مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2014
کاربری: تجاری
معمار: نا معلوم
مکان: تهران

مرکز خرید پالادیوم

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز خرید پالادیوم

معمار: پدرام امن زاده

مکان: تهران

سال افتتاح: ۱۳۹۳

زیربنا:۱۰۰هزار مترمربع

تعداد طبقات:۱۳

تعداد واحد: بیش از ۱۵۰

برای مطالعه ی طراحی فروشگاه وارد لینک مقابل شوید: طراحی مرکز خریدویترین در مغازه

مرکز خرید پالادیوم یکی از نقاط عطف تجاری-اداری-تفریحی شهر تهران به شمار رفته که توسط پدرام امن زاده طراحی شده است. این مجتمع چند منظوره در خیابان مقدس اردبیلی واقع شده و از عناصر مهم معماری منطقه زعفرانیه می باشد. مجموعه پالادیوم تهران در زمینی به مساحت 10000 متر مربع، شامل 13 طبقه در ضلع جنوبی، 11 طبقه در ضلع شمالی و 6 طبقه زیر همکف طراحی و اجرا شده است. پالادیوم دارای 150 واحد تجاری، 120 فروشگاه و واحد خدماتی، و 25 رستوران، کافی شاپ و فوت کورت می باشد که به معنای واقعی کلمه هر چیزی که مشتریان از یک مرکز بخواهند ارائه می دهد.

نام مجتمع پالادیوم برگرفته از یک فلز مقاوم و گرانبها به همین نام می باشد که با توجه به تعاریف طراح انتخاب شده است. این فلز از سه ویژگی مهم گرانبها بودن، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر انواع شرایط اقلیمی برخوردار می باشد. این سه ویژگی از ابتدای ساخت مرکز خرید پالادیوم در سال 1388 در نظر گفته شده تا با این دیدگاه بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. جدیدترین تکنولوژی های دنیا به همراه استانداردهای جهانی، و در نظر داشتن مؤلفه های فرهنگی، هنری و تاریخی جزء مهمی از مجموعه پالادیوم به شمار می روند.

مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم

از مهم ترین عرصه های داخلی مرکز خرید پالادیوم می توان به سوپرمارکت جامع با 2500 متر مربع اشاره کرد که دارای بسیاری از اقلام مصرفی می باشد. سالن ورزشی و استخر این مجموعه دارای مجهزترین تجهیزات و وسایل ورزشی است که برای افراد حرفه ای و عادی تعبیه شده است. عرصه ورزشی بیش از 2000 متر مربع از این مجتمع را به خود اختصاص داده و از طراحی زیبایی برخوردار می باشد.

برای مطالعه طراحی فضای تجاری ورد لینک روبرو شوید : معماری فضای تجاریمعماری داخلی فضای تجاری

ورودی و خروجی مرکز خرید پالادیوم شامل برنامه ریزی و طراحی نقشه شهری به شیوه ای جامع و کاربردی است. به طوری که طراح 6 ورودی و خروجی سواره جهت دسترسی به پارکینگ از خیابان های اطراف به منظور پراکندگی حجم ترافیک در نظر گرفته تا از میزان تراکم عموم در هر منطقه بکاهد. علاوه بر تعبیه ورودی و خروجی های زیاد مشاهده می کنیم که شیب 10 درصدی زمین به خوبی در عنصر ورودی و دسترسی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است.

مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم

دسترسی مستقیم پیاده به مرکز خرید پالادیوم از طریق دو ضلع شمال و شرق امکان پذیر می باشد. عمود بودن محور اصلی حرکتی بر خیابان مقدس اردبیلی، اهمیت طراحی نمای شمالی را دوچندان کرده است. نمایی که از پوسته ها و الگوی های کِروی تشکیل شده و به زیبایی به محدوده زعفرانیه الحاق شده است. همچنین استفاده از شیشه به عنوان متریال اصلی نما منظره زیبا و چشمگیری از کوه های شمیرانات را به تصویر کشیده که حس سیالی به داخل مجموعه می دهد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا