آشنایی با انواع مدل های پرده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مناسب ترین و بهترین پرده را بر اساس دکوراسیون محیط منزل و یا محل کار خود انتخاب کنید. انواع مدل های پرده امروزه بسیار گسترده است با این وجود چند نوع از مدل های پرده وجود دارد که پرکاربرد و محبوب است. پرده یکی از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی به حساب می آید در صورتی که پرده با توجه به دکوراسیون منزل و در هماهنگی با آن انتخاب شود بدون تردید زیبایی چشم نوازی را به محیط داخلی منزل و یا محل کار اهدا خواهد کرد.

انواع مدل های پرده

اولین نکته ای که در مورد انواع مدل های پرده باید مورد توجه باشد این است که تا زمانی که با انواع مدل پرده و کارایی آن ها آشنا نشده باشید نمی توانید انتخاب صحیحی داشته باشید به همین دلیل شناخت انواع مدل های پرده برای کسانی که به دکوراسیون داخلی اهمیت فراوانی قائل هستند ضروری به نظر میرسد.

در صورتی که قصد انتخاب از بین انواع مدل های پرده را دارید باید موارد زیادی از قبیل رنگ دیوارها، وسایل داخلی خانه، نوع دکوراسیون، محل مورد استفاده پرده و… مورد توجه قرار گیرد. برخی از انواع مدل های پرده وجود دارد که برای منازل و برخی برای محیط های اداری و یا اتاق خواب و سایر موارد مورد استفاده هستند که در این زمینه باید اطلاعات لازم را داشته باشید. در ادامه به مهم ترین انواع مدل های پرده پرداخته می شود.

انواع مدل های پرده | پرده لوردراپه

یکی از پرده هایی که برای استفاده در فضاهای غیرمسکونی کاملا مناسب است، پرده لوردراپه می باشد. این پرده از انـواع مـدل هـای پـرده اداری و تجاری است که برای استفاده در این محیط ها بسیار مناسب است. استفاده از مدل پرده لوردراپه برای محیط های غیر اداری و تجاری توصیه می شود. این پرده در انواع طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید خریداری کند.

انواع مدل های پرده | پرده شید

یکی دیگر از انـواع مـدل هـای پـرده ، پرده شید است. این پرده به شکل رولی می باشد و با استفاده از زنجیری که در آن تعبیه شده است امکان باز و بسته کردن آن وجود دارد. از این پرده می توان در موارد متعددی استفاده کرد و علاوه بر این که امکان استفاده از آن در محیط های اداری و تجاری وجود دارد می توانید از آن در آشپزخانه و یا پذیرایی نیز استفاده کنید. به دلیل رولی بودن و باز و بسته شدن با استفاده از یک زنجیر از لحاظ طراحی و دکوراسیون نیز بسیار مورد توجه است.

انواع مدلهای پرده| پرده کریستالی

یکی از مدل های پرده که از آن می توان برای دکوراسیون های نوع مدرن و شیک استفاده کرد پرده نوع کریستالی است. کسانی که در انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی وسواس بیشتری به خرج می دهند انتخاب این پرده برای آن ها می تواند یک گزینه ایده آل باشد. پرده کریستالی در واقع از قطعات کریستالی که تراش یافته اند، تولید شده است. استفاده از این پرده برای سالن پذیرایی و همچنین آشپزخانه می تواند ایده ی مناسبی باشد.

انواع مدل های پرده | پرده پانچ

یکی از متفاوت ترین انواع مدل پرده، پرده پانچ است. از ویژگی های این پرده که آن را در قیاس با سایر انواع پرده ها متمایز کرده است می توان به امکان حک تصاویر، طرح و یا خطوط مورد نظر بر روی این پرده است. شما با توجه به علاقه ای که دارید می تواند طرح و یا عکس مورد نظر را انتخاب کرده و برای حک روی پرده پانچ سفارش دهید. امکان استفاده از این پرده در محیط های مختلف وجود دارد.

انواع مدل پرده| پرده پلیسه

یکی از انـواع مـدل هـای پـرده ، پرده پلیسه است. در این نوع از پرده بر روی بخش های بالایی پرده پلیسه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پلیسه ها می تواند خیلی کم و یا زیاد و یا در طراحی مختلف باشد. استفاده از انواع پرده های پلیسه در سالن پذیرایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما نمی توان آن را محدود به سالن پذیرایی کرد بلکه در محیط هایی از قبیل آشپزخانه نیز قابل استفاده هستند.

انواع مدل پرده| پرده توری

یکی دیگر از انواع مدل های پرده، پرده توری است این نوع پرده بیشتر از لحاظ تزئینی دارای اهمیت است. این نوع پرده می تواند در محیط های مختلف از جمله سالن پذیرایی و آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد و برای کسانی که علاقمند به تزئینات هستند مناسب می باشد.

انواع مدل پرده | پرده گیپور

این نوع مدل پرده از طرح های برجسته برخوردار است. این نوع پرده نیز دارای ظرافت است و همتراز با پرده توری قرار دارد. با این وجود تفاوت های زیادی بین این نوع پرده و پرده توری وجود دارد، پرده های گیپور از پارچه های فرانسوی تولید شده اند که بر روی آن ها طرح برجسته قرار دارد. این نوع پرده یک پرده شیک محسوب می شود که برای استفاده در سالن های پذیرایی بسیار مناسب می باشد.

انواع مدل پرده | پرده کتان

در بین پرده هایی که از محبوبیت زیادی برخودار است و اشاره به آن در انواع مدل پرده ضروری است می توان از پرده های کتان نام برد. این نوع از پرده که از جنس پنبه تولید می شود از لحاظ طرح و رنگ تنوع بسیار زیادی دارد که با توجه به علاقه و سلیقه خود می توانید این پرده را در بخش های مختلف خانه مورد استفاده قرار دهید.

انواع مدل پرده | پرده مخمل

یکی دیگر از انـواع مـدل هـای پـرده ، پرده مخمل است. این نوع از پرده های به طور معمول کاندیدای ثابت برای دکوراسیون داخلی لوکس هستند. پرده های مخملی در قیاس با سایر انواع پرده ها قیمت بالاتری دارند. در صورتی که نوع طراحی دکوراسیون شما، کلاسیک است استفاده از پرده مخمل در مکان هایی مثل سالن پذیرایی می تواند یک ایده خوب باشد.

انواع مدل پرده | پرده کرکره

در صورتی که به دنبال یک پرده با عمر و کیفیت بالا هستید استفاده از پرده های کرکره ای می تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد. با استفاده از این پرده به آسانی، امکان تنظیم میزان نور فضای داخلی اتاق وجود دارد. برای فضاهایی که مشاهده فضای خارجی از اهمیت برخوردار است استفاده از پرده های کرکره ای می تواند مناسب باشد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع: hornou.com

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا