طراحی سنتی خانه باعث می شود که شما یک خانه قدیمی با طراحی خاص و زیبا داشته باشید و از آن بی روحی خارج شود. برای اینکه بتوانید فضای خانه خود را سنتی کنید و فضای دلنشینی به آن بدهید بهترین به سراغ وسیله های سنتی بروید و با فرهنگ و سنت قدیمی ها پیش بروید. طراحی حیاط خانه و دکوراسیون داخلی به سبک سنتی همیشه پرطرفدار می باشد.

اصول طراحی خانه باغ

حیاط خانه تان یا باغ  را می توانید به صورت سنتی طراحی کنید و به یک طراحی خانه باغ در بیاورید و از آن لذت ببرید. یکی از مهمترین ویژگی های که خانه باغ ها دارند  این است که به فضای سبز ان ها زیاد است. ایرانی ها نیز به سازه های سنتی علاقه زیادی دارند به همین دلیل باعث می شود که حس آرامش بخشی از سبک سنتی بگیریند از این خیلی از افراد به سراغ طراحی سنتی خانه های خودشان روی می آورند.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

برای طراحی خانه باغ سنتی باید توجه کنید که باغ باید حسی آمیخته با سنت و زیبای را به شما بدهد. برای محوطه سازی باغ ابتدا یک ترسیم اولیه از آنچه که می خواهید بسازید داشته باشید. همچنین به خاطر بسپارید که برای طراحی باغ سنتی عموما از هندسه مربع و مستطیل استفاده می‌شود. در ساخت باغ سنتی می توانید از جوی آب ، استخر و ایجاد سازه های دکوری با چوب ایجاد کنید.

از چه مصالحی برای طراحـی سنـتی خـانه استفاده می شود؟

برای ساخت خانه باغ و خانه سنتی معمولا از مصالحی مثل آجر، سنگ و چوب بیشتر استفاده می شود. این مصالح به این دلیل که رنگ های گرم دارند تداعی کننده معماری سنتی هستند . اگر امکان ساختن دیوار ندارید می توانید از رنگ های گرم در فضای حیاط و باغ تان استفاده کنید تا حس گرما را منتقل کنید.

نکات و اصول طراحی دکور آشپزخانه سنتی

آشپزخانه های خانه قدیمی معمولا به سبک معماری سنتی ایرانی طراحی می شوندبه این دلیل که افراد وقت زیادی در این نقطه از خانه استفاده می کند . به همین دلیل در گذشته آشپزخانه ها معمولا بزرگ طراحی می شده اند و حتی ممکن است در خانه های قدیمی آشپزخانه از فضای اصلی خانه جدا باشد . دکور اشپزخانه های قدیمی و سنتی کاملا با دکور آشپزخانه های مدرن متفاوت است. برای طراحی سنتی خانه باید بدانید که کاملا باید متفاوت از خانه های مدرن پیش بروید به این صورت که در در خانه مدرن اشپزخانه از اتاق نشیمن جدا نیست و قبلا با کوتاه کردن دیوار اشپزخانه یا به اصطلاح اپن کردن آن این اقدام را انجام داده اند اما در حال حاضر دیوار آشپزخانه ها را برداشته اند و به دیگر نقاط خانه منتصل کرده اند. در خانه های سنتی آشپزخانه کاملا جدا از سالن و اتاق نشیمن می باشد. در زمان اجرای خانه باغ و سنتی باید این را در نظر بگیرید که دیوار های اشپزخانه سر جای خودشان باقی بمانند تا اشپزخانه سنتی شما پا برجا بماند.

ویژگی های دکور آشپزخانه سنتی

استفاده از کاشی و سرامیک‌های سنتی یکی از ویژگی های مهم در زمان طراحی سنتی خانه می باشد که باید آن را رعایت کنید. استفاده از کاشی‌ با طرح ‌های اسلیمی یا رنگ ‌های فیروزه‌ای می تواند گزینه مناسبی برای طراحی سنتی خانه و آشپزخانه باشد. فرش ایرانی یکی از گزینه های مهم در دکور آشپزخانه سنتی است. همه خانم های قدیمی ایرانی در آشپزخانه خود یک فرش ایرانی پهن کرده اند که می تواند به جای کف پوش از آن استفاده کرد.

کابینت‌های منبت یا معرق شده یکی دیگر از گزینه های طراحی سنتی خانه می باشد. پنجره ‌های ارسی یا شیشه های رنگی رنگی همیشه جایگاه خاصی در طراحی داخلی خانه سنتی در ایران داشته است. پنجره‌های ارسی اصلی‌ترین خصیصه‌های دیزاین سنتی ایرانی هستند. پرده‌های پشت دری نیز می تواند یکی از المان های خانه سنتی در ایران باشد که هنوز در بعضی از خانه از آن استفاده می شود. همچنین بهتر است اگر می‌خواهید فضا خانه تان را سنتی نگه دارید و تمایلی به تلفیق سنت و مدرن  ندارید وسیله های مانند قهوه جوش، چای ساز و فر و … را تا حد امکان دور از دید بگذارید و سماور را جایگزین آن بکنید.

ترکیب معمماری سنتی و مدرن

ویژگی های مهم طراحی خانه باغ سنتی

برای طراحی خانه باغ سنتی می توانید از حوض ماهی در وسط حیاط استفاده کنید. وقتی در خانه های قدیمی می روید همیشه یک حوض آبی رنگ وسط حیاطشان وجود داد که پر از آب است و ماهی های قرمز در آن در حال شنا هستند در گذشته نه تنها عمارت‌ها و باغ‌های بزرگ، بلکه خانه‌ های نقلی با حیاط‌ های کوچک نیز یک حوض زیبا داشتند. یکی دیگر از وسیله های که درخانه باغ سنتی وجود داشته است تخت های چوبی بوده است در گوشه ای حیاط زیر درختان یک تخت چوبی با فرشی روی آن باعث زیباتر شدن آن خانه شده است. برای این که بتوانید طراحی خانه باغ سنتی را تکمیل کنید می توانید انواع گل و گیاه در باغ یا حیاط خانه خود بکارید. کاشت درختان زیبا و گل های منحصر بفرد باعث می شود که یک باغ زیبا داشته باشید. همچنین نورپردازی برای شب ها یکی دیگر از ویژگی های مهم این خانه باغ ها می باشد.

جمع بندی

در این مقاله به این که چه اقداماتی باید برای طراحی سنتی خانه و دکور اشپزخانه سنتی و خانه باغ انجام دهید می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا