دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: ۲۰۰۹-۲۰۱۴
کاربری: دانشگاه
معمار: زاها حدید
مکان: هنگ کنگ –چین

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ (PolyU) معمار مشهور جهان زاها حدید را به عنوان معمار اصلی برج نوآوری خود انتخاب کرد. این پروژه که در طرف شمال شرقی پردیس دانشگاه واقع شده است به عنوان یک نیروی محرک در توسعه هنگ‌کنگ، به عنوان یک مرکز طراحی در آسیا عمل خواهد کرد. این برج همچنین فضای اضافی برای تسهیل تحقیقات و آموزش بین رشته‌ای در زمینه طراحی فراهم خواهد کرد. مراسم رسمی در روز ۲۴ سپتامبر برگزار شد. پس از تکمیل، این جایگاه مدرسه طراحی PolyU (SD) و مؤسسه طراحی جدید باشگاه‌های جوکی برای نوآوری‌های اجتماعی خواهد بود.

تعداد طبقات:۱۵

ارتفاع :۷۱متر

زمان: ۲۰۰۹-۲۰۱۴

برای خواندن مطالب مربوط به معماری ایرانی لینک روبرو را کلیک کنید: سبک های معماری ایرانی

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

این برج حدود 12000 متر مربع مساحت خالص و با ظرفیت بیش از 1500 دانشجو فراهم می‌کند. این برج اولین طراحی معماری همیشگی در هنگ‌کنگ توسط خانم حدید خواهد بود. در این برج نوآوری جدید، یک استودیو طراحی ماشین پیشرفته، آزمایشگاه‌های مواد و سرگرمی، یک استودیو برای نمایش آثار کلاسیک طراحی و سرگرمی و یک گالری دولتی برای نمایش آثار کارکنان و دانشجویان SD و همچنین استعدادهای محلی خواهد بود.

ویژگی سیال از طریق ترکیب درونی مناظر، صفحات زمین و دریچه‌ها، ایجاد می‌شود که گونه‌شناسی کلاسیک برج و سکو را به یک قطعه یکپارچه نمادین تبدیل می‌کند. این حیاط‌های داخلی و خارجی فضاهای عمومی جدیدی را ایجاد می‌کنند که فضای باز بزرگ و امکانات تفریحی در فضای باز را تکمیل می‌کند تا تنوع فضای شهری را ترویج دهد.

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ (HK PolyU) یک تلاش شهری است که در طول ۴۰ سال گذشته رشد داشته است. پروژه‌های غنی از فرهنگسراها، جوامع و امکانات مختلف توسط جامعه ای از ساختمانهای بصری منسجم اما در عین حال متفاوت ساخته شده است. برج نوآوری با هدف استفاده از این حفره‌ها برای ایجاد یک فضای شهری در دسترس است که چگونگی درک دانشگاه پلی هنگ کنگ و نحوه استفاده از آن را تغییر خواهد داد. این ساختمان بطور نامحسوس قصد دارد چشم انداز فرصت‌های آینده خود را تحریک و پیش بینی کند، همچنین تاریخچه HK PolyU را با کپی کردن در معماری خود روند تغییر بازتاب دهد.

دیدگاه پیشنهادی از برج نوآوری جدید فرصتی منحصر به فرد برای بررسی مجدد و پرداختن به محیط خلاق و چند رشته ای ارائه می‌دهد. مفهوم مورد نظر ما برای اولین بار، انواع برنامه‌های مدرسه را جمع‌آوری می‌کند. پس از بررسی دقیق روابط چند گانه در میان هویت‌های منحصر به فرد آن‌ها، آن‌ها مطابق با انعطاف پذیری‌های تضمینی خود تنظیم شده اند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري ايراني لینک روبرو را کلیک کنید: سبک شناسی معماری ایرانی ، ویژگی های معماری ایرانی

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

اولین حرکت معماری این است که چشم‌انداز زمین فوتبال و زمین‌های تنیس موجود را بالا ببرد تا ورودی اصلی ساختمان جدید مدرسه بر روی یک سطح باز در سطح سکو قرار گیرد. بخش آزاد زیر از مسیر اصلی محوطه دانشگاه (جاده یوک چوی) تا کارگاه پیشنهادی، پارکینگ و دسترسی به توسعه آینده در فاز ۸ قابل‌دسترسی می‌شود. برج نوآوری جدید در سطح سکو به عنوان یک ورودی عمومی باز بنا شده است که از طریق یک محل نمایش بدون ستون باز کانال‌ها را در داخل ساختمان قرار می‌دهد.

سطح سکو مسیری شیبدار است و از طریق فضای باز جابجا می‌شود. از محل حیاط ورودی دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ، یک پله برقی طولانی از طریق چهار سطح از محل‌های کار با لعاب عمیق به سمت بالا نفوذ می‌کند. تعداد بیشماری از مکانهای کاری مستقر در مدرسه جدید خود را به عنوان انواع ویترین‌های بصری ارائه می‌دهند. مسیری که در داخل ساختمان قرار دارد، به آبشار صعودی و رو به بالا از ویترین‌ها و رویدادهایی تبدیل می‌شود که به دانش آموز یا بازدید کننده اجازه می‌دهد تا بصری طغیان کنند و کار را درگیر و در طول گذر از گردش خود به نمایش بگذارند.

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ

این مسیرها به دنبال ترویج فرصت‌های جدید تعامل بین انواع مختلف کاربران از طریق فضاهای خود از طریق هر سطح هستند. خلل و فرج در روز طبیعی، هوای تازه و حس پیوستگی فضا را به همراه می‌آورند. به این ترتیب، برنامه‌های برج که متشکل از خوشه‌های یادگیری و تاسیسات مرکزی هستند، مجاز به ایجاد هماهنگی و گفتگوی هماهنگ بین حجم‌های مربوطه هستند.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا