Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex

مجتمع فرهنگی ارکستر سمفونی هامبورگ | مرکز موسیقی و فرهنگی

Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2016
کاربری: فرهنگی
معمار: هرزوگ و دی میرون
مکان: آلمان

مجتمع فرهنگی ارکستر سمفونی هامبورگ | مرکز موسیقی و فرهنگی

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مجتمع فرهنگی ارکستر سمفونی هامبورگ


مرکز فرهنگی ، مجتمع فرهنگی

معمار: گروه معماری هرزوگ دمورن

هامبورگ آلمان

2006 تا 2016

مساحت: 10540 متر مربع


توضیحات توسط معماران ارائه شده است،(الب فیلارمونی)(Elbphilharmonie) طراحی مجتمع فرهنگی(مرکز فرهنگی ) ارکستر سمفونی روی ساختمان کایزپیرشر مکانی را مشخص میکند که بیشتر مردم در هامبورگ میشناسند اما هرگز واقعاً متوجه آن نشده بودند. اکنون قرار است به یک مرکز جدید زندگی اجتماعی ، فرهنگی و روزمره مردم هامبورگ و بازدیدکنندگان از سراسر کشور تبدیل شود.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری شهری مدرن ، قوانین معماری مدرن


Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex

اغلب یک مرکز فرهنگی(مجتمع فرهنگی) جدید از نظر تعداد معدودی ممتاز به نظر می رسد. برای اینکه ارکستر سمفونی جدید را به یک جاذبه عمومی تبدیل کند ، لازم است نه تنها معماری جذاب بلکه ترکیبی جذاب از کاربری های چند منظوره ارائه شود. این مجتمع فرهنگی شامل یک سالن ارکستر سمفونی ، یک تالار  موسیقی ، رستوران ها ، کافه ها ، یک تراس پانوراما با چشم انداز هامبورگ و بندر ، آپارتمان ها ، هتل و پارکینگ است. این کاربردهای متنوع همانطور که در یک شهر قرار دارند در یک ساختمان ترکیب شده اند. و مانند یک شهر ، دو معماری متناقض و تحت تأثیر ساختمان قدیمی کایزپیرشر  و ارکستر سمفونی توالی فضایی هیجان انگیز و متنوع را تضمین می کنند: از یک طرف ، احساس اصلی و قدیمی کایزپیرشر  که با ارتباط آن با بندر مشخص شده است از سوی دیگر ، دنیای مجلل و ظریف ارکستر سمفونی. در این بین ، یک توپوگرافی گسترده از فضاهای عمومی و خصوصی وجود دارد ، که همه از لحاظ شخصیت و مقیاس متفاوت است: تراس بزرگ کایزپیرشر ، که مانند یک پلازا عمومی جدید توسعه یافته است، به دنیای درون گرای ارکستر سمفونی ساخته شده در بالای آن پاسخ می دهد.

برای مطالعه ی طراحی پلان ویلا وارد لینک مقابل شوید: طراحی پلان خانه


قلب این مجتمع فرهنگی خود سالن ارکستر سمفونی است. فضایی به وجود آمده است که شنوندگان موسیقی و سازندگان موسیقی در پیش زمینه  به حدی پیش می روند که ، در کنار هم ، آنها در واقع نمایانگر معماری هستند. گونه شناسی ساختمان ارکستر سمفونی دستخوش تغییر ساختاری شده است که در تأکید بی سابقه آن بر نزدیکی بین هنرمند و مخاطب کاملاً رادیکال است. تقریبا مشابه یک ورزشگاه فوتبال…

برای مطالعه ی طراحی آشپزخانه مدرن وارد لینک مقابل شوید : طراحی آشپزخانه


Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex


معماری شهری برای دوستداران فرهنگ | مجتمع فرهنگی

فیلارمونیک جدید فقط محلی برای موسیقی نیست؛ یک مرکز فرهنگی (مجتمع فرهنگی) کامل است. این سالن کنسرت با 2100 صندلی و یک تالار موسیقی برای 550 شنونده در بین آپارتمان های لوکس و هتل 5 ستاره با خدمات داخلی مانند رستوران ها ، یک مرکز سلامت و تناسب اندام ، سالن کنفرانس تعبیه شده است. یک یادبود بی صدا از دوران پس از جنگ که گاه میزبان رویدادهای حاشیه ای بود ، اکنون به یک مرکز بین المللی پر جنب و جوش و دوست داشتنی موسیقی تبدیل شده است ، مغناطیسی برای گردشگران و دنیای تجارت. ساختمان ارکستر سمفونی تبدیل به یک نقطه عطفی در شهر هامبورگ و فانوس دریایی برای همه آلمان خواهد شد. این مجموعه، به محله در حال جوانه زدن هافن سیتی حیات می بخشد و تضمین میکند که دیگر پیرویی صرف از از منطقه شهری هانسازاتیک نیست بلکه یک منطقه شهری جدید با حقوق مشخص خود است.


کایزپیرشر قدیمی مجتمع فرهنگی

کایزپیرشر که توسط ورنر کالمورگن طراحی شده است ، بین سالهای 1963 و 1966 ساخته شد و تا نزدیکی اواخر قرن گذشته به عنوان یک انبار مورد استفاده قرار می گرفت. در ابتدا ساخته شد تا وزن هزاران کیسه سنگین دانه های کاکائو را به دوش بکشد ، اکنون سازه محکم خود را برای پشتیبانی از ارکستر سمفونی جدید فراهم می کند. از پتانسیل سازه ای و استحکام بنای قدیمی استفاده شده است که وزن سنگین توده جدید را که در بالای آن قرار دارد تحمل کند.(طراحی مجتمع فرهنگی)

علاقه ما به این انبار نه تنها در پتانسیل سازه ای استفاده نشده آن بلکه در معماری آن نهفته است.این ساختمان محکم  یک پایه شگفت انگیز ایده آل برای سالن جدید ارکستر سمفونی فراهم می کند. انبارهای بندر قرن نوزدهم برای تکرار واژگان نمای تاریخی شهر طراحی شده اند: پنجره ها ، پایه ها ، شیروانی ها و عناصر مختلف تزئینی آنها مطابق با سبک معماری آن زمان است. از رودخانه الب (ELBE) کهبه آنها نگاه میکردید، با وجود اینکه انبارهای غیر مسکونی بودند و نه حضور نور و هوا و خورشید را نیاز داشتند، قرار بود با آسمان شهر در هم آمیزند.

اما کایزپیرشر اینگونه نبود این یک ساختمان آجری سنگین و عظیم مانند بسیاری از انبارهای دیگر در بندر هامبورگ است ، اما نمایهای قدیمی آن انتزاعی و متفاوت از بقیه است. شبکه منظم سوراخ های ساختمان به ابعاد 50 در 75 سانتی متر را نمی توان پنجره نامید. آنها بیشتر سازه ای هستند تا بازشو.


Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex

ساختمان شیشه ای جدید

ساختمان جدید از شکل کایزپیرشر بیرون کشیده شده است. در پلان با حجم آجری ساختمان قدیمی تر، یکسان است. با این حال ، در قسمت بالا و پایین ، سازه جدید رویه متفاوتی از شکل آرام و ساده انبار در زیر گرفته است: حرکات منحنی مواج سقف در انتهای شرقی به ارتفاع کامل خود بعنی 108 متر از پ در کایزپیرشر بالا می رود ( نوک جزیره). ساختمان ارکستر سمفونی یک لند مارک است که از دور دیده می شود ، و یک تاکید عمودی کاملاً جدید به چیدمان افقی که شهر هامبورگ را توصیف می کند ، اضافه می کند. در این مکان جدید شهری احساس فضای بیشتری وجود دارد که بوسیله وسعت آب و مقیاس کشتی های صنعتی درحال حرکت ایجاد می شود.(طراحی مجتمع فرهنگی)


نمای شیشه ای مجتمع فرهنگی ، که شامل بخش هایی با پانل های خمیده است ، ساختمان جدید ، که در بالای ساختمان قدیمی قرار گرفته است ، را به یک کریستال غول پیکر و تابناک تبدیل می کند ، که با جذب بازتاب های آسمان و آب ، ظاهر آن تغییر می کند. زیر بنای فوقانی نیز از پویایی جذابی برخوردار ست. در امتداد لبه های آن ، آسمان از پلازا از طریق بازشوهای طاقی شکل دیده می شود، و منظره های تماشایی از رودخانه البه و مرکز شهر هامبورگ ایجاد می کند. علاوه بر این ، بازشوهای عمودی عمیق ارتباط بصری مداوم و در حال تغییر را بین پلازا و سالن ها در سطوح مختلف فراهم می کند.


Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex
Hamburg Symphony Orchestra Cultural Complex

ورودی و پلازا

ورودی اصلی مجتمع  فرهنگی کایزپیرشر در شرق قرار دارد. پله برقی فوق العاده طولانی به پلازا منتهی می شود. این پله برقی از یک منحنی تشکیل شده تا در ابتدا انتهای آن مشاهده نشود.که به خودی خود یک تجربه فضای است. یک برش مستقیم کامل در کایزپیرشر ، با عبور از کنار یک پنجره پانوراما و یک بالکن که منظره از بندر را قبل از رسیدن به پلازا فراهم میکند. دومی که در بالای قیصر و در زیر ساختمان جدید نشسته است ، مانند یک لولا غول پیکر بین قدیمی و جدید است. این یک فضای عمومی جدید است که یک چشم انداز بی نظیر را ارائه می دهد. رستوران ها ، کافه ها ، دفتر بلیط و لابی هتل در اینجا واقع شده اند ، و همچنین دسترسی به ماهی های مسافرتی فیلارمونیک جدید وجود دارد. انتهای پله برقی در بالای کایزپیرشر و در زیر ساختمان جدید قرار گرفته است ، مانند یک مفصل بزرگ بین قدیمی و جدید. این یک فضای عمومی جدید است که یک چشم انداز بی نظیر را ارائه می دهد. رستوران ها ، کافه ها ، دفتر بلیط و لابی هتل در اینجا واقع شده اند ، و همچنین دسترسی به سرسرا سالن ارکستر سمفونی جدید نیز در همینجاست.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا