LEGO House
LEGO House
LEGO House
LEGO House
LEGO House
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه لگو (LEGO House )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه لگو

کاربری:‌موزه

معمار: گروه معماری بیگ

مکان: بیلوند، دانمارک

 خانه لگو یک تجلی واقعی از امکانات بی نهایتی از آجر لگو است. از طریق خلاقیت سیستماتیک، کودکان تمام سنین برای خلق دنیای خود و زندگی در آن‌ها از طریق بازی، ابزارهایی اختیار دارند. در بهترین حالت لگو بازی آن چیزی است که معماری را در بر می گیرد و تماما در مورد این است که افراد را قادر می‌سازد تا دنیاهای تازه‌ای را تصور کنند که هیجان‌انگیزتر و گویاتر از وضعیت فعلی هستند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا مهارت‌ها را به واقعیت تبدیل کنند. این همان کاری است که ما امروز در خانه لگو با آجرهای واقعی انجام می دهیم و باعث می‌شود که یک قدم جلوتر برویم و تبدیل به پایتخت کودکان شویم ((بیارک اینگلز ، شریک مؤسس، BIG).

LEGO House
LEGO House

BIG و لگو مقیاس اسباب بازی های آجری کلاسیک و خانه لگو  را به ارمغان آوردند و فضاهای گسترده نمایشگاه و میادین عمومی را تشکیل دادند که فرهنگ و ارزش‌ها کانونی تمامی تجربیات لگو را در بر می‌گیرند. خانه لگو با  ۲۳ متر ارتفاع به خاطر موقعیت مرکزی در قلب بیلوند، به عنوان یک فضای شهری و یک مرکز تجربه تصور می‌شود. ۲۱ بلوک با هم پوشانی مانند ساختمان‌های منفرد ساخته شده‌اند که یک مربع ۲.۰۰۰ متر مربع را چارچوب‌بندی می‌کنند که از میان شکاف‌ها و ترک ها در حجم، نور عبور می‌کند. میدان مانند یک غار شهری بدون ستون‌های مرئی به نظر می‌رسد و در دسترس عموم قرار دارد و به بازدیدکنندگان و شهروندان بیلاند اجازه می‌دهد تا از طریق ساختمان میان‌بر بزنند. میدان لگو توسط ماهین شهری تقویت می‌شود و افراد محلی و بازدیدکنندگان را به کافه، رستوران، فروشگاه لگو و تاسیسات کنفرانس دعوت می کند. بر فراز میدان، یک خوشه گالری‌ها برای ایجاد یک توالی پیوسته از نمایشگاه‌ها وجود دارد. هر گالری رنگی دارد که در رنگ‌های اصلی لگو کدگذاری شده است و گذشت و گذار در نمایشگاه ها به یک سفر رنگی تبدیل می‌شود.

LEGO House
LEGO House

طبقات اول و دوم شامل چهار منطقه بازی است که به وسیله رنگ تنظیم شدند و توسط فعالیت‌هایی برنامه‌ریزی شده‌اند که یک جنبه خاص از یادگیری کودک را نشان می‌دهند: قرمز خلاق است، آبی شناختی است، سبز اجتماعی است و زرد رنگی و تمام سنین می‌توانند یک تجربه همه‌جانبه و تعاملی داشته باشد، تخیل خود را را بیان کند و با دیدن سایر سازندگان از سراسر دنیا به چالش کشیده نشود. بالای ساختمان به وسیله شاهکار گالری تزیین شده است. مجموعه ای زا طرفداران لگو از طریق برخی از اشکال به به جامعه لگو ادای احترام می کنند. گالری از آجر نمادین لگو  دو در چهار ساخته شده است و ویترین هنرهای زیر هشت چراغ مدور ساخته شده است که شبیه گل میخک های آجری هستند.  شبیه به نسبت طلایی، نسبت های آجر در هندسه های آجری توخالی شده است و در هندسه های همه چیز ساخته شده توسط انسان در ساختمان، از کاشی های سرامیکی لعاب دار گرفته تا طرح کلی بلوک مورد استفاده قرار گرفته است. در بالای  شاهکار گالری، شهروندان و بازدید کنندگان می توانند منظره پهنه نما 360 درجه ای از شهر را ببینند.

LEGO House
LEGO House

میتوان‌ از طریق پلکان عمومی پیکسلی به برخی از پشت‌بام‌ها دست پیدا کرد که برای تماشاگران غیر رسمی و افرادی که در حال تماشای و یا نشستن برای اجرا هستند، استفاده می شود. مجموعه تاریخچه در سطح پایین‌تر جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در بایگانی شرکت لگو و داستان نام تجاری آن غوظه ور شوند. طاق واقع در زیر میدان لگو، جایی است که در آن کودکان و AFOLs (هواداران بزرگسال لگو) می‌توانند شاهد اولین ویرایش هر مجموعه لگو تولید شده‌ تا کنون باشند از جمله کیت جدید 774 قطعه ای و کیت 197 پله ای که تکرار کننده شکل گیری بلوک لگو است.

منبع: big.dk

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا