انواع کفپوش های خانه بسیار متنوع است و با توجه به علاقه خود و نیازی که دارید می توانید از میان انواع کفپوش های خانه مناسب ترین نوع کفپوش را انتخاب کنید. به طور کلی انتخاب کفپوش رابطه مستقیمی با دکوراسیون خانه دارد و با توجه به نوع دکوراسیون خانه می توانید مناسب ترین کفپوش را برگزینید.

پارکت و لمینت از انواع کفپوش های خانه

پارکت و لمینت از انواع کفپوش های خانه محسوب می شوند و در دسته بندی کفپوش به عنوان کفپوش های چوبی محسوب می شوند. برای ساخت این کفپوش از برخی درختان مانند بلوط  و گردو استفاده می شود. این نوع از کفپوش ها امروزه بسیار پرطرفدار شده اند و دلیل محبوبیت آنها هم این است که به دلیل چوبی بودن گرمابخشی خاصی دارد و احساس نزدیکی به طبیعت را نیز در انسان ایجاد می کند.

برای ساخت این نوع از کفپوش های خانه یا از چوب طبیعی استفاده می شود و یا الیاف چوبی فشرده مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی دو نوع از این کفپوش وجود دارد  و در صورتی که در ساخت آن به صورت کامل از چوب استفاده شود، پارکت گفته می شود و در صورتی که در ساخت آن ترکیبی از لایه نازک ام دی اف و چوب به کار رفته باشد لمینت نامیده می شود.

امکان استفاده از این نوع کفپوش ها در بسیاری از محیط ها و بخش های خانه وجود دارد. برای مثال از پارکت و لمینت می توان در اتاق خواب، پذیرایی، بالکن، پشت بام به عنوان روف گاردن، دور استخر و … استفاده کرد. در صورتی که این کفپوش ها را می خواهید در محیط های مرطوب استفاده کنید، توصیه به استفاده از ترموودها است. این نوع از کفپوش های چوبی به کف اتاق با استفاده از چسب اتصال داده نمی شود بلکه با استفاده از شیارهایی که کلیک نام دارند و در قسمت های مختلف لمینت وجود به صورت جفت به یکدیگر اتصال داده می شوند.

کفپوش بامبو از انواع کفپوش های خانه

یکی دیگر از انواع کفپوش های خانه، کفپوش های بامبو هستند این نوع از کفپوش ها نیز از انواع کفپوش های چوبی به حساب می آیند. بامبو ها با چوب های مرسوم تفاوت هایی دارند چوب آنها به شکل نی است اما مقاومت بسیار بالایی دارد. در ظاهر چندان مقاوم به نظر نمی رسد ولی به اندازه چوب بلوط  استحکام دارد. رنگ های این نوع کفپوش کاملا طبیعی و به رنگ چوب های بامبو می شود. از قطعه های بامبو می توان هم به صورت افقی و هم عمودی برای نصب به عنوان کفپوش استفاده کرد. کفپوش های نوع بامبو همچنان که مقاوم هستند زیبایی خاصی نیز دارد. از مهمترین ویژگی های آن انبساط حداقلی آن است لذا در شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده است.

کفپوش پی‌وی‌سی از انواع کفپوش های خانه

یکی دیگر از انواع کفپوش های خانه، کفپوش های پی وی سی است استفاده از این کفپوش ها نیز بسیار متداول است و از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است. جنس کفپوش های پی وی سی که از آن با نام کفپوش وینیل نیز یاد می شود از نوع پلاستیک و پر استفاده است. از خصوصیات بارز آن می توان به انعطاف پذیری بالای این کفپوش اشاره داشت. این کفپوش به صورت فشرده و از چندین لایه ساخته شده است. از مهمترین ویژگی های کفپوش پی وی سی این است که در طرح های مختلف از جمله ساده، چوبی و سنگی در دسترس هستند. نصب این نوع از کفپوش ها به آسانی صورت می پذیرد و به دلیل داشتن انعطاف بالا نیز مقاومت آن زیاد است و همچنین ضد آب می باشد.

کفپوش بتنی از انواع کفپوش خانه

از انواع کفپوش های خانه می توانیم به کفپوش های بتنی نیز اشاره داشته باشیم. این کفپوش ها نیز امکان تولید در طرح ها گوناگون را دارند. بیشترین استفاده از کفپوش های نوع بتونی مربوط به فضاهای خارج از خانه از جمله حیاط و یا تراس است. به دلیل این کفپوش ها سرد هستند  و توصیه می شود اگر قصد دارید که از این کفپوش ها برای کف خانه استفاده کنید حتما از سیستم گرمایشی کف نیز استفاده کنید تا در فصل سرد، سرما به  داخل نفوذ نداشته باشد. کفپوش های بتنی دوام بالایی دارند و در برابر آتش سوزی و حرارت نیز مقاومت دارند. همچنین در قیاس با بسیاری از کفپوش ها قیمت خوبی دارند.

کفپوش سرامیکی از انواع کفپوش های منزل

یکی از انواع کفپوش های مناسب برای خانه، کفپوش های نوع سرامیکی است. همچنین کفپوش های سرامیکی قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. به طور کلی کفپوش های سرامیکی را می توان به انواع دارای لعاب و فاقد لعاب دسته بندی کرد که داری ظاهر مات و یا برق هستند. از دیگر ویژگی های این نوع از کفپوش این است که در طرح های مختلف وجود دارد می توانیم به طرح های نوع چوبی، آجری، سنگی و… اشاره داشته باشیم.

از کفپوش های سرامیکی در بخش های مختلف خانه از جمله پذیرایی، سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و… می توان استفاده کرد. شست و شوی این نوع از کفپوش ها بسیار آسان است و همچنین دوام بسیار بالایی نیز دارند.

کفپوش سنگ از کفپوش های منزل

امروزه استفاده از سنگ های طبیعی به عنوان کفپوش خانه بسیار متداول است و یکی از انواع کفپوش های خانه محسوب می شوند و در واقع لوکس ترین و محبوب ترین کفپوش ها برای دکوراسیون های لاکچری به حساب می آیند. از سنگ های مختلفی می توان به عنوان کفپوش استفاده کرد که می توان به مرمر، تراورتن، گرانیت، کوارتز و .. اشاره داشت. این کفپوش ها قابلیت استفاده در فضای بیرونی و خارجی خانه را دارند.

با توجه به کیفیت، میزان اصطکاک، مقدار جذب آب و مدل آنها قیمت های مختلفی دارند. این کفپوش ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و شستشوی آنها نیز بسیار آسان می باشد. در قیاس با سایر کفپوش ها، کفپوش های سنگی قیمت بالاتری دارند.

کاشی و موزاییک از انواع کفپوش خانه

کاشی ها و موزاییک از انواع کفپوش های خانه هستند که از دیرباز همچنان محبوبیت خود را به عنوان کفپوش حفظ کرده اند. از مزیت های استفاده از این نوع کفپوش ها این است که به آسانی می توان آنها را شستشو داد بدون این که رطوبت در آنها جذب شود. از این کفپوش ها در محیط خانه می توان در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد. از آنجا که ابعاد آنها بزرگ است می توان به راحتی نصب کرد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:hornou.com

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا