Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex

مجتمع چند کاربری شهری یانخی

Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2021
کاربری: تجاری و فرهنگی
معمار: نا معلوم
مکان: چین

مجتمع چند کاربری شهری یانخی

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مجتمع چند کاربری تجاری و فرهنگی شهری یانخی (Yunxi Urban Complex)

معماری های چندکاربری

چانگشا، چین

معماران: Aedas

مساحت: 122154 مترمربع

سال: 2019

شرح متن توسط معماران تهیه شده است. روایتی وجود دارد که از ده رهبر نظامی و سیاسی برخاسته در زمان های طغیان، نه نفر آنان از هونان بوده اند. و در چانگشا، شهر بزرگ هونان، میراث دانشمندان و قهرمانان در هر گوشه و کناری زندگی می کنند و در حال رشد هستند که یک صحنه اجتماعی، تجاری و فرهنگی (مجتمع چند کاربری) بی نظیر در شهر ایجاد می کنند. به این گروه از معماران ماموریت داده شده است که یک مجتمع مجسمه ای در مرکز شهر چانگشا بسازند که پاسخگوی خصوصیات آتشین چانگشا از طریق بهبود ارزش زمین با یکپارچگی محیط اطراف آن باشد.

این محل در نقشه احاطه شده ای توسط خیابان شلوغ بار در جاده جیفانگ غربی، جاذبه تاریخی خیابان پوزی و خیابان تپینگ جی قرار دارد که از نمای جزیره کوچک اورنج در غرب آن بهره می برد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن


Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex

چرا ما مجبور به ساخت یک ساختمان عادی و منظم در بیشتر چهار راه های چانگشا هستیم؟ امیدوارم که این موضوع بتواند ویژگی های چانگشا و اولویت های نسل جوان را در برگیرد و به خوبی با زندگی شبانگاهی اطراف در هم آمیزد. دکتر اندی ون طراح، مدیر طرح جهانی آیداس، این پروژه را به عنوان یک مرکز فعالیت نوآوری فرهنگی پیشگام، خرده فروشی، شرکت، محل اقامت مسکونی، المان های هنری و نمایشگاه مورد هدف برای جوانان را یکپارچه می سازد.(مجتمع چند کاربری)

طراح یک طرح الهام گرفته شده از ژانگ ژیانگ را رسم می کند، یک مقصد توریستی در هونان که به دلیل زرق و برق و زیبایی هزاران ستون سنگی و قله، غارها و آب ها در دره ها که صحنه را کامل می کنند معروف شده اند. شکل ساختمان از مناظر مجسمه ای ژانگ ژیانگ، غار کارست هونگ لانگ، روستای باستانی، سنگ های کوهی ناهموار و هوازده استخراج شده است تا سختی و حرکت ذاتی مردم چانگشا را آشکار سازد.(مجتمع چند کاربری)

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن


این بالکن نیروهای عقب نشینی مختلفی به ویژگی های هر راستا دارد با یک گنبد شیشه ای بزرگ در بالا و پرتوهای نور زرد رنگ درخشان غار هانگ لانگ که نورهای روشن و خاموش را زیر نورافکن های رنگی مقرنس کاری می کند را مجسم می سازد. بین بالکن و برج، یک سطح انتقالی بلند با طرحی از یک روستای تاریخی مجددا تفسیر شده در زبان معماری جدید با مواد فلزی سازنده تقاطع های برجسته و اثرات چشمی همراه شده است. جرم بندی دو برج شطرنجی بوده و با اثرات ناهموار بر روی هر طبقه برای شبیه سازی بالارونده و شدید هونان چرخش یافته اند و سطوح فلات مانندی که قابل تبدیل به باغچه های روی بام هستند را ایجاد کرده اند. با یک پل ارتباطی که برج های جنوبی و شمالی را به هم متصل می کند و نشانه هایی را به شگفتی های طبیعی غار تیانمن یک انحنای طبیعی در پرتگاه بالای ابرها که یک ورودی به بهشت را شبیه سازی می کند، اضافه می کند.(مجتمع چند کاربری- تجاری فرهنگی)

Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex

برنامه های ساختمانی به آسانی با تعریف مستقیم نما تشخیص داده شده اند. دیواره شیشه ای در طبقه همکف برای نمایش جزئی باقیمانده سنگ بالکن با پنجره شیشه ای افقی به کار گرفته شده اند؛ نمای برج با استفاده از خطوط عمودی مسلط شده اند که با بازتاب طرح بالکن حدود آن ها تعیین شده است.

سازه معماری شدیدا بر ارتباط فضایی با شهر تاکید دارد و تجربیات کاربر از ساختمان را بهبود مب بخشد. جرم بندی ساختمان مطابق با چشم انداز است تا چشم انداز نسبت به کوه ها، رودخانه ها، جزیره های کوچک را به حداکثر برساند و راه های ارتباطی چانگشا از زوایای مختلف قابل مشاهده است. از طریق مشاهدات و محاسبات دقیق یک محیط کوچک نسبتا بسته با تهویه طبیعی و روشنایی مسدود نشده با استفاده از کانتورهای منحنی وار تهیه شده اند. تراس ها و فضاهای عمومی شکل گرفته با عقب نشینی برج به عنوان سطوح چشم انداز تنظیم شده اند که همراه با سقف بالکن این مکان به یک فضای پذیرایی شهری و همچنین یک مقصد جدید استراحت برای شهروندان محلی و توریست ها تبدیل می شود.(مجتمع چند کاربری)

طراح امیدوار است که تغییرات بیشتری از فقط ارزش زمین را به شهر اضافه کند. در حالی که بالکن تجاری شامل یک فروشگاه فرهنگ و ساختمان و یک واحد اغذیه فروشی شناور می شود که برای یکپارچه سازی هنر، انسانیت و طبیعت همراه با مارک های جدیدی طراحی شده است که فضای فرهنگی شهر را نیز توسعه می دهد.


Yunxi Urban Complex
Yunxi Urban Complex

بالکن تجاری با دو طبقه همکف طراحی شده است با حرکت سه متری نسبت به اختلاف ارتفاع نقشه به فضاهای اضافه شده با کمترین میزان ساخت و ساز است. در شمال شرق و جنوب شرق ورودی های اصلی طبقه همکف بالایی قرار دارند. آن ها یک راهرو تجاری با خیابان های مجاور و میدان عمومی را در بین آن ها شکل می دهند تا عابران پیاده را جذب کنند. اتاق میانی بالکن یک فضای عمومی برای نمایش آثار هنری، رویدادها و عملکردها را در اختیار ما قرار می دهد. فروشگاه گرداگرد آن با چندیت مسیر حمل و نقل عمودی به طور موثری جریان حمل و نقل را هدایت کرده و تجربه فضایی کاربران را بهبود می بخشد.(مجتمع چند کاربری)

برج ها با ارتفاع 4.5 متر برای هر طبقه، امکان بیشتری را برای استفاده فضایی از قبیل آپارتمان های لافت و شرکت های سوهو را با نمای باشکوه از چانگشا را فراهم می آورد. شرکت و برج مسکونی هر کدام ورودی ها جداگانه و مسیرهای چرخش مستقلی دارند. مردم همواره می توانند از محیط زیبای احاطه شده توسط سبزه ها هنگام دسترسی به برج ها از باغچه های سقفی در بالای بالکن لذت ببرند. (مجتمع چند کاربری)


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا