جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

استان: اصفهان
سبک: اصفهانی
کاربری: مسکونی

خانه عامری ها

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه عامری ها

برای خواندن مطالب مربوط به معماری ایرانی لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری ایرانی

خانه عامری ها

خانه تاریخی عامری ها در کاشان یکی از بزرگترین خانه های تاریخی شهر کاشان است که قدمت آن به دوران زندیه برمی گردد که البته بعدها در دوران قاجار باز هم از آن بزرگتر شده و قسمت های دیگری به آن اضافه شد. وسعت این خانه که در محله ی سلطان میر احمد کاشان قرار گرفته است، هفت هزار متر مربع با زیر بنایی گسترده است و بطور کلی در آن ۸۵ اتاق وجود دارد. این خانه همچنین دارای چند حیاط است که قدیمی ترین آن حیاط بیرونی و درونی است.

خانه عامری ها

همان طور که گفته شد این خانه هم مثل بیشتر خانه های تاریخی کاشان از ۲ بخش بیرونی و درونی تشکیل شده است که در هر کدام از آنها بخش های دیگری مثل حوضخانه، ایوان، اتاق هایی با ۳ در و شاهنشین های ۷ دری دیده می شود که دور تا دور حیاط با هماهنگی کامل قرار گرفته اند…

خانه عامری ها

در مورد معماری خانه های تاریخی عامری ها در کاشان باید گفت که از معماری ایرانی کمک گرفته شده است. چه بخش های بیرونی و چه بخش های درونی مزین به گچبری های بسیار زیبا و منبت کاری های پر جزییات و دیگر تزیینات ایرانی است. خانه ی عامری ها دارای چندین حیاط است که در همه ی  آن ها، اصل تقارن رعایت شده است و بادگیر به کار رفته در آن، بلندترین بادگیر در بین بقیه ی ی خانه های کاشان است.

خانه عامری ها

در خیاط ها، حوضخانه هایی به چشم می خورد که در فصل تابستان کاربری داشته اند.  خانه ی تاریخی عامری ها دارای ۲ حمام زنانه و مردانه بصورت مجزا است. در دوران قدیم که خاندان سهام السلطنه در این خانه زندگی می کردند، به دلیل وسعت زیاد خانه، بخشی از حیاط های درونی و بیرونی آن به فرزند او رسید و در بقیه ی ساختمان ها هم افراد دیگر این خاندان مستقر شدند که همین مسئله باعث شد تا کم کم قسمت های خانه از هم تفکیک شود و بعضی از قسمت ها به افراد دیگر فروخته شود.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري ايراني لینک روبرو را کلیک کنید: هنر و معماری ایران ، سبکهای معماری ایرانی

خانه عامری ها

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا