خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: سوهانک

خانه مدرن بلاکو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه مدرن بلاکو با طراحی منحصر به فرد


خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو

شرح متن توسط معماران تهیه شده است. نقاط برجسته “خانه مدرن بلاکو” تعریف درست و استفاده متعادل از شکل های هندسی است. فضاهای از لحاظ بصری کاملا مرتبط بوده و همچنین متصل به فضای پیرامون خود هستند. خطوط صاف معماری مغایر با فصای همسایگی است و یک خانه با یک روش ساده، ظریف و بصری در دو بخش طراحی و سازماندهی شده است. این طراحی با در نظر داشتن سبک زندگی کنونی انجام شده و ارتباط قوی با ریشته های آن ها دارد. با قرار داشتن در آب و هوای مطلوب بنگلور این طراحی دارای فضاهای باز و دارای خلل و فرج و بازشدگی هایی است. سایت شرقی شامل دو خانه می شود یکی برای زوج مسن و دیگری برای پسری که مرتبا بین نیویورک و بنگلور در رفت و آمد است.

خانه ها

بنگلور، هند

معماران: معماران تکنو

مساحت:7000 مترمربع

سال:2019


برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن


خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو

خانه 2BHK مربوط به زوج مسن با در نظر داشتن سن والدین بسیار قابل استفاده و کاربردی است درحالی که خانه پسر بسیار در تناقض و مینیمالیست است درعین اینکه دارای اجزای درحال تعادل و عمق تفحسی و وارسی بوده و احساس روشنایی و آرامش به انسان می دهد. مفهوم خانه باز روشنایی، حجم و آرامش و صفای فضای ساخته شده را تکمیل می کند. دسترسی خانه دوبلکس با بالابر و راه پله است که به صورت استراتژیک برای هر دو خانه قرار داده شده و دارای ایوانی سرپوشیده است که ماهیت فضاها و مصالح استفاده شده را در تصرف خود دارد.

اتاق نشیمن با استفاده از یک دیواره آبی مرکزی (دو طبقه) از باقی قسمت های خانه جدا شده است و امکان ورود نور به داخل خانه و روشن کردن فضاها را ایجاد می کند. این ارتباط بصری با فضای سبز خارجی حفظ شده است. یکی از موارد کمک کننده به این منابع نور روشنایی های سقفی قرار گرفته در فضاهایی در طبقه دوم است. روشنایی و هوای فراوان موجود در خانه، کف توسی رنگ و تن های گرم موجود در فضای داخلی خانه برای افزودن سرزندگی و  احساس غریب به فضا میزبان گرم خانواده و دوستان برای یک بعد از ظهر آرام و یا شب نشینی است.(خانه مدرن بلاکو)


خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو

بخش منطقی خانه در ایجاد دو بلوک جداگانه است که با دیوار آبی میانی با هم ارتباط یافته اند این طراحی امکان ارتباط بی نظیری را بین برنامه های مختلف مرتبط با فضاهای خانه فراهم می آورد. این روش به خانه های سنتی حیاط دار در قسمت های جنوبی هند تعلق دارد و ارتباط پیوسته ای ایجاد می کند که برای یک خانه بسیار تعیین کننده است. راه پله مارپیچ در قسمت جلوی خانه و قبل از در اصلی بیانگر ابهام و فرضیات منطقی مربوط به خانه است. ورودی خانه خود یک “محل توقف و واسط بین فضای داخلی و خارجی” است.(خانه مدرن بلاکو)

مفصل بندی مصالح شرایط جداکنندگی مربوط به فضاهای مختلف را تقویت می کند. صفحات ساندویچیچوبی و صلب IPE بین صفحات فلزی در ارتفاع فرصتی برای ساکنان ایجاد کرده و در مقابل نور مستقیم آفتاب و تشعشعات خیره کننده پوششی ایجاد می کند. یکی از ویژگی های اصلی بلندی هابا پوسته های فلزی که از نظر رنگ تنوع بالایی نسبت به چوب و بتن دارد و به صورت معمول مورد استفاده قرار می گیرد.


خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو

هدف ایجاد محیطی خاکی با تعادلی مناسب و خوب است. این طراحی احساس متناقض بودن ایجاد می کند ولی به شیوه ای ماهرانه. استفاده از رنگ ها و کارهای هنری به داستان کلی کمک کرده و با استفاده از الگوهای رنگی طبیعی بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته است. خلاصه درخواست مشتری مفهوم ووابی سابی (زیبا، ساده و نزدیک به طبیعت) بوده است؛ که یادبودی برای زیبایی یک دنیای طبیعی ناکامل است. این خانه دارای سادگی است درعین اینکه در یک بافت غنی هماهنگی بین مصالح طبیعی ایجاد می کند. محدود کردن الگوها به رنگ های طبیعی تصمیم مهمی بوده است چراکه تمام مصالح بر روی زیبایی و ناقص بودن شاعرانه طبیعت تاکید دارند. دیوارها و سقف که بخشی از آن ها با پلاستر سیمانی دارای رنگدانه پوشش داده شده است، تقلید خانه از محیط اطراف است درحالی که چوب موجود در سقف گرمای مورد نیاز را به فضا می بخشد.(خانه مدرن بلاکو)


خانه مدرن بلاکو
خانه مدرن بلاکو

منبع:www.archdaily.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا