جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

استان: اصفهان
سبک: تلفقی
کاربری: تجاری

میدان امام همدان

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

میدان امام همدان، شهر دارای یک میدان مرکزی و سیع با شعاع ۸۰ متر) میدان امام خمینی (ره) فعلی که ۶ یابان وسیع ۳۰ متری با زاویه ۶۰ درجه در شش جهت با فواصل مساوی از این میدان منشعب می شود، این خیابان در حقیقت شعاع هایی از یک دایره وسیع به شمار می روند که نواحی اطراف را به مرکز شهر متصل می کنند در فواصل مساوی از خیابان های مذکور بلوارهای وسیع وجود دارد که دایره دیگری را تشکیل می دهند و ۶ خیابان اصلی را به هم پیوند می دهند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری ایرانی لینک روبرو را کلیک کنید: اصول معماری ایرانی

میدان امام همدان

مرکز شهر همدان محدوده محصور در رینگ اول شهر همدان، بافت قدیم شهر و در حقیقت هسته ی اولیه و تاریخی شهر کهن همدان را شامل می شود که در طول تاریخ در مجاورت تپه ی هگمتانه شکل گرفته و به تدریج رشد کرده است.

میدان امام همدان

این محدوده با قرار گیری در مرکز شهر و وجود ارتباطات قوی با مناطق اطراف به واسطه ی محورهای شعاعی، بسیاری از عناصر واجد ارزش تاریخی و عملکردی را در خود جای داده است. ساختمان های اطراف این میدان تاریخی، شباهت زیادی به ساختمان های اطراف میدان حسن آباد تهران دارد که میتوان گفت این ساختمان ها مربوط به معماری پهلوی بوده و بر گرفته از سبک معماری مشهور به «باروک» که در قرن ۱۹ و ۲۰ اروپا رواج داشت، ساخته شده است. آنچه بر جذابیت ای میدان تاریخی افزوده است، دو گنبد فلزی است که در ابتدا و در هر دو طرف هر شش خیابان این میدان خودنمایی می کند.

میدان امام همدان

میدان امام همدان ساخته شده توسط فریش با بدنه ساختمان های اطراف آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و هنوز آثاری از تزئینات آن مانند آجر کاری های ساده و برجسته با نقوش هندسی، گچبری های سردر پنجره ها با نقوش انسان و حیوان و پنجره های چوبی ساختمان ها بر جای مانده است که باید در طرح نورپردازی مد نظر قرار گیرند. سال ۱۳۲۵ در اثر وقوع آتشسوزی، ضلع شمال شرقی میدان ویران شد و ساختمان بانک ملی با بدنه ای ناهمگون با معماری میدان، در آن محل ساخته شد و از سال ۱۳۸۱ عملیات بازپیرایی و مرمت میدان مرکزی شهر همدان با بازسازی تعدادی از در و پنجره های چوبی طبقات فوقانی ساختمان های اطراف میدان آغاز شد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري ايراني لینک روبرو را کلیک کنید: المان های معماری ایرانی ، تاریخ معماری ایران

میدان امام همدان

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا
  1. میدان امام همدان