سفارش طراحی پلان

سفارش طراحی پلان از ضروریات جدایی ناپذیر برای ساخت بناهای مختلف است، به دلیل این که نقشه کشی موضوع تخصصی است ضرورت دارد که توسط طراحان متخصص و مجرب صورت پذیرد. برای سفارش طراحی پلان باید ایده های اولیه برای ساخت بنای مورد نظر را در ذهن داشته باشید و برای طراح، این ایده ها را مطرح کنید. نقشه هایی که برای ساختمان ها ترسیم می شوند تشکیل یافته از چند نقشه از جمله نقشه ساختمان و مقیاس زده هستند که در آن ها نمایی از سمت بالا، ارتباط میان اتاق، فضا ها و سایر جرئیات فیزیکی در یک سطح نشان داده می شود.

طراحی پلان

برای این که سازه ای بنا باشد از هر نوعی که باشد پیش از هر چیزی نیازمند طراحی پلان است. طراحی پلان محدود به ساخت بنا و ساختمان نیست بلکه امروزه در تمامی صنایع پیش از ساخت و تولید برای طراحی پلان اقدام می شود تا محل و جانمایی اجزا به خوبی مشخص شود و نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر به صورت کامل تعیین گردد. کوچکترین اشتباه در طراحی پلان می تواند کارکرد و کاربردی بودن سازه را با مشکل مواجه کند لذا باید با دقت بالا و صبر و حوصله صورت پذیرد.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

طراحلی پلان ساختمان و بنا توسط مهندسین معمار صورت می پذیرد. این مهندسین تحصیلات، تخصص و تجربه کافی در این زمینه را دارند. به دلیل این که طراحی پلان و نقشه ساختمان مهم ترین بخش در ساختمان سازی است لذا انتخاب مهندس معمار متخصص و با تجربه ضروری به نظر می رسد. به طور کلی طراحان نقشه و پلان، طرح را روی کاغذهای نقشه کشی رسم و چاپ می کنند. امروزه استفاده از نقشه های دیجیتالی نیز به دلیل دقت بالا و جانمایی استاندارد بسیار پرطرفدار شده است.

سفارش طراحی پلان

سفارش طراحی پلان در واقع مقدمه ای برای ساخت بنا و سازه است. در سفارش طراحی پلان، کارفرما با توجه به ضرورتی که وجود دارد به یک مهندس معمار مراجعه کرد و درخواست خود را مطرح می کند. در سفارش طراحی پلان ساختمان، موارد متعددی از جمله نوع زمین، پروژه، نوع کاربری و… توسط مهندس طراح در نظر گرفته می شود و بر اساس آن مناسب ترین نقشه طراحی می شود. سفارش طراحی پلان پروسه چندان زمانبر و طولانی نیست و با ارائه اطلاعات دقیق و طرح شفاف خواسته های دقیق در مدت زمان کوتاهی نهایی خواهد شد.

روند سفارش طراحی پلان

امروز سفارش طراحی پلان مانند گذشته نیست که شما در شهر و منطقه خود به دنبال مهندس طراح نقشه باشید بلکه به صورت آنلاین و اینترنتی نیز می توانید سفارش طراحی پلان خود را ثبت کنید. روند سفارش طراحی نقشه ساختمان بدین گونه است که در ابتدا در سایت به صورت آنلاین ثبت نام می کند پس از مدت کوتاهی یکی از کارشناسان و متخصصان ما با شما تماس گرفته و موارد لازم و ضروری را در مورد نقشه، نوع مصالح انتخابی، زیربنای مناسب، نحوه ساخت مناسب بنا را با شما مطرح می کند و بر اساس گفته های کارفرما در نهایت مناسب ترین و بهترین نقشه ترسیم خواهد شد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

انواع سفارش طراحی پلان

به طور کلی انواع سفارش طراحی پلان ساختمان را می توانیم به دسته های ذیل تقسیم بندی کنیم که با توجه به نوع نیاز خود می توانید سفارش طراحی پلان ساختمان را ثبت کنید:

  • نقشه های مسکونی: نوعی از نقشه های ساختمانی است که بسیار رایج است و برای مواقعی درخواست می شود که بنایی برای اسکان دائمی ساخته شود که مختصات و ویژگی های خاص خود را دارد.
  • نقشه های تجاری: این نوع نقشه ها برای سازه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، در صورتی که نیاز به احداث پاساژ و یا ساختمان تجاری باشد باید از این پلان استفاده کنید.
  • نقشه های ویلایی: نقشه های ویلایی خود به دو نوع قابلیت تقسیم بندی دارند که می توانیم به نقشه های ساختمان ویلایی و نقشه های ویلایی تفریحی اشاره داشته باشیم. نوع اول به طور معمول برای سکونت دائمی است و نوع دوم برای سکونت دائمی نیست.
  • نقشه های طراحی و توریستی: طراحی و شکل گیری آن کاملا تفاوت دارد و برای مواردی است که زمین داری مساحت چند هکتاری و با متراژ چند هزار متری است.

هزینه سفارش طراحی نقشه ساختمان

هزینه سفارش طراحی پلان ساختمان به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد به همین دلیل هزینه طراحی از ساختمانی به ساختمان دیگر متفاوت خواهد بود. عوامل مختلفی از قبیل ابعاد و مساحت زمین، تعداد طبقات ساختمان، خواسته های کافرما، جزئیات طراحلی داخلی در تعیین قیمت طراحی پلان ساختمان موثر هستند. علاوه بر این در صورتی که پیش از طراحی نقشه درخواست مشاوره داشته باشید نیز قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت. از دیگر مواردی که در تعیین هزینه سفارش طراحی نقشه ساختمان موثر است می توانیم به نوع طراحی اشاره داشته باشیم که با ابزارها و تجهیزات مختلف انجام می پذیرد که شامل طرح مدادی، پلان اتودی، نقشه های اجرایی و طراحی سه بعدی است. به طور کلی در مجموعه ما با قیمت مناسب می توانید سفارش طراحی پلان ساختمان را انجام دهد.

اهمیت طراح مجرب و متخصص در طراحی نقشه ساختمان

همان طور که گفته شد نخستین قدم برای ساخت یک بنا و ساختمان، طراحی پلان و یا همان نقشه است. آن چیزی که بیش از طراحی نقشه ساختمان اهمیت دارد تخصص و تجربه شخص طراح و معمار است. در صورتی که طراح نقشه، تجربه و تخصص کافی نداشته باشد خواسته های شما به خوبی در نقشه پیاده سازی نخواهد شد. همچنین شاهد ابعاد استاندارد برای بخش های مختلف از جمله اتاق ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و… نخواهیم بود. در صورتی که طراح نقشه شما تخصص و تجربه لازم را نداشته باشد جانمایی بخش های مختلف ساختمان به خوبی انجام نخواهد شد. لذا ممکن است که با وجود فضای بزرگ خانه شما دلگیر و کوچک به نظر برسد و یا در صورتی که مساحت زمین ساخت شما کوچک باشد طراحی بدون استاندارد لازم موجب عدم کارآیی و کاربردی بودن ساختمان خواهد شد. نقش طراح متخصص و مجرب نه تنها در کلیات بلکه در جزئیات نیز به خوبی مشخص می شود. در صورتی که طراحی نقشه ساختمان به خوبی انجام شود در این صورت حتی زمستان ها و تابستان ها نیز شاهد دمای متعادل در خانه خواهید بود و در تمام فصل ساختمان دارای نور کافی خواهد بود.

در صورتی که سفارش طراحی نقشه ساختمان را به مجموعه ما واگذار کرده باشید به دلیل استفاده از طراحان مجرب و متخصص بهترین نقشه با کاربرد بالا و ظرافت زیاد تهیه خواهد شد که آسایش و آرامش را برای ساکنان به همراه خواهد داشت.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا