sky house
sky house
sky house
sky house
sky house
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

اسکای هاوس(sky house)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

اسکای هاوس

خانه‌ها

مکان: سایگون- ویتنام

معماران: استودیو طراحی MIA

سال: ۲۰۱۹

 

توضیحات متن به وسیله معماران ارائه شده است. سایگون  یک کلانشهر در ویتنام با بالاترین تراکم ساخت و ساز وسایل نقلیه و جمعیت است. به دنبال آن شکوفایی زیرساخت شهری و ازدحام ترافیک رخداد. از یک سو این مسئله موجب عدم وجود فضای سبز و جایی می‌گردد که افراد بتوانند به دنبال فراغت خاطر باشند و با  هماهنگی با طبیعت تنش های خود را رها کنند.

ساختمان خانه اسکای به دنبال بخشی از این بافت در وسط آسمان خراش های بیشمار نزدیک به یکدیگر ساخته شده است و این احساس را القا می کند که خانه اسکای در کف یک دره واقع شده است. این مسئله در ایجاد پروژه باز و خودنما مشکلاتی به وجود آورده است.

شخصیت مالک خانه که عاشق لذت بردن از آرامش درونی و ملایمت است، با تمایلات ما ترکیب شد. بنابراین تیم طراحی برای طرح معماری یک تصویر روشن ایجاد کردند که موجب اتصال عمیق افقی و عمودی بین انسان و انسان و همچنین بین انسان و طبیعت در این خانه می شود.

sky house
sky house

راهکار ایجاد ارتباط بین فضاها بود به طوریکه عناصر طبیعی از هرگوشه فضای زندگی القا شود. بدون مداخله در زمین یا قصدی برای ایجاد اتاق های غیر ضروری، ما خانه را به دو بخش تقسیم کردیم. بخش اول به خورشید، باد، آب و درختان اختصاص یافت و به سادگی تنها فضا های خالی هستند و بخش دیگر به فعالیت های خانوادگی با حداقل کاربرد اختصاص یافت.

معماری یک جسم زنده است. به عنوان جایگزینی برای رویکرد مرسوم باز کردن چهار طرف، مابین خانه و آسمان ارتباط ایجاد کردیم. این رویکرد به خانه اجازه می دهد تا به شکل غیر مستقیم طبیعت را دریافت کند و به این واسطه ما می توانیم تغییرات در آب و هوا و ساعات روز را احساس کنیم. در همین زمان، معماری دیگر به بافت مجاور  وابستگی ندارد اما چشم انداز بی نظیر خود را ایجاد کرده است.

sky house
sky house

ارتباط بین انسان و طبیعت به روش های مختلفی ابراز شده است و ارتباط عمودی بین فضاهای قابل استفاده را از طریق شکاف ها افزایش داده است پرونده اکنون این شکاف ها به سوژه اصلی خانه تبدیل شده اند و در آن والدین و کودکان می‌توانند از هر گوشه یکدیگر را ببینند. به این شیوه معماری می تواند از طریق هماهنگی با طبیعت روح انسان را التیام بخشد پرونده وینسنت ون گوک بیان کرد اگر واقعا عاشق طبیعت هستید، زیبایی را در همه جا خواهید یافت.

sky house
sky house

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا