فایل آماده پروژه مجتمع تجاری فرهنگی

فایل پروژه ی مجتمع تجاری فرهنگی شامل تمامی مدارک و اسناد طراحی فاز اول از جمله پلان ، نما مقطع ، برش ، سایت پلان و …. است. و همچنین دارای فایل سه بعدی راینو و اتوکد و رندهایی از محیط داخلی و خارجی طرح می باشد.

نام پروژه: مجتمع تجاری  فرهنگی
۸ هزار متر مربع مساحت زیربنای همکف ۴ طبقه تعداد طبقات
اتوکد فایل نقشه های بنا مدرن سبک طراحی نما
لومیون رندها راینو و اتوکد فایل سه بعدی
۱۰۰ هزارتومان قیمت فایل کامپوزیت، سنگ مصالح

 

طراحی مجتمع تجاری

قطعا بسیاری از مردم ، خرید را به طرق مختلف و اشکال گوناگون تجربه کرده اند که خرید به هر شکل و صورتی که باشد. زمانی از وقت خرید کننده را حتما به خود اختصاص می دهد . با توجه به گوناگونی های خرید و رسیدن به مکان های مختلف جهت خرید های متفاوت چه خرید روزمره ، چه لوازم شغلی با ذوقی ( پوشاک ، ساعت و …) باشد ، زمان بسیاری از زندگی را اشغال می کند که بعضی اوقات همراه با ترافیک و آلودگی های دیگر از جمله صوتی و تنفسی و …. و با هزینه های سنگین و بیهوده می باشد . در دنیایی که پیشرفت و تکنولوژی برای گذران هر دقیقه از عمر بشر ، بی وقفه صورت می پذیرد ، برنامه ریزی و خدمات رسانی برای ساعتی که خریدار جهت خرید ، پیش رو دارد امری مسلم بنظر می رسد .

از آن جا که امر زیبا و متنوع کردن خرید در کشور ما از پیشینه ای غنی برخوردار است ، آشنایی با بازار چه و تیمچه ها و مراکز محله و چگونگی ارائه خدمات در پاسخ به نیاز های خریداران ، با توجه به تکنولوژی زمان خود اهمیتی ویژه دارد ، بگونه ای که بتوان اصول طراحی و منطق معماری آن را شناخت و در طراحی امروزه به کار گرفت .

اگر بخواهیم اندیشه ای درست و منطقی را در طراحی هر معماری ، به خصوص اماکن عمومی که باید جوابگوی طیف وسیعی از اقشار جامعه باشند، به کار بندیم ، برخورد فلسفی و شناختی با نیاز ها و بافت پاسخ معماری برای آن امری ضروری است .

 

 

دنیای امروز بر مبنای تولید و رشد و توسعه اقتصادی استوار است و کشورها بر مبنای میزان توسعه اقتصادی سنجیده و دسته بندی می شوند با چنین نگاهی معماری حاصل از آن هم باید معماری جذاب باشد ! معماری جذاب یعنی معماری ویترینی و فاقد روح؛ در سال های اخیر معماران با نگاهی جامع به مسئله فرهنگ و مقوله کیفیت بخشی سطح انتظارات از مجتمع تجاری را ارتقا داده و با ورود به عرصه مجتمع های تجاری فرهنگی سبب کیفیت بخشی بیشتر این مقوله شده اند. و در سالیان اخیر شاهد بروز این مقولات در محیط های تجاری بوده ایم . اهمیت این موضوع و دید معمارانه سبب ایجاد دغدغه در طراحی مکان هایی می شود که علاوه بر پاسخگوئی به نیاز های تجاری موارد فرهنگی نیز بررسی گردد .

 

اهداف طراحی مجتمع تجاری فرهنگی

 

مجتمع تجاری در حقیقت محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و یا خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست .  در این مجتمع عرضه کنندگان کالا ها و خدمات خود را در معرض نمایش قرار میدهند و در نهایت قیمت کالا و یا خدمات خود را بیان می کنند ؛ به طور کلی اهداف مد نظر برای یک مجتمع تجاری فرهنگی مطلبوب به شرح زیر می باشد :

  1. ایجاد مکانی که ضمن فراهم ساختن احتیاجات روزمره زندگی امروزی ، در وقت و هزینه نیز صرفه جویی کند علاوه بر آن از مراکز تفریحی و رفاهی نیز برخوردار باشد.
  2. ایجاد فضاهای شاد و مهیج که بتواند ملاقات های غیر رسمی را در خود جای دهد ، علاوه بر آن با فرهنگ ساکنین نیز مطابقت داشته باشد.
  3. مکانی که بتواند ضمن استفاده از خصیصه های معماری گذشته بازارهای سنتی ، برطرف کردن نیازهای امروز و آینده را نیز در چهارچوب اهداف خود قرار داده باشد.
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا