Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si

خانه ناخون چای سی (Nakhon Chai Si)

Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه ناخون چای سی (Nakhon Chai Si)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه ناخون چای سی (Nakhon Chai Si)

مسکونی

مکان: ناخون پاتوم، تایلند

معماران: جانسینکو

مساحت: ۲۵۰۰.۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. خانه ناخون چای سی، خانه سه نسل از خانواده چینی تایلندی است. مکان این خانه در بخش بیرونی بانکوک واقع شده است که همان قطعه زمین کارخانه خود این خانواده است اما برای حریم خصوصی از بخش دیگر مجزا شده است. این خانه در کنار زمین واقع شده است تا به دریاچه و زمین گلف چشم انداز داشته باشد به نحوی که انگار این خانه دارای دریاچه خصوصی خود است. بر اساس فنگ شویی برای این خانواده یک محدودیت وجود دارد و باعث می شود که این خانه سه طبقه شبیه به یک خانه دوطبقه به نظر برسد.

طرح‌های این خانه به وضوح مجزا شده است و همه بخش ها از جمله پارکینگ و بخش تعمیر و نگهداری در طبقه زیر زمین واقع شده است که به وسیله منظره طبیعی پنهان میشود. طبقه همکف شامل محوطه مشترک، فضای غذاخوری، فضای نشیمن، استخر و تراس با چشم انداز سراسرنما به زمین گلف و دریاچه خصوصی است. طبقه فوقانی فضای خصوصی دو خانواده است که به وسیله راهروی طولی اصلی مجزا می گردد.

Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si

محور اصلی که هدف معمار از طراحی آن تقسیم کار کرد خانه به دو بخش بود، موجب می شود تا راهرو به وضوح بدون سیم کشی برق و کانال به نظر برسد و همه سیستم‌های الکتریکی و سیستم های بهداشتی این خانه در ستون راهرو پنهان شده است. معمار برای دریافت نور طبیعی در طول روز در فضای داخلی برای راهرو فضای با حجم دوگانه و سقف نیمه شفاف طراحی کرد.

هدف مالک خانه استفاده از مصالح اصیل مانند سنگ و چوب برای خانه خود است و این سازه باید روشن به نظر برسد. از این رو به عنوان مهمترین مصالح این سازه از فولاد استفاده شد. این پروژه یکی از بزرگترین مثال هایی است که در آن ما به رابطه بین فضای داخلی و فضای بیرونی ارزش می بخشیم. همه جزئیات و اجزای مورد استفاده در طراحی به یک اندازه حائز اهمیت هستند و ترکیب چوب، سنگ، فولاد و بتن باعث می شود که خانه شبیه به خانه های چوبی دنج به نظر برسد.

سازه اصلی خانه بتن مسلح بر روی زیرزمین و سازه فولادی بر طبقه همکف و طبقه فوقانی است و هدف معمار تاکید بر روشنایی و ظرافت پیش آمدگی های طولانی لبه بام است که از محوطه مشترک طبقه همکف در مقابل باران و نور خورشید محافظت می کند.

Nakhon Chai Si
Nakhon Chai Si

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا