رنزو پیانو معمار ایتالیایی و مطرح در شاخه معماری های-تک است . از نظر رنزو پیانو معماری یک هنر تحمیلی است و معماری، کنسرت یا نمایش نیست که مردم بتوانند انتخاب کنند.هنگامی که اثر ساخته شد مردم ناگزیرند از آن استفاده کنند . بنابراین بخشی از مطالعات و تجربیات افراطی معماری بهتر است از محدوده نمایشگاه و نوشتار فراتر نرود.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن


آکادمی علوم کالیفرنیا


بیوگرافی رنزو‌پیانو


رنزو پیانو، در سال ۱۹۳۷ در شهر جئونا ایتالیا و در خانواده ای معمار به دنیا آمد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتبا از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدیدها تجربه او را از نظر فنی و کاربردی تا حد زیادی بالا برد. در بین سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ او تجارب زیادی با مسافرت های دانشجوئی به آمریکا و بریتانیا به دست آورد و در این موقع بود که با جیمز پرو آشنا شد و دوستی آنها تاثیر بسزایی در حرفه ای شدن او داشت.


مرکز ولکانو بونو


وی همچون بسیاری از هنرمندان برجسته ی سرزمین مادری اش، ایتالیا، همواره در جستجوی تحول ، نو آوری و ابداع بود اما در راستای این تلاش هرگز از سنت ها و فلسفه های بومی دورنمی شد و طبیعت (اولین منبع الهام انسان خالق) را همواره مورد توجه داشت تا جایی که در سالهای اخیر توانست بهترین نمونه های معماری سبز را خلق کند. تلاش برای رسیدن به مفاهیم فضایی جدید، جستجوی اصول سازه ای و روش های اجرایی نو، حداکثر استفاده از توانمندی های مصالح، توجه به محیط زیست و نیازهای در حال تغییر انسان معاصر، اهمیت دادن به مفهوم احساس فضایی در معماری، همه ویژگی هایی هستند که در آثار معماری پیانو تحقق یافته اند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن


مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو


دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال ۱۹۸۰ در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون حدود ۱۰۰ مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقد به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده هایی هستند که منعکس کننده ایده های رنزو پیانو است.


مرکز ژرژ پمپیدو


معماری رنزو پیانو

پیانو از سال ۱۹۷۰ تا کنون جزو پیشگامان بزرگ عرصه ی معماری جهان بوده است . کارهای او آمیزه ای از سنت های ارزشمند سرزمین مادری اش و پیشرفته ترین دست آوردهای فن آوری قرن بیستم است. تلاش برای رسیدن به مفاهیم فضایی جدید، جستجوی اصول سازه ای و روش های اجرایی نو، حداکثر استفاده از توانمندی های مصالح، توجه به محیط زیست و نیازهای در حال تغییر انسان معاصر، اهمیت دادن به مفهوم احساس فضایی در معماری و … همه ویژگی هایی هستند که در آثار معماری پیانو تحقق یافته اند. تلاش برای یافتن مفاهیم جدید، همواره مهم ترین عامل تأثیر گذار در تعالی و تکامل هنر و تمدن بشر بوده و معماری نیز، به مثابه مهمترین تجلی هنر و تمدن بشری، از این قاعده مستثنی نبوده است. پیانو در راستای همین تلاش، فرصت طراحی پروژه هایی با عملکرد ها، بسترها و مقیاس های مختلف را به دست آورد و پیشرفتی مداوم و بی وقفه را به نمایش گذاشت.


پل کلی زنتروم


طبیعت اولین منبع الهام انسان خلاق همواره مورد توجه بوده تا جایی که در سالهای اخیر توانست بهترین نمونه های معماری سبز را خلق کند که بی شک نقشی اساسی در گسترش مفهوم پایداری داشته است. عنوان معمار مبتکر و خلاق در فنون و روش های ساختمان ساختمان سازی عجیب نیست.


565 Broome SoHo


علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا