالیزور در سطح بین المللی برای نوآوری در طراحی و ساخت دیجیتال بوده است و یک استاندارد جدید را برای استفاده از فن آوری های پیشرفته دیجیتال و ساخت ایجاد کرده است. بیش از 400 نفر از مدل های طراحی ، قوانین مهندسی و محدودیت های مونتاژ در یک مدل رایج دیجیتال سه بعدی میزبان وب استفاده کردند ، که خود را هوشمندانه با الزامات طراحی سازگار کرد. نرم افزار جدید به طور خاص برای به اشتراک گذاری و کار با طراحی پیچیده ساخته شده است. ساختار سقف شیشه ای به ساختمان اجازه می دهد تا آب باران را جمع آوری و استفاده مجدد کند و قدرت زمین گرمایی آن را بهبود بخشد. علاوه بر این ، فونداسیون هدف کلی خود را برای دستیابی به گواهینامه HQE (Haute Qualité Environmentale) که به عنوان Très Performer (گواهی Très Performance)  را بدست آورده است. اقدامات انجام شده برای دستیابی به این سطح از صدور گواهینامه می تواند معادل LEED Gold در نظر گرفته شود.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا