انواع شومینه های مدرن این امکان را به افراد فراهم کرده اند که منظره مدرن و جذابی و مدرن به خانه های افراد بدهند. از شومینه مدرن در حیاط خانه های ویلایی و باغ ها می توان استفاده کرد. از شومینه های فضای باز استفاده کنید که بسیار زیبا و در طراحی های جالب می باشد و دکوراسیون زیبایی داشته باشد. شومینه بصورت نواری مشتعل روی میز قرار بگیرد و یا در مختصات درست روی حالتی شبیه به پیشخوان قرار گرفته و با شعله ای سرخ رنگ به محیط جلا می ببخشد. شومینه‌ از زمان های گذشته تا به الان، به عنوان یک وسیله‌ی گرمایشی و دکوراتیو در دکوراسیون خانه ها و فضاهای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شومینه چوبی مدرن

شومینه چوبی یکی از قدیمی ترین نوع شومینه محسوب می شود. سوخت این شومینه از قطعات چوب تامین شده است و حرارت گرمای مورد نیاز از این طریق تولید می کند. این نوع شومینه حس نوستالژیک و دنجی برای فضای خانه ها به وجود می آید. هزینه تعمیر و نگهداری شومینه چوبی مدرن نسبتا بالا است و دود و خاکستر بای وسایل خانه نیز به همراه دارد و باید پاکسازی مدوام دارد. شومـینه مـدرن چوبی برای فضای سرپوشیده و برای مکان های روباز مورد استفاده قرار میگیرد معمولا با سنگ، آجرنسوز و فلز ساخته می شود.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

شومینه گازی مدرن

این نوع شومینه ها همان طور که مشخص است سوخت خود را از گاز شهری تامین می کند . قبل از نصب این نوع شومینه مدرن باید مکان مناسبی برای این نوع شومینه در سالن خود اختصاص بدهید. نقطه ای از سالن نشیمن که به لوله گاز دسترسی داشته باشد و همچنین دود کش داشته باشد. شومینه گازی مدرن دو مدل دارد یکی مدل ال سی دی و دیگر ساده. این نوع شومینه توسط شرکت های سازنده مختلف عرضه می شوند. این نوع شومینه ها مجهیز به دود کش هستند تا گازهای آلاینده را از اتاق خارج کنند. نکته ای که هنگام نصب این مدل شومـینه مـدرن باید مورد توجه قرار گیرد این است که مراحل ساخت آن در مرحله سفت کاری ساختمان انجام می شود. همچنین قیمت شومینه گازی دیواری نسبت به شومینه گازی ساده مدرن گران تر است.

شومـینه مـدرن دیواری

به این نوع شومینه ها هیمه سوز یا شومینه دیواری می گویند که یک ساختار معماری درون دیوار است که آتش آن سبب گرمایش محیط می شود. این نوع شومینه مدرن دیواری براساس سوخت، شکل ظاهری و روش های نصب به گروه های مختلفی تقسیم می شود. انتخاب نوع و ابعاد شومینه های قابل نصب برروی دیوار براساس چیدمان و دکوراسیون منازل انجام میگیرد. بخش های اصلی شومینه برحسب سلیقه کوچک و بزرگ تر ساخته می شود ک براساس دکوراسیون داخلی شکل و فرم می دهند. به طور مثال برای بزرگ جلوه دادن خانه های کوچک از شومینه های کوچک استفاده می شود.

ظاهر و نوع این شومینه ها براساس دکوراسیون انواع مختلفی دارد:

  • شومینه سنتی
  • شومینه ایستاده
  • شومینه دیواری
  • شومینه توکار
  • شومینه رومیزی
  • شومینه معلق
  • شومینه دو طرفه
  • شومینه کنجی
  • شومینه محفظه شیشه‌ای
  • کوره چوب سوز
  • شومینه طاقچه‌دار
  • شومینه دیوار تلویزیون

شومینه آجری مدرن

یکی از انواع شومینه مدرن استفاده از شومینه آجری مدرن است که از آجرهای دکوراتیو ، آجر آنتیک، آجر هلندی، آجر قزاقی آجر سنتی و آجر نسوز ساخته می شود. برای اینکه بتوانید بهترین نوع آجر را انتخاب کنید باید سبک خانه و سلیقه خود را انتخاب کنید و یک شومینه آجری مدرن برای خانه تهیه کنید. برای استفاده از شومینه باید مطمئن باشید که دودکش آن سالم است و مجرای داخلی آن نیز تمیز است. بسیاری از خانه های مدرنی که ساخته می شوند دودکش ندارند.

ممکن است وقتی نام شومینه آجری بیاید به یاد شومینه های سنتی بیفتید اما با تغییر رنگ آجر و طرح های مختلفی که در بازار وجود دارد می توانید یک شومینه آجری مدرن داشته باشید. چیدمان آجرها می تواند به شکل مربع، بیضی و دیاره باشد. این آجرها بسیار مقاوم می باشد.

شومینه مدرن برقی

یکی از انواع شومینه مدرن ، شومینه مدرن برقی است که با برق کار می کند. این نوع شومینه ها دودکش ندارند. این نوع شومینه ها به این دلیل که گرمای قابل قبولی تولید می کنند هزینه کمتری در پی دارند و امنیت استفاده از آنها نیز بیشتر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. این دستگاه های برقی که حس لذت بخش آتش زدن چوب و گرمای لذت بخش آن را ندارند به همین دلیل به سلیقه شخصی افراد بستگی دارند.

مزایای استفاده از شومینه های برقی

این نوع شومینه ها به دلیل مدرن بودن با نصب در خانه ها زیبایی خاصی به خانه شما می دهند. این نوع شومینه های برقی به این دلیل که به راحتی نصب می شوند و کنترل از راه دور نیز برای آن امکان پذیر می باشد. به این دلیل که دودکش ندارند انرژی گرمایی خود را در محیط پخش می کنند. این نوع شومینه ها گاز دی اکسید کربن تولید نمی کنند و به همین دلیل سمی نبوده و باعث گاز گرفتگی نیز نمی شوند.این نوع شومینه ها نیز قابل حمل بوده و شما با جابه جایی می توانید شومینه را نیز با خود به هرجایی که خواستید ببرید.

جمع بندی

در این محتوا در مورد انواع شومینه مدرن و اینکه چه کاربرد ها و مزیت هایی دارند پرداخته ایم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا