وقتی نوبت به ایجاد، توسعه یا تغییر نام تجاری کسب و کار شما می رسد، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود  از جمله اینکه چگونه برند در طراحی داخلی محیط کسب و کار شما منعکس می شود. قطعا نام تجاری به یک لوگو ختم نمی شودو از آنجا که طراحی داخلی تجربه حسی ویژه ای به مشتریان منتقل می کند. بنابراین، مهم است  به یاد داشته باشید که طراحی داخلی اساساً نوعی گسترش خدمات مشتری و هویت بخشی به برند یک تجارت است.
طراحی موفق یک محیط کاری چه فضای اداری و چه تجاری تجربه ای ایجاد می کند که به مشتریان شما اجازه می دهد قبل از اینکه فرصت بازدید از وب سایت  یا تماس مستقیم با شما را داشته باشند، تجارت شما را درک کنند. برند چیزی است که شما را متمایز می کند و باعث می شود فضا، محصول ویا خدمات شما برای مشتریان جدید و قدیمی قابل تشخیص باشد.
وقتی صحبت از محصول، خدمات و طراحی داخلی می شود، ثبات برندتجاری بسیار مهم است. عناصر ظریف یک برند می تواند احساسات ناخودآگاه مشتریان را شعله ور کند. با استفاده از عناصر آشنا مانند نورپردازی، تغییر و  یا با به کار گیری تکنیک های چیدمان، مشتریان جدید احساس راحتی می کنند و به سمت فضاهای شما کشیده می شوند. طراحان داخلی دانش طراحی این عناصر را به گونه ای دارند که احساسات خاصی را برانگیزد تا به نفع تجارت و برند شما باشد. اگر طراحی داخلی  با برند شما منسجم نباشد، تجربه و تصویر مخاطب ممکن است از هم بپاشد.

چگونه از موثر بودن برند و انسجام با طراحی داخلی مطمئن می شوید؟

هنگامی که می خواهید یک فضای داخلی با  توجه به برند تجاری طراحی کنید، مهم است که متخصصان لازم را برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز استخدام کنید. طراحان داخلی می توانند دکوراسیون، مبلمان و المان هایی را انتخاب کنند که برای فضای شما بادوام و کاربردی باشند. به علاوه، آنها می توانند طراحی زیبایی را با توجه به جزئیاتی که برند و محصولات ارائه شده ی شما را برجسته می کند تضمین کنند.
طراحان داخلی ، دانش و تجربه ارزشمندی از این فرآیند دارند. از طریق ایجاد نقشه های دقیق، طراح داخلی می تواند تمام مجوزهای لازم را دریافت کند و از قیمت گذاری ساخت و ساز بر اساس بودجه اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، متخصصان برندسازی  و تبلیغات مشاوران فوق العاده ای برای تیم طراحی داخلی شما هستند. این دو رشته با هم این توانایی را دارند که فضایی باورنکردنی ایجاد کنند که برند، هویت و اهداف شما را به نمایش بگذارد. هنگامی که می خواهید برندی را برای کسب و کار خود توسعه دهید، تغییر دهید یا ایجاد کنید، متخصصان برندسازی نقش کلیدی دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد برندسازی در حوزه‌هایی که ممکن است از وجود آن‌ها اطلاعی نداشتید، مشاوره دهندو  برند شما را در نحوه پاسخگویی کارکنان به تلفن، یا نحوه چیدمان و طراحی اسناد اداری خود بگنجانند.

یک فضای داخلی با برند تجاری انحصاری کسب و کار شما ، تجربه کلی کارمندان و مشتریان شما را تقویت و بهبود می بخشد. این روش برندسازی به یک فضای فیزیکی اجازه می دهد تا یک راهکار خلاقانه بیشتر برای ارتباط بصری باشد. طراحی داخلی این توانایی را دارد که نشان دهد برند شما چیست و چگونه در مقایسه با رقبا منحصر به فرد است. از خود بپرسید «می‌خواهم مشتریان/مشتریانم چه احساسی داشته باشند؟» یک طراح داخلی می تواند فضایی ایجاد کند که چنین احساسی در آنها ایجاد کند! ایجاد یک تجربه تاثیرگذار برای مشتریان، برند شما را به یاد ماندنی و قابل توجه خواهد کرد.
یکی دیگر از مزایای داخلی با برند انحصاری، انعطاف پذیری طراحی داخلی است. در حالی که نام تجاری و ماموریت کسب و کار شما می تواند برای یک دوره زمانی ثابت بماند، طراحی داخلی فضاهای اداری یا  تجاری شما می تواند به طور مداوم با زمان، ترندها، جنبش ها و جوامع تغییر کندو  همه اینها در حالی است که همچنان ارزش های اصلی برند شما را منعکس می کند.
صرف نظر از اینکه کسب و کار شما مبتنی بر محصول یا خدمات است، طراحی داخلی فضای شما باید نشان دهنده ویژگی ها و برند محصول یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال، محصولات اپل با خطوط شارپ، رنگ های خنثی و زیبایی مینیمال طراحی شده اند. اگر از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل بازدید کنید، بلافاصله متوجه می‌شوید که آن‌ها همان مفهوم طراحی محصول خود  را در طراحی فیزیکی فروشگاه‌های خود اعمال کرده‌اند. بسیاری از مردم ممکن است آگاهانه این ارتباط را تشخیص ندهند، اما باعث می شود فروشگاه های آنها به راحتی قابل تشخیص باشد و برند کلی آنها بسیار منسجم به نظر برسد. آزمون واقعی برندسازی طراحی داخلی این است که اگر تمام لوگوها و گرافیک های برند را از فضای کسب و کار خود حذف کنید و غریبه ای وارد شود، آیا تشخیص می دهد که در فضای کسب و کار شما ایستاده است؟ اگر چنین است، فضای داخلی  متناسب با برند شما عمل کرده است.
همانطور که بسیاری از صاحبان مشاغل می دانند، نام تجاری تأثیر بسیار مستقیمی بر درآمد شما دارد. مشتریان حاضرند آنچه را که احساس می کنند واقعاً ارزش دارید به شما بپردازند. بسیاری از مردم یک محصول/خدمت را بر اساس شهرت هویت برند یا ارزش درک شده یک محصول انتخاب می کنند. آنچه کسب و کار یا محصول شما «به آن شناخته شده است» یک عنصر کلیدی در برندسازی و بازاریابی فعلی است.
به طور کلی، هویت برند و تجربه کسب و کار شما تأثیر مستقیمی بر موفقیت کسب و کار شما دارد. خاطرات، انتظارات، احساسات، داستان‌ها و روابط همه عناصر کلیدی هستند که باعث می‌شوند مشتریان یک برند را بر دیگری ترجیح دهند. طراحی داخلی این توانایی باورنکردنی را دارد که بر همه این عناصر تأثیر بگذارد و مشتریان جدید را تحت تأثیر قرار دهد و در عین حال مشتریان فعلی را به طور مداوم تحت تأثیر قرار دهد.

یک نقطه شروع فعال برای برندسازی فضای داخلی فضای کسب و کار شما، جمع آوری کلمات توصیفی برای برند شما است. این به تیم طراحی داخلی شما اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کند که طراحی با آن کلمات نیز قابل توصیف است. با فکر کردن به سوال  “ما کی هستیم؟” شروع کنید. و “چه چیزی کسب و کار ما را منحصر به فرد می کند؟” این سوالات باید به ایجاد کلمات توصیفی عالی کمک کند. همچنین جمع آوری تصاویری که هویت برند شما را الهام می بخشد و می خواهید فضای شما چه حسی داشته باشد، ایده خوبی است. این می تواند شامل تصاویر رنگ ها، طبیعت، گرافیک، کلمات، عکاسی، بافت ها و موارد دیگر باشد.
قدم دیگری که می توانید برای اطمینان از موفقیت فضای برند خود بردارید این است که همه مشاوران خود (معمار، طراح داخلی، آژانس تبلیغاتی و غیره) را در اسرع وقت به هم متصل کنید که  با تعامل موثر طراحی را با اهداف منسجم دنبال کنند.
طراحی فضا با برند تجاری شما قطعا نیاز به بودجه معینی دارد بنابراین مهم است که بودجه خود را از قبل در نظر بگیرید. به این فکر کنید که برندسازی فضای شما چقدر برای شما مهم است و بودجه قابل اجرا چقدر است. آیا طراحی باید ساده با عناصر نام تجاری ظریف باقی بماند تا اقتصادی تر بماند؟ آیا می توانید با روش های تأثیرگذارتر و دقیق تر که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، نام تجاری را وارد فضا کنید؟ در مرحله بعد، فهرستی از اقلام اولویت‌دار خود  «نیازها» و «خواسته‌های» طراحی داخلی خود را تهیه کنید تا مشاوران شما بتوانند مکان‌هایی را که برندسازی و سایر عناصر کلیدی را به کار می‌برند، اولویت‌بندی کنند.
مبلمان و وسایل نیز یک فرصت موثر (در صورت داشتن بودجه) هستند. شاید در حین ورود به فضای خود یک چراغ روشنایی خیره کننده بخواهید، یا شاید بخواهید نور مخفی و مینیمال  داشته باشید تا بر خلاقیت و انرژی کارکنان یامحصولات موجود در فضا تأکید کند. مبلمان رنگارنگ می توانند فضا را محرک تر و پرانرژی تر کنند، در حالی که مبلمان خنثی می توانند پیام پیچیده تری را به تصویر بکشند.
وقتی صحبت از ادغام نام تجاری شما در طراحی داخلی فضای کسب و کار شما می شود، امکانات بی پایان هستند. با کار با افراد حرفه ای و شناسایی اهداف برند خود، یک نتیجه موفق قابل دستیابی است!

تحریریه گروه معماری هورنو
منبع: www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا