BMW central building
BMW central building

ساختمان مرکزی BMW اثر زاها حدید

BMW central building
BMW central building
BMW central building
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: کارخانه
معمار: زاها حدید
مکان: سوهانک

ساختمان مرکزی BMW اثر زاها حدید

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ساختمان مرکزی BMW ساختمان مرکزی BMW

معمار: زاها حدید

مکان: لایپزیگ آلمان

زمان: 2001 تا 2005

کارفرما: شرکت BMW

مساحت: 27500 متر مربع

سبک : فولدینگ

توضیحات توسط معماران ارائه شده است:

ساختمان مرکزی بی ام دبلیو (ساختمان مرکزی BMW)تشکیل شده از یک تفسیر مجدد رادیکال از دفتر کار سنتی – تبدیل کردن ساختمان و عملکردهای آن به یک (مرکز عصبی) یا (گره های ارتباطی) پویا و  درگیر کننده تر در روابط اجتماعی- و  شکل دادن همه حرکات در اطراف مجموعه تولید توسط فضایی فراتر از حالت متعارف با تقسیمات فضایی که به کمک رنگ های آبی و سفید صورت گرفته ست.

برای مطالعه سبک معماری زاها حدید و آثار زاها حدید وارد لینک مقابل شوید : معماری زاها حدید

BMW central building
BMW central building

هدف جسورانه BMW این بود که ترجمانی زیبایی شناسانه از معماری صنعتی و عملکردی داشته باشد تا ساختمان مرکزی جدید خود را در مرکز تولیدی لایپزیگ را به عنوان یک فضای گذار بین سالن های تولید و فضا های عمومی استفاده کند که البته تمامی فعالیت های این مجموعه حول این دو محور می گردد.

ما ساختمان مرکزی را بین بقیه ساختمان های موجود و برنامه ریزی شده برای ساخت، به عنوان یک میدان نیرو جهت دهنده و جان بخش، یک تالار متراکم که تمامی حرکات از چرخه تولید و مسیر کارمندان در آن همگرا شده، در نظر گرفتیم که همه مسیر ها از این نقطه مرکزی میگذرند.

برای مطالعه سبک و ویژگی های معماری فولدینگ وارد لینک مقابل شوید : معماری فولدینگ


 

در داخل ساختمان ، به دنبال یک راهبرد مقطع اولیه قیچی مانند، دو دنباله صفحات طبقاتی مانند پله هایی غول پیکر از شمال به جنوب و از جنوب به شمال برخاستند و یک اتصال مداوم ایجاد می کنند. یک پله از نزدیکی لابی عمومی مشرف به تالار گفتگو برای رسیدن به طبقه اول در وسط ساختمان آغاز می شود. پله دوم با کافه تریا در انتهای جنوبی ساختمان شروع می شود ، به سمت بالا حرکت می کند تا از کنار اولین پله بگذرد و سپس تمام راه را تا فضای موجود در ورودی ادامه دهد.


BMW central building
BMW central building

در قسمت پایین وید بین طبقات قسمت حسابرسی قرار دارد که یک مرکز توجه مرکزی در این طبقه است. بالای وید ماشین های نیمه کار در خط تولید در حال حرکتند در حالی قابل مشاهده برای اطراف هستند.(ساختمان مرکزی BMW)


در تضاد واضح با حالات متعارف، در این دفاتر ویژه عملکردی، کارمندان با سازمان دهی داخلی شفافی یکپارچه شده اند که عملکرد های خط تولید را با عملکرد گروه کارمندان تلفیق میکند، از مهندسی تا اداری، از رنگ سفید تا رنگ آبی، تا از تشکیل دامنه های های کاری انحصاری جلوگیری کند.(ساختمان مرکزی BMW)


BMW central building
BMW central building

یک پارکینگ بزرگ در نوع خود به یک منظره پویا تبدیل شده است ، که نشان دهنده در لحظه عملیات ساخت، تحرک بدنه های اتومبیل در چیدمان مشخص است. در اینجا ماشین ها به پایین رفته و در فضای عمومی لابی شیشه ای در میان ساختمان، به بازدیدکنندگان خوش آمد گفته و به مسیر ساخت خود برمیگردند.(ساختمان مرکزی BMW)


منبع:zahah-hadid.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا