دکور کافی شاپ | طراحی و دکور کافی شاپ یکی از موارد جذب مشتری

در سال های گذشته کافی شاپ ها تنها مخصوص قرارهای عاشقانه بود اما امروزه کمی تغییر کرده و افراد بیشتری با هر سن و سالی به این مکان ها برای گذراندن وقت می روند به همین دلیل دکور کافی شاپ به یکی از موارد مهم و آیتم های اساسی برای هر کافی شاپی در آمده زیرا بعضا شاهد آن هستیم که نوع دکور برخی از کافی شاپ ها باعث جذب مشتری بیشتر می شود و طراحی خاص آنها این مکان ها را در بین رقبا معروف کرده است. رعایت اصول صحیح طراحی برای این مکان ها از موارد بسیار مهم می باشد بنابراین باید بدانیم که چگونه معماری داخلی و دکوراسیون کافی شاپ را انتخاب و سبک مورد نظر را مشخص کنیم و سپس آن را به اجرا بگذاریم.

سبک طراحی، اولین قدم در دکـور کـافی شـاپ

باید بدانید که سبک طراحی یا به اصطلاح حرفه ای تر کانسپت موردی است که باید در دکور کافی شاپ به آن دقت داشته باشید. به منظور انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع سبک طراحی برای کافی شاپ مورد نظر خود باید به مواردی از جمله لوکیشن، جامعه مشتریان، قیمت و حتی منو کافی شاپ توجه داشته باشید.

از آنجایی که کافی شاپ ها محیط هایی صمیمانه تر از رستوران ها هستند و امروزه میزبان گروه های مختلفی با سنین و مشاغل مختلف می باشند، بنابراین چیدمان و دکوراسیون آن باید به گونه ای باشد که در عین صمیمانه بودن فضا، حریم خصوصی افراد نیز حفظ شود. جالب است بدانید که بیشتر افراد بیشتر جذب فضا و محیط کافی شاپ می شوند تا منو جذاب آن و منو در رتبه دوم توجه قرار دارد. بنابراین باید در انتخاب سبک طراحی نهایت دقت را داشته باشید به گونه ای که نه تنها موارد گفته شده در نظر گرفته شده باشد بلکه میان عناصر هماهنگی کامل وجود داشته باشد تا محیط به گونه ای لذت بخش و فوق العاده شود. رنگ دیوارها، نوع میز و صندلی، نورپردازی و حتی موسیقی باید با سبک انتخابی شما برای دکور کافی شاپ همخوانی داشته باشد.

نمای کافی شاپ یکی از آیتم های مهم در طراحی

اگر قدم به قدم جلو برویم، اولین چیزی که باعث جلب توجه افراد می شود، نمای خارجی می باشد زیرا اولین چیزی که به چشم هر فردی می خورد قطعا نما، سردر و مواردی از این دست خواهد بود. بنابراین طراحی نمای خارجی و طراحی داخلی ساختمان از اصلی ترین مواردی است که باید در دکور کافی شاپ مد نظر قرار بگیرد. زیرا طراحی خارجی می تواند نمادی از طراحی داخلی و سبک طراحی مکان مورد نظر باشد. جالب است بدانید که نوع نما می تواند خود یکی از عوامل مهم در جذب مشتری باشد و فرد را کنجکاو نماید تا به داخل رفته و زمانی هرچند کوتاه را در آنجا بگذراند.

در طراحی نمای کافی شاپ بهتر است از سبک های شلوغ استفاده نکنید. پس زمینه ساده باشد. نام و یا لوگو خوانا و جذاب باشد. همچنین استفاده از رنگ ها باعث جذب مشتری شود.

طراحی داخلی کافی شاپ دومین آیتم مهم

پس از نما نوبت به محیط داخلی کافی شاپ می رسد. همانطور که گفته شد در این بخش باید دقت زیادی به عمل آورید و تمام موارد و آیتم ها را مد نظر قرار دهید. هماهنگی میان تک تک اجزا از جمله میز و صندلی، لوازم و وسایل دکوری، نورپردازی و حتی محل قرارگیری تک تک اجزا تشکیل دهنده می تواند در بوجود آوردن فضایی فوق العاده موثر باشد. برای داشتن فضای خوب و مناسب و طراحی و دکور کافی شاپ باید از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک گرفت. افرادی که اصول طراحی این قبیل فضاها را به خوبی می شناسند.

چند سبک مورد استفاده در دکوراسیون کافی شاپ

به منظور دکوراسیون کافی شاپ به طور معمول از سبک های زیر استفاده می کنند.

1- سبک وینتیج که در این سبک بیشتر از اسباب و وسایل مدل قدیمی استفاده می شود.

2- سبک روستیک که برخی آن را به نام سبک روستایی می شناسند که امروزه به یکی از طراحی های محبوب معماران تبدیل شده است.

3- سبک مدرن که در آن فرم ها به صورت ساده و در عین حال یکپارچه در نظر گرفته می شود و در واقع در آن فضاهای داخلی و خارجی به یکدیگر متصل هستند.

نورپردازی یکی از مهمترین موارد در دکـور کـافی شـاپ

یکی از مواردی که باید در دکور کافی شاپ به آن توجه ویژه داشت، نورپردازی می باشد. شاید بتوان نورپردازی را در کافی شاپ ها به صورت های کلی، کاربردی، دکوراتیو و حتی تاکیدی دسته بندی کرد.

در نورپردازی کلی که شاید به گونه ای جایگزین نور روز می شود می تواند از طریق چراغ های مختلف دیواری، سقفی، لوسترها، چراغ های رومیزی و غیره تامین شود. در نورپردازی کاربردی میزان نور مورد نیاز بر اساس کاربرد محیطی تعیین می شود و در مکان ها و بخش های مورد نیاز در نظر گرفته می شود. در نورپردازی دکوراتیو به همان اندازه که به نور و میزان آن دقت دارید باید به شکل و فرم فیزیکی آن نیز توجه داشته باشید. این نوع نورپردازی بیشتر جنبه دکوری دارد و باید با سبک طراحی و دکور کافی شاپ هماهنگی داشته باشد و اما در نورپردازی تاکیدی نور خاصی با تاکید بر مورد خاصی مانند تابلو، گلدان، شومینه و … تعیین و انتخاب می شود. تک تک این نورپردازی ها می تواند در نوع دکوراسیون و سبک مورد استفاده در طراحی کافی شاپ تاثیرگذار باشند. در بیشتر کافی شاپ ها تلفیقی از تمام این نورپردازی ها را می توانیم بر اساس موقعیت ببینیم.

لوازم و وسایل دکوری در طراحی و فضاسازی کافی شاپ ها

استفاده ار عناصر تزئینی و به اصطلاح دکوراتیو در دکور کافی شاپ می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد. دکوراسیون داخلی هر مکانی از جمله مواردی است که باعث جذب مخاطب و معروفیت و به خاطر ماندن آن مکان می شود که در رابطه با کافی شاپ ها این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

لوستر جذاب و یا کاملا خاص و هماهنگ با فضا، گلدان بخصوص، نقاشی های خاص، تابلوهای جذاب و بسیاری از لوازم تزئینی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و عامل جذب افراد باشند. امروزه حتی تابلوها و یا دیوارهای خاصی را برای افراد در کافی شاپ ها بوجود می آورند تا آنها بتوانند بر روی آن نقاشی بکشند، خاطره بنویسند و یا عکس بچسبانند که این خود باعث جذب مخاطب می شود زیرا افراد بیش از پیش در این چنین فضاهایی احساس راحتی و خودمانی بودن خواهند داشت.

تحریریه معماری هورنو

منبع : hornou.com

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا