خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا (OPERA HOUSE)

میس وندروهه ، اتاق غذاخوری ، خانه ی توگینهات ، 1930
میس وندروهه ، اتاق غذاخوری ، خانه ی توگینهات ، 1930
فیلیپ جانسون ، خانه ی شیشه ای ، سرزمین کنعان ، ایالت کنکتیکوت ، 1949
پیش پا افتادگی یک خانه ی زیبا - سنت مارگارت و دورتی ، آلمان ، قرن پانزدهم
زندگی همیشه اینطور نیست - کن شاتل ورث ، کرسنت هاوس ، ایالت ویلت شیر ، 1997
زندگی همیشه اینطور نیست - کن شاتل ورث ، کرسنت هاوس ، ایالت ویلت شیر ، 1997
ساندرو بوتیچلی ، مریم مقدس و فرزندش به همراه هشت فرشته آواز خوان ، 1477
معماری شادمانی
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶
کاربری: سالن کنسرت
معمار: سانتیاگو کالاتراوا
مکان: والنسیا اسپانیا

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا (OPERA HOUSE)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا به عنوان یک مرکز مهم هنرهای نمایشی برای والنسیا و همچنین به عنوان یک نشانه شهری پویا در نظر گرفته شده است و به تحکیم و جان بخشی به منطقه ای که در آن ساخته شده کمک می کند. مؤلفه های اصلی آن یک سالن دارای ظرفیت 1،706 نفر است که برای انجام اپرا و همچنین کنسرت و مراسم باله مناسب است.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا

یک تالار موسیقی با ظرفیت 380 صندلی برای کلیه هنر های اجرایی نظیر موسیقی و تئاتر و سایر برنامه ها (سخنرانی ، جلسات ، و غیره). و یک سالن اجتماعات با حداکثر 1،520 نفر ، مجهز به سیستم های پیشرفته پخش فیلم پیشرفته ، امکان مشاهده اجراها در صفحه  نمایش های ویژه را فراهم می کند.

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا

در کنار بخش اصلی ساختمان یک سالن 400 صندلی برای تئاتر تجربی و رقص قرار دارد که دارای فضای گالری برای نمایشگاه های هنرهای زیبا و هنرهای تزئینی است. خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا به عنوان عنصر نهایی در مجموعه شهر علم و هنر طراحی شده است که توسط سانتیاگو کالاتراوا در یک سایت 86 هکتاری در امتداد بستر خشک رودخانه توریا طراحی شده است. این مجتمع در بین شهر قدیمی و منطقه ساحلی نازارت واقع شده است و توسط مقامات والنسیا در نظر گرفته شده تا تمرکز جدیدی را به یک منطقه ناسازگار و توسعه نیافته از والنسیا وارد کند و مرکز شهر را با دریا پیوند دهد.

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا

خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا یکی از سه ساختمان است که یک پیشرفت یکپارچه و خطی را تشکیل می دهد: از خانه اپرا در انتهای غربی سایت ، تا آسمان نما و تئاتر IMAX (تئاتر نیمکره) ، تا موزه علوم شاهزاده فیلیپ در انتهای شرقی. سازه دیگر ، باغ مجسمه ، یک تفرجگاه و پارکینگ است که درون یک گذرگاه طاق دار باز ساخته شده است که نوآوری معاصر باغ های قدیمی است. پیوند دهنده ساختمان ها باغ ها و مقدار وسیعی از آب هستند. کالاتراوا با شناخت اهمیت شهری خانه اپرا ، به این ساختمان کاراکتر نمادین یک مجسمه یادبود را بخشید. از نظر شکل ، ساختمان مجموعه ای از حجم های ظاهراً تصادفی است که از طریق محاصره آنها در دو پوسته بتنی متقارن و برش خورده متحد شده اند. این اشکال توسط یک غلاف فولادی پوشانده شده اند ، که بطور محوری از محوطه ورودی بیرون آمده و در بالای سرتاسر پوشش خمیده اطراف سازه ادامه پیدا می کند. سازه بدست آمده هویت خانه اپرا را شکل می دهد و اثر نمادین و پویا آن را در منظر شهری تقویت می کند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا

حجم های مختلف ساختمان بین طبقات با دسترسی عمومی شکل گرفته اند ، که از کنار سازه به صورت طره ای قرار دارند. هسته مرکزی توسط سالن اصلی اشغال شده است ، که درون یک پوسته آکوستیک قرار دارد. همچنین مکانیسم های بالابرنده ساختمان در هسته مرکزی قرار دارد که برای سالن اصلی است که مساحت آن 5166 فوت مربع است. برای اجرا در فضای باز ، سقف و دیواره های دربرگیرنده بنا دارای عملکردی آکوستیک هستند ، در حالی که یک منطقه تمرین شیشه ای و عایق کاری شده در بالای تالار موسیقی تعبیه شده است. پوسته اطراف ساختمان سیرکولاسیون بیرون بنا را به سالن های مختلف ، تراس های باغ ، کافه تریا ها و رستوران ها مهیا می کند. این مناطق با بالکن های تفریحی ، پله ها و آسانسورهای بیرونی پیوند خورده است و منظره ای زیبا از شهر و باغ ها را به ارمغان می آورد. از آنجا که بلیط فقط برای ورود به سالن ها مورد نیاز است ، ممکن است عموم مردم در داخل ساختمان آزادانه حرکت کنند و خانه اپرا شخصیت مهمانپذیری را به عنوان محل تجمع به مردم ارائه دهد و موسیقی را در دسترس عموم مردم قرار دهند. کالاتراوا همچنین آثار هنری دائمی را برای فضاهای اصلی داخل ساختمان طراحی کرده است ، از جمله دو نقاشی دیواری بزرگ و دو مجسمه نقش برجسته بزرگ تراشیده شده از سرامیک است.

 خانه اپرا شهر علم و هنر والنسیا

منبع:httpss://calatrava.com

مترجم:محمد مهدی شریفی فرد

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا