Vanke Pavilion
Vanke Pavilion

عمارت کلاه‌فرنگی ونکه(Vanke Pavilion)

Vanke Pavilion
Vanke Pavilion
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

عمارت کلاه‌فرنگی ونکه(Vanke Pavilion)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

عمارت کلاه‌فرنگی ونکه(Vanke Pavilion)

معمار: دنیل لیبسکیند

مکان: میلان، ایتالیا

تاریخ: 2015

وضعیت: تکمیل شده

کارفرما: ونکه

اندازه ساختمان: 12 متر ارتفاع

740 متر مربع مساحت ناخالص (طبقات نمایشگاه، خدمات و VIP)

تراس سقفی 130 متر مربع

Vanke Pavilion
Vanke Pavilion

عمارت کلاه‌فرنگی شرکت برای ونکه چین موضوعات کلیدی مربوط به موضوع اکسپو میلانو ۲۰۱۵ را بررسی می‌کند که عنوان آن تغذیه سیاره، انرژی برای زندگی است. مفهوم عمارت کلاه‌فرنگی ونکه شامل سه ایده است که از فرهنگ چینی مربوط به غذا مشتق شده است: شی تانگ، سالن غذاخوری چینی سنتی، چشم انداز، رکن اساسی زندگی و اژدها که به طور استعاری به کشاورزی و امرار معاش مرتبط است. هر سه این مفاهیم در نمایشگاه، معماری و برنامه عمارت کلاه‌فرنگی گنجانده شده اند.

این عمارت کلاه‌فرنگی ۸۰۰ متر مربعی در لبه جنوب شرقی دریاچه واقع شده است و به نظر می‌رسد که از سمت شرق بالا می‌رود و منظره‌ای پویا و عمودی ایجاد کرده است. ویژگی‌های طراحی یک الگوی هندسی موجی است که در داخل و خارج جریان دارد. یک پلکان بزرگ که با بتن خاکستری گرم پوشیده شده است، به شکل مارپیچ قرمز است و بازدیدکنندگان را به طبقه بالایی هدایت می‌کند. یک عرشه با دید به سقف دارای باغ و مناظر خیره‌کننده به دریاچه و نزدیک به عمارت کلاه‌فرنگی ایتالیا است.

Vanke Pavilion
Vanke Pavilion

این عمارت کلاه‌فرنگی با بیش از ۴۰۰۰ کاشی فلزی قرمز رنگ پوشیده شده است که لیبسکیند آنها را با شرکت ایتالیایی کاسال گراند پادانا طراحی کرده است. پانل‌های سرامیکی هندسی نه تنها یک الگوی بیانی ایجاد می‌کنند بلکه پوست اژدها مانند ایجاد می‌کند که دارای ویژگی‌های خود پاکسازی و تصفیه هوای بسیار پایدار هستند. سطح سه‌بعدی با یک رنگ‌آمیزی فلزی پوشانده می‌شود که با تغییر زاویه و نور تغییر می‌کند. گاهی به صورت قرمز تیره و بعد طلایی خیره‌کننده به نظر می‌رسد و حتی در زوایای خاصی، یک سفید درخشان است. کاشی‌ها با جدیدترین سیستم حمایت از روکش به کار می‌روند که یک الگوی موزون و فرم ریاضی را به شکلی گردشی فراهم می‌سازد. دو پلکان مارپیچی، که فرم را منعکس می‌کردند، از کلاه فرهنگی به سمت جنوب می‌رود و ازشمال  ورودی از سمت دریاچه را شکل می‌دهد، که هم جای گردش و هم در جای نشستن دارد.

داخل عمارت کلاه‌فرنگی، بازدیدکنندگان با فضای نمایشگاهی با صورت فلکی از ۲۰۰ صفحه مواجه می‌شوند که بر روی ماتریسی از داربست بامبو قرار دارند. جنگل صفحات و  بامبو در بالای مارپیچ انعکاس یافته حوضچه ای است که هم‌مرز با مسیر بازدید کننده است.

این عمارت کلاه‌فرنگی از 1 مه تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا افتتاح شد.

منبع:libeskind.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا