56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron

خیابان لئونارد(56 Leonard Street Herzog & de Meuron)

56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خیابان لئونارد(56 Leonard Street Herzog & de Meuron)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خیابان لئونارد

آپارتمان ها

نیویورک، آمریکا

معماران: هرزوگ و دی مرون

سال: ۲۰۱۷

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. برج مرتفع یک جز مهم در شهر معاصر است. با این حال، برج‌ها تنها با ارتفاع خود تعریف شده‌اند و به عنوان یک نوع، آن‌ها ناشناس مانده اند. برج‌های مسکونی معمولی، در حالی که در جمع کردن واحد زنده موفق هستند، اغلب در بهبود محیط زنده موفق نیستند. ضرب واحدها در اشکال غالبی ساده با وجود چگالی‌های باور نکردنی که به دست می‌آورند، سازه های تکراری و ناشناس بدون هیچ مزیت یا ویژگی‌های معماری را تولید می‌کند. برای آن‌هایی که در این سازه ها زندگی می‌کنند، این تجربه همانندی و تکرار می‌تواند نسبتا ناخوشایند باشد. خیابان ۵۶ لئونارد، با این گمنامی و تکراری بودن که از بسیاری از برج‌های گذشته اخیر نشات می‌گیرد، مقابله می‌کند. هدف آن رسیدن به شخصیتی است که فردی و شاید حتی خودمانی باشد.

56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron

این پروژه به عنوان یک دسته از خانه‌های فردی تصور می‌شود که در آن هر خانه منحصر به فرد و قابل‌شناسایی است. بررسی دقیق روش‌های ساخت‌وساز محلی نشان داد که امکان تغییر صفحات زمین برای ایجاد گوشه‌ها، تیرهای پیش‌آمده و بالکن ها  وجود دارد که همه راهبردهای خوشایند برای فراهم کردن شرایط فردی و متفاوت در هر آپارتمان است. در پایه برج، پشته به مقیاس و شرایط محلی خاص در خیابان واکنش نشان می‌دهد، در حالی که برآمدگی بالا و زیربناها با آسمان ادغام می شوند. در این میان، تناوب و تغییر در سطح میانی بیشتر کنترل‌شده و ظریف است، مانند در یک ميله ستونی.

برای شکستن تمایل به تکرار و گمنامی در ساختمان‌های بلند بالا، خیابان۵۶  لئونارد از داخل ساخته شد. این پروژه با اتاق‌های مجزا شروع شد و آن‌ها را به عنوان پیکسل دسته‌بندی کرد که بر روی یک پایه کف زمین گرد هم جمع شده‌بودند. این پیکسل ها گرد هم می‌آیند تا به طور مستقیم حجم و نمای بیرونی برج را شکل دهند. تجربه این پیکسل ها مانند قدم گذاشتن به یک سری از پنجره های بزرگ خلیجی است.

استراتژی پیکسل سازی نیز در این بخش اتفاق می‌افتد و تعداد زیادی از تراس ها و بالکن ها را ایجاد می‌کند. در حالی که مراقب اشراف مستقیم به  آپارتمان همسایه هستید، این فضاهای باز ارتباط دیداری غیر مستقیم بین مردم – یا شاید غریبه‌ها – که ساختمان را به اشتراک می‌گذارند را فراهم می‌کنند. این خانه‌ها در کنار هم،  در آسمان، یک پشته منسجم، یک همسایگی عمودی، تا حدی شبیه محله‌های خاص نیویورک با ترکیب متمایز آن‌ها از نزدیکی و حریم خصوصی در اندازه‌ برابر را شکل می‌دهند.

56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron

بالای هر برج مهم‌ترین عنصر آن است و با توجه به این موضوع، راس خیابان۵۶  لئونارد نمایانگرترین قسمت از پروژه است. این بیانگری از الزامات داخلی مشتق می شود که شامل ده پنت هاوس بزرگ با فضاهای باز و فضای نشیمن بزرگ است. این اجزای برنامه بزرگ طرح با توجه به پیکر بندی‌های درونی و تمایل به ایجاد دیدگاه‌های خاص در نهایت منجر به بیانگری مجسمه‌سازی راس برج می‌شود.

در همین حال، پایه این برج به ماهیت ویژه تریبکا واکنش نشان می‌دهد. این بخشی از نیویورک است که طیف وسیعی از مقیاس‌های ساختمان از شهرک های کوچک گرفته تا بلوکهای بزرگ صنعتی و ساختمان‌های بلند در مرکز شهر را مشخص می‌کند. با گروه‌بندی پیکسل از اندازه‌های مختلف، از جمله لابی، پارکینگ و امکانات رفاهی مسکن، این برج انعکاسی از ترکیب هر یک از مقیاس‌های مجاور است.

نمای کلی برج بسیار نتیجه پذیرفتن و فشار آوردن به حد و مرز روشهای ساده و آشنای محلی ساخت و ساز است. به عنوان یک حجم، ساختمان دارای نسبت‌های شدید است – در لبه آن چیزی که از نظر سازه ای امکان پذیر است – و با توجه به جای نسبتا کوچک آن، فوق‌العاده بلند و باریک است. ساختمان همچنین استخوان‌های اسکلت خود را نشان می‌دهد و روش ساخت آن در زیر لایه‌های فلزی را پنهان نمی‌کند. در عوض، بلوک‌های بتونی افقی پشته سازی سطح به سطح فرآیند ساخت را نشان می دهند و ستون‌های بتونی در جای خود قرار داده و به مقیاس نیروهای سازه ای در محل کار اجازه می‌دهد تا از داخل ساختمان تجربه شوند. سنگچينى، رفع اشکالات و پیکسل سازیاز پنجره‌های قابل حرکت در واحد دوم یا سوم مشخص می‌شود. این ویژگی غیرمعمول برای ساختمان‌های بلند بالا نیز به ساکنین این امکان را می‌دهد که ورود هوای تازه را به طور مستقیم کنترل کنند.

همراه با این استراتژی‌های مختلف از داخل به بیرون واکنش به مقیاس‌های محلی و به حداکثر رساندن پتانسیل سیستم‌های ساخت‌وساز محلی، ساختمانی را تولید می‌کند که در آن فقط پنج آپارتمان از ۱۴۵ آپارتمان تکرار می‌شوند. علاوه بر این، هیچ کدام از صفحات زمین یکسان نیستند و به کسانی که در این پروژه زندگی می‌کنند و خانه منحصر به فرد خود را با لحظات متمایز ارائه می دهند.

56 Leonard Street Herzog & de Meuron
56 Leonard Street Herzog & de Meuron

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا