یکی از سبک های جدیدی که خیلی روی کار آمده است طراحی مدرن منزل می باشد. سبک های مختلفی برای طراحی داخلی خانه وجود دارد که بسته به علاقه  و سبکی که شما دوست دارید می توانید انتخاب کنید. در ادامه به نکاتی که باید شما رعایت کنید یک خانه با طراحی مدرن داشته باشید می پردازیم.

نکات مهم طراحی کابینت مدرن

معمولا کابینت مدرن ظاهری ساده و بی الایش و بدون هیچ گونه کنده کاری و منبت کاری ردی درب کابینت است. هم کاربردی می باشد هم ساده و شیک. مناسب آشپزخانه های کوچک می باشد. در سبک مدرن معمولا از وسیله های اضافی کمتری استفاده می شود و دکور خیلی ساده است.

استفاده از مصالح مختلف مثل شیشه، سنگ، چوب در سبک مدرن باعث شده است که این سبک تنوع زیادی داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که استفاده از چوب در کابینت خیلی هزینه بر می باشد. به همین دلیل معمولا کابینت را از ام دی اف می سازند و برای روکش از چوب یا سنگ استفاده می کنند. معمولا در طراحی مدرن منزل برای کابینت از دستگیره های توکار یا ساده استفاده می شود. دستگیره های توکار یا مخفی باعث می شود جلوه خاصی به کابینت آشپزخانه وارد شود.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

کابینت های مدرن معمولا فضای تاج مانندی مه در کابینت های کلاسیک از بین می رفت را استفاده می کنند و از کل فضای دیوار برای داشتن کابینت استفاده می کنند و تا سقف ادامه دار می باشد. همچنین به دلیل سادگی این نوع کابینت مدرن هزینه طراحی و ساخت آن ارزان تر از نوع کلاسیک محسوب می شود.

دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن چگونه است؟

دکوراسیون اتاق پذیرایی مدرن به این صورت است که اوج هنر افراد را به مهمان ها نشان می دهد. برای مبلمان اتاق پذیرایی می توان از یک کاناپه راحتی و یک میز جلوی آن استفاده کرد. همچنین در اتاق پذیرایی از کاغذ دیواری ساده یا یک رنگ خنثی استفاده می شود و  میز ناهار خوری در یک گوشه از اتاق قرار دارد. همچنین پرده ها باید به رنگ مبل نزدیک باشد و اینکه فرش هم بهتر است که از فرش های ساده که طرح و رنگ زیادی در آن استفاده نشده است به کار برود. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی در  زمان طراحی مدرن منزل می توانید از چند شمع به رنگ های روشن و چندین تابلو مینیمال نیز استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی شیک چگونه است؟

طراحی مدرن منزل به این صورت که شما باید یکسری نکات در هنگام چیدمان خانه رعایت کنید. به طوری که مثال سعی کنید اتاق نشیمن و پذیرایی را خیلی شلوغ نکنید و از وسیله های ساده اما شیک استفاده کنید و خیلی از دکور شلوغی نداشته باشید. همچنین استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون خانه های مدرن مرسوم تر می باشد. هم چنین کاغذ دیواری معمولا ساده و خالی از نقش و نگار می باشد. همچنین یکی از موارد مهم نورپردازی می باشد که در خانه های مدرن نورپردازی یکی از نکات مهم محسوب می شود.

ویژگی دکوراسیون مدرن منزل  

در طراحی خانه های مدرن معمولا استفاده حداکثری از فضا انجام می شود و در کنار آن استفاده حداقلی از لوازم دکوری. این سبک از خانه طرافداران خاص خود را دارد و خیلی از افرادی که به لوازم دکوری زیاد علاقه مند هستند ممکن است از این سبک خانه ها خوششان نیاید. معمولا وسیله های خانه در چشم نیستند و یک فضای توکار به خود اختصاص می دهند. از لوازم ساده استفاده می شود اما به این معنی نیست که شما امکانات کمی برای خانه خودتان در نظر بگیرید بلکه به این منظور است که شما از تمام امکانات به جا استفاده می کنید.

10 ویژگی طراحی مدرن خانه

معمولا در خانه های امروز امکانات و تکنولوژی های خاصی وجود دارد که باعث می شود آن خانه به یک خانه مدرن و خاص تبدیل شود. در ادامه می خواهیم در مورد ویژگی های اصلی دکوراسیون و طراحی مدرن خانه بپردازیم.

نقشه ها با طرح های باز؛ خانه های مدرن برعکس خانه های قدیمی اتاق های تودر تو و درهای زیاد دارند اما انه های مدرن نقشه های باز با فضای باز زیاد دارا هستند. صرفه جویی در مصرف انرژی؛ یکی دیگر از ویژگی های مهم طراحی مدرن منزل می باشد که سعی می کندند با کمترین انرژی خانه های  گرم یا خنک نگه دارند.

نکات مهم طراحی نشیمن مدرن

در طراحی مدرن منزل عموما سقف خانه بلند تر از حالت عادی ساخته می شود. به صورتی که به اتاق های نشیمن نیز می توان تالار یا سرسرا نیز گفت. این اتاق های نشیمن ها معمولا عریض تر و طولانی تر هستند و سقف نرمال تری نیز دارا هستند. نورپردازی و دکور اتاق نشیمن خیلی مهم می باشد. به طور مثال در این اتاق ها از لوستر کمتر استفاده می شود. در طراحی نشیمن مدرن معمولا از نورپردازی خاص استفاده می شود و محیط توسط دستگاه های مدرن و هوشمند نورپردازی می شوند و ظاهر آنها نیز معمولا مخفی است و یا ظاهر متفاوتی دارند.

در طرای خانه مدرن معمولا کمتر از نور مستقیم استفاده می شود بلکه برای نورپردازی این خانه ها از وسیله هیا هوشمند و نورهای غیرمستقیم استفاده می شود. سقف خانه های مدرن معمولا به صورت ساده و منظم هستند و از امکانات هوشمند و کاربردی استفاده می کنند.

جمع بندی

در این محتوا در مورد بهترین نکات طراحی مدرن منزل می پردازیم و این که چگونه می توانید یک خانه مدرن داشته باشید.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا