baltyk
baltyk
baltyk
baltyk
baltyk
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

بالتیک(BALTYK)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

بالتیک

معمار:mvrdv

کشور: لهستان

شهر: پوزنان

سال: 2017

سطح: 25000 متر مربع

کارفرما: گاروست و گروه وکس

وضعیت: اتمام کار

کاربری: استفاده چند منظوره، اداری، بازارچه، بار-رستوران

موضوع: معماری

پوزنان شهری با قدمت بسیار است و بالتیک الهام بخش میراث مدرن خود، به ویژه نماد اوکراگلک (روتوندا) می‌باشد که توسط مارک لیکام طراحی شده است. با اشغال 16 طبقه با چیدمان نامنظم و برفراز مرکز شهر پوزناچ، ساختمان شکل خود را بسته به زاویه دید تغییر می دهد. این ساختمان 25،000 متری به 12،000 متر مربع فضای اداری، 750 متر مربع رستوران پانوراما با هتلی یک اتاقه، 1350 متر مربع ریز فضا در پایین ستون ساختمان و سه طبقه پارکینگ زیرزمینی تقسیم شده است. فضای اداری انعطاف پذیر که هفت متر عمق دارد طوری طراحی شده که به نور روزانه اجازه می دهد سخاوتمندانه در فضاهای کاری نفوذ کند.

baltyk
baltyk
baltyk
baltyk

همچنین بالتیک یک ساختمان چند منظوره با ترفندهای داخلی نوآورانه و تراس های خوش منظر، چشم اندازهای پانورامایی سراسر شهر را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر کارکردهای تجاری گونه، این ساختمان اقدام به ایجاد انبار آذوقه، یک باشگاه بدنسازی و یک باشگاه جاز دنج در طبقه 16 کرده است. قرابت نزدیک آن با بازگشایی رستوران کنکوردیا تیست و میدان هون یک سری کارکردهای اجتماعی را ایجاد می کند که مشوق دیدار و ادغام جوامع مختلف می شود.

این بنا در شکلی کاملاً متفاوت و وابسته به زاویه ای که از آن سو به بنا نزدیک شده اید ظاهر می‌شود. در سمت جنوب، شیبی از پاسیو به حالت آبشارگونه فضاهای باز را برای كاربران این ساختمان فراهم می كند. این نمای خارجی از کف تا سقف شیشه است با حایل عمودی از فیبر فشرده شیشه که باعث کم کردن شدت تابش خورشید می شود بدون اینکه چشم انداز سطح شهر و باغ وحش را از بین ببرد.

  • جایزه معماری POLITYKA – جوایز برگزیده عمومی – بالتیک، پزنان، PL
  • جایزه طراحی ساختمان 2018 – بهترین طبقه بندی ساختمان های اداری – بالتیک، پزنان، PL
baltyk
baltyk

MVRDV و همكاران معمارش نو ناتکانیک/ اولچنیکی در پاسخ به درخواست کارفرما برای اتصالات بیشتر سیال و روان بین سطوح پایین تر و بالاتر، به طور همزمان اتصال این ساختمان به ساختمان مجاور را طراحی کردند که با عمقش در چنین حجمی، کاری شاخص و قابل توجه است. شکل های مورب به تراس‌هایی برای کاربران تبدیل می شوند و این تراسها همانطور که ساختمان بالا میرود در ازای فضای عمومی تر زیرین، یک متر مربع فضای اداری دارند.

بنایی که از هر چهار طرف بسیار متفاوت دیده میشود، پاسخگوی سایت تاریخی است که قبلا سینمای قدیمی بالتیک در آن جای داشت و این پروژه نام خود را از آن می گیرد.

منبع:mvrdv.nl

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا