در عمل ، خانه ی سالتزمن،ایست همتون یک سیستم فضایی دقیق است که در ان میر می کوشد تا همزیستی میان یک سیستم خارجی را با حجم ها به روشنی تعریف کند و پیچیدگی غنی فضاهای داخلی را نشان دهد،پیچیدگی ای که از طریق برشی عمیق در دیوارهای منحنی قابل درک است ولذا میر از طریق امکان دستیابی به پروژه را از دو راه متفاوت،حتی از جنبه ی تئوری مسثنا می سازد.
برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری نئو مدرن
آرامش نسبی شهری این برنامه از تجزیه ی دو حجم،با ثابت نگاه داشن ارتفاع ها و سادگی سایه و روشن ها سرچشمه می گیرد که حس کلاسیسیزم و با شکوهی را ایجاد میکند که در آن معماری غیر شهری محلی به طریقی سنتی غنا می یابد.این قالب معمارانه از نمونه های موجود در خانه ی اسمیت و هوفمان قوی تر است و عناصر عمودی هیچ نمودی در اینجا نمیابند،در حالی که پروژه باعث تقویت و غنای شیوه گرایی می شود که به روشنی در اینجا آشکار می شود و در پرسش از رنگ حضور می یابد.عنصری دقیق و مسلم برای متعالی ساختن کل .این یک معماری است که غیر از سفید چیز دیگری نمیابید.
خانه ی سالتزمن بر خلاف طرح های گذشته،فضایی برای خود و عرصه ی حضور خود فراهم می نماید،گفتگویی نه تنها با محیط و زمین اطراف ،بلکه با اقیانوس،که از حجمهای مرتفع ساختمان در دوردست آشکار است.
بام ساختمان متعاقبا تمرکزی است از دقت طراحی آگاهانه که به نحوی موثر با برنامه در قالب یک کل پیوند می خورد.سایبان طراحی شده در بام با پلکان های مارپیچ یا بهتر بگوییم با سیر کولاسیون عمودی تقاطع می یابد،امتیازی انحصاری است که ازفضای به داخل خمیده ی این عمارت مدرن با سطح منظر لانگ آیلند ایجاد می شود.
برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن متعالی ، معماری مدرن متاخر
منبع: کتاب ریچارد میر
منبع تصاویر:richardmeier.com