JEI Commercial Building
JEI Commercial Building
JEI Commercial Building
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ساختمان تجاری JEI

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ساختمان تجاری JEI

معمار: ریچارد میر

مکان: گانگنام، کره جنوبی

2017 – 2023

مفهوم معماری “باغ شهری” به عنوان ساختاری با واحه باغهایی که از سطح زمین بالاتر آمده اند، فضای ویژه ای است برای گشت و گذار در یک شهر پویا. حیاطها، ایوانها و و با احتیاط، آرام و بی نظیر فضاهای عمومی را درگیر می کند که عموم مردم را سرگرم خود می کند.

اگرچه این ساختمان در مقیاس متوسطی ​​است اما بازدیدکنندگان در حالی که توسط غذاهای با کیفیت و نوشیدنی های مرغوب احاطه شده اند، فضاهای صمیمی و دراماتیک را پیدا خواند کرد. ویژگی های این معماری، با جزییات، چشم انداز داخلی و خارجی و نورپردازی کاملاً یکپارچه، لطیف و متمایز است.

فرم این معماری از هندسه منحصر به فرد این سایت پیروی می کند که میدانی مرکزی دارد که به یک ورودی باز می شود، و کوه سرسبزی آنسوی شمال آن.

JEI Commercial Building
JEI Commercial Building

در پاسخ به هندسه سایت، قسمت مکعب پلاتونی ساختمان به داخل سایت تراش داده شده و شمایل سازی می شود. فضاهای تجاری کرداگرد آتوریم مرکزی که از بالا سرشار از نور طبیعی است، سازماندهی می شوند. لابی ورودی اصلی یا طبقه همکف به باغ دوم واحه شهری باغ با انعکاس استخر و درختان جایی که آتوریم کامل به سمت شمال باز و خارج می شود، منتهی می شود.

در بالاترین نقطه خود، نورگیرهای سقفی با فرم آزاد پس زمینه ای برای نمایش چلچراغی است که در آتوریم آویزان شده است. فضاهای تجاری که آتوریم را احاطه کرده اند قابلیت این را داردند تا به فضاهای کوچکتری تقسیم شوند، اجاره داده شده و به دلخواه تنظیم شوند. تقریباً تمام فضاهای رستوران از نور طبیعی و چشم اندازهای بی نظیری به بیرون برخوردار هستند که هر کدام به دلیل قرار گرفتن در چهار گوشه ساختمان، شخصیتی منحصر به فرد دارند.

 

لابی طبقه بالا به یک نورگیر سقفی قابل اجرا در بالای آتوریم باز می شود که با ایوانهای باغی پله ای احاطه شده.  نیمکت های داخلی و تورفتگیهای صمیمی فضا در منظره ای سرسبز از درختان کوچک و چند ساله، محیطی آرام و سحرامیز برای بازدید کننده، حجاری شده اند.

یک کافه سرپوشیده و یک کافه در فضای باز با فعالیتهای مختلف، برنامه های ویژه و مهمانی ها. نمای بیرونی ساختمان کاملاً یک جدار شیشه ای است که با نماهای سفید مات، شفاف و نماهای شفاف بیان شده و در واقع یک جسم شیشه ای است. لوسترهای چوبی داخلی در پشت نمای شیشه ای شفاف، در عین حال سایه خورشید و حریم خصوصی را ایجاد می کنند. انواع شیشه های گوناگون فرمهای معماری را تعریف و بیان می کنند، در حالی که شبکه مدولار یا الگوی مدولار نماها، یکدست بودن معماری را تنظیم می کند.

منبع:richardmeier.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا