طراحی روف گاردن
طراحی روف گاردن

سفارش طراحی روف گاردن

سفارش طراحی روف گاردن، نیازمند نیرو متخصصی می باشد که بتواند شرایط محیطی و استاندارد های معماری را در نظر بگیرد و مطابق با آن ها، یک روف گاردن منحصر به فرد را خلق نماید. از این جهت در انتخاب گروه اجرایی دقت کنید و با مهندسان و پشتیبانان آنها، مشورت نمایید.

 

معرفی روف گاردن

با توجه به این که امروزه پوشش گیاهی در شهر ها کمتر دیده می شود، طرح جدیدی در معماری داخلی ساختمان ها شکل گرفته که به آن روف گاردن می گویند. روف گاردن یا به اصطلاح عامیانه تر باغ بام، فضای سبز پوشیده از گیاهان مخصوص است که در قسمت پشت بام ساختمان ها طراحی می شود.

البته این ایده نوین را می توان بر روی سقف پارکینگ ها، در لابی، تراس ها و … نیز طراحی نمود. در سفارش طراحی روف گاردن مطابق با نظر و سلیقه کارفرمایان، می توان از آیتم های مختلفی نظیر پرگولا ها، آبنما هایی با ابعاد مختلف، نورپردازی منحصر به فرد، چمن مصنوعی و … استفاده نمود تا بتوان حس حضور در یک باغ طبیعی را به افراد القا نماید.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

مزایای طراحی روف گاردن

در ابتدا اکثر کارفرمایان از سفارش طراحی روف گاردن به دنبال زیبایی آن هستند. اما باید بدانید که روف گاردن ها علاوه بر زیبایی مزایایی دارند که افراد را مشتاق به طراحی و ساخت آنها می کنند. برجسته ترین مزیت باغ بام ها را می توان جلوگیری از هدر رفتن آب باران دانست. هنگام بارش باران، گیاهان به کار رفته در روف گاردن به طور کامل آبیاری می شوند و باران به اکوسیستم باز خواهد گشت.

پاکسازی هوای آلوده شهری و همچنین جذب آلاینده هایی نظیر کربن، از دیگر مزایای مهم روف گاردن ها به حساب می آید. جذب بیش از اندازه انرژی خورشیدی و افزایش دمای ساختمان ها، از دیگر مشکلات ساکنین آنها به شمار می آید که با طراحی روف گاردن، می توان تا حد چشمگیری محیط داخلی ساختمان را خنک نمود. زیرا که گیاهان روف گاردن توانایی بالایی در جذب گرما و حرارت دارند.

علاوه بر این موارد، روف گاردن ها به صورت یک عایق عمل می کنند که به موجب این امر آسیب های وارده به پشت بام ها کاهش می یابد. این مزایا موجب شده تا امروزه طراحی باغ بام ها به صورت گسترده در نقاط مختلف شهری انجام گیرند و نیرو های متخصص بر ساخت آن به بهترین نحو، نظارت داشته باشند.

معایب طراحی روف گاردن

وزن خاک، گیاهان و اثاثبه باغ بام ها موجب افرایش فشار بر روی سقف می شوند که این امر یکی از معایب سفارش طراحی روف گاردن می باشد. علاوه بر این ممکن است که ریشه گیاهان روف گاردن، در طول زمان دچار رشد بیش از اندازه شوند که با عمیق شدن ریشه گیاهان، آسیب های جدی به عایق بندی پشت بام ها وارد خواهد شد. از این جهت ساخت و طراحی باغ بام ها باید تنها به متخصصان مربوطه سپرد تا بدون بروز آسیب ها، بتوان از فضای دلنشین روف گاردن لذت برد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

مراحل سفارش طراحی روف گاردن

در ابتدا لازم به ذکر است که برای سفارش طراحی روف گاردن حتما باید با نیرو های متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا آنها مطابق با استاندارد های معماری و با در نظر گرفتن شرایط ساختمان، بهترین نوع روف گاردن را اجرا نمایند. نخستین مرحله برای طراحی و ساخت باغ بام ها زیر سازی پشت بام است تا بتواند وزن خاک و سایر لوازم جانبی را تحمل کند.

مرحله دوم به کف سازی پشت نام باز می گردد که متخصصان با توجه به معیار های مختلف می توانند از سنگ، چوب، سرامیک و شن به صورت مجزا یا ترکیبی استفاده نمایند. پس از کف سازی نوبت به چمن کاری و ایجاد پوشش گیاهی مناسب خواهد رسید. در نهایت با استفاده از المان های مختلف، جذابیت روف گاردن چندین برابر خواهد شد.

انواع سفارش طراحی روف گاردن

توجه داشته باشید که قبل از سفارش طراحی روف گاردن حتما نسبت به انواع باغ بام ها اطلاع کسب نمایید. به طور کلی روف گاردن ها را می توان به چهار دسته روف گاردن های متمرکز، گسترده، مدولار و ترکیبی تقسیم نمود. روف گاردن های متمرکز، باغ بام هایی هستند که در آنها از گیاهانی با ریشه های عمیق استفاده می شود. گیاهان این نوع از روف گاردن بسیار بزرگ و سنگین وزن هستند و موجب افزایش وزن سقف خواهند شد. روف گاردن گسترده دقیقا مدلی برخلاف نوع متمرکز می باشد و با نام باغ بام سبک شناخته می شود که در آن ها گیاهان اندک با ریشه های کوتاه استفاده خواهد شد.

 

مدولار ها نوع دیگری از باغ بام های شهری هستند که در آن ها پوشش گیاهی و گل های زینتی در درون جعبه ها و گلدان های مخصوص نگهداری می شود. مدولار بهترین نوع روف گاردن برای مجتمع های مسکونی به حساب می آید. ظریف ترین و حساس ترین مدل روف گاردن را می توان مدل ترکیبی آن دانست. مدل ترکیبی طراحی شده بر اساس باغ بام های گسترده و متمرکز می باشد و طراحی و اجرای آن تنها از عهده متخصص باتجربه بر خواهد آمد.

قیمت گذاری سفارش برای طراحی روف گاردن

یک گروه اجرایی خوب و توانمند باید مطابق با سلیقه هر فرد و با توجه به بودجه های مالی مختلف، سفارش طراحی روف گاردن را به سرانجام برساند. از این جهت توصیه می شود که حتما قبل از اجرای طراحی باغ بام ها، نسبت به نوع آن و بودجه مالی خود با مشاوران گروه اجرایی مشورت نمایید. لازم به ذکر است که هزینه نهایی اجرای روف گاردن ها متناسب با نوع پروژه، مساحت زمین، شرایط زیرساختی، استفاده از المان های متنوع، گیاهان به کار رفته و … تغییر پذیر است و شما می توانید بر روی پشت بام های خود یا تراس ها، از روف گاردن های ساده و یا تجملاتی استفاده نمایید.

نکات مهم برای طراحی روف گاردن

توجه به چند نکته کوچک اما کاربردی، می تواند روف گاردنی با طول عمر بالا را برایتان به ارمغان آورد. در ابتدا باید نسبت به انتخاب گیاهان در سفارش طراحی روف گاردن دقت کنید از گیاهانی استفاده نمایید که از نظر شرایط نگهداری، نور، آبیاری و … حساس نباشند. همچنین استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک موجب نگهداری بهتر از باغ بام ها خواهد شد. حتما طرح ذهنی خود را با گروه اجرایی در میان گذاشته و نمونه کار های آنها را مشاهده کنید. در نهایت استفاده از نورپردازی را فراموش نکنید، زیرا که جذابیت و آرامش روف گاردن ها را چندین برابر می کنند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا