BBVA headquarters
BBVA headquarters
BBVA headquarters
BBVA headquarters
BBVA headquarters
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

دفتر مرکزی BBVA

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

دفتر مرکزی BBVA

بانک مادرید، اسپانیا

معماران: هرزوگ و دی مورون

مساحت: ۲۵۱۹۷۹ متر مربع

سال: ۲۰۱۵

در حاشیه پایتخت

دفتر مرکزی BBVA در حومه شمال مادرید واقع شده است. این سایت با بزرگراه روبرو است و توسط ادارات جدید، ساختمان‌های تجاری و تحولات مسکونی احاطه شده است. وقتی بانک محل را خریداری کرد، هشت ساختمان نیمه‌تمام بخش عمده‌ای از زمین را اشغال کردند و تا آنجا که ممکن بود ساختمان‌های موجود در تحولات جدید گنجانده شده بودند.

BBVA headquarters
BBVA headquarters

یک فرش

یک سازه خطی از ساختمان‌های سه‌طبقه، با حیاط‌ها، راهروها و باغ‌های آبیاری شده، بر روی کل سایت قرار داده شده است – که شیب قابل‌توجهی دارد – مانند فرش و مشابه باغ عربی. ما تصمیم به داخلی سازی این مجموعه گرفتیم و آن را منحصراً بر اساس نیازهای داخلی BBVA طراحی کردیم، با این فرض که محیط هویت چندانی ندارد، به سادگی ارتباط چندانی با آن وجود نداشت. این چیدمان پایین، ارتباط را تقویت می‌کند: به جای آسانسورها، افراد از پله‌ها بالا می‌روند و تبادل غیررسمی را تشویق می‌کنند، آرایش کم ارتفاع باعث ایجاد ارتباطات می شود: مردم به جای گرفتن آسانسور، از پله هایی بالا می روند که تبادل غیررسمی را تشویق می کنند. شفافیت بصری برای همه به حداکثر می رسد  و احساس جامعه ایجاد می کند. در حالی که واحدهای نسبتاً كوچك به كارمندان این اجازه را می دهند كه با گروه کاری خاص خود شناخته شوند.

این مرکز جدید برای ۷۰۰ پاکس طراحی شده است. هر دو محل و مقیاس توسعه ما را به چالش کشیده‌اند تا یک راه‌حل اساسی بیابیم، ما انتخاب می‌کنیم که یک واحه به شکل درونی در این چشم‌انداز شهری ناشناس ایجاد کنیم، جایی که تعادل بین طبیعی و ساخته‌شده ایجاد می‌کند و این کار عملکری مثل یک شهر کوچک و یک باغ بزرگ ایجاد می‌کند.

ساختمان‌های موجود تغییر می‌یابند تا با سازه های خطی و مقیاسی  جدید ارتباط برقرار کنند. آن‌ها یا بریده می‌شوند یا پر می‌شوند تا در کل یکپارچه شوند.

BBVA headquarters
BBVA headquarters

نوع معماری جنوبی

این یک معماری خام است که در آن سازه به طور برجسته‌ای نشان داده می‌شود. این طرحی است که تحت تاثیر نفوذ قوی شرایط خورشیدی قرار دارد و در نهایت منجر به نوع معماری جنوبی می‌شود. در امتداد باغ‌ها و خیابان‌های فرعی نسبتا باریک، ستون‌های بتنی و تخته‌های کف زمین برای جلوگیری از تابش بیش از حد نور موجب می شود که تقاضا برای تهویه مطبوع کاهش یابد. شیشه هایی با ارتفاع کامل اما لعاب دار شرایط نور خوبی را در ادارات فراهم می‌کند تا نورپردازی مصنوعی را به حداقل برساند.

در حاشیه مجتمع ما آفتاب‌شکن ایجاد کردیم که بین تخته‌های کف زمین ثابت نگه‌داشته می‌شوند. برخلاف منابع برجسته مدرن، آنها در بخش پایینی در یک زاویه قرار می گیرند تا منظره و نور بیشتری ایجاد کنند البته میزان حفاظت با توجه به جهت و اندازه با توجه به زاویه و برنامه خورشیدی متفاوت است. این مکان شیب‌دار، تاثیر ظریف و زیادی بر نمای خارجی ایجاد می‌کند، چون آفتاب‌شکن ارتفاع خود را تنظیم می‌کنند.

قرار گرفتن BBVA در افق مرئی مادرید

این دفتر مرکزی گویی به سمت بالا متمایل شده است تا برج بسیار باریک خود را در افق مريى مادرید قرار دهد. در مقابل ادارات کم ارتفاع، این برج نوع دیگری از فضای کاری را ارائه می‌دهد و منظره ای در سرتاسر شهر و به سمت کوه‌ها ارائه می دهد میدان با صدها درخت کاشته می‌شود و توسط ساختمان‌های عمومی مختلف احاطه شده است. میدان و برج با هم جهت گیری کل مجموعه را فراهم می‌کنند.

BBVA headquarters
BBVA headquarters

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا