Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China

مرکز نمایشگاه لامبورگینی منحصربه فرد در چین

Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: سوهانک

مرکز نمایشگاه لامبورگینی منحصربه فرد در چین

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز نمایشگاه لامبورگینی (Lamborghini Exhibition Center )

مکان: ژنگ ژو، چین

معماران: پی ام آ

مساحت: 1030 مترمربع

سال: 2019

برای آشنایی با کافه های شهر تهران وارد لینک رو برو شوید: کافه های سنتی تهرانآدرس کافه تهران

شرح متن توسط معماران تهیه شده است. لامبوریگی، یکی از معروف ترین سازندگان اتومبیل در جهان برای ابر اتومبیل خود که بدون خستگی کار کرده و محفظه را هل می دهد و همکاری شرکت را پرورش می دهد، در حال ساخت مجموعه ای از ابزار ورزش های رویایی است. لامبورگینی بیش از صد فروشگاه در جهان دارد اما تنها این مورد شامل طرح معماری بی نظیری می شود. مرکز نمایشگاه لامبورگینی در ژنگ ژو چین سومین مرکز نمایشگاهی مستقل طراحی شده در جهان، بعد از میلان و دبی است که توسط پی ام آ طراحی شده است (معماران پلی مورف).

طرح مفهومی مرکز نمایشگاهی لامبورگینی از تکرر نوع ماشینی کلاسیک لامبورگینی الهام گرفته شده است؛ این ساختمان بر حرکات فضایی و بصری قوی ایجاد شده برای تشکیل یک حجم قوی، پویا و پیچشی که نتیجه استفاده از زاویه های 60 درجه است و ارتباط قوی با محیط اطراف ایجاد می کند تاکید دارد که یک نوع کاملا جدید از نقاط عطف معماری را می سازد.


Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China

انتخاب محل به دور از روش معمول لامبورگینی بوده و در مرکز شهر در یک مغازه که تنها گزینه های محدودی را برای شناسایی فضای مرکز نمایشگاهی فراهم می آورد، واقع شده است. شبیه به یک مثلث وارونه، این محل برای ساختمان جدید نزدیک بزرگره فرودگاه در جاده سوم جنوبی در منطقه جدی ژنگ ژو در مجاورت یک ساختمان بلندمرتبه 24 متری در شمال با یک فضای سبز در جنوب که فضای کمتر از 1000 مترمربع را پوشش می دهد، واقع شده است. بزرگترین چالش این پروژه چگونگی میانجی گری بین این دو شرط در داخل یک فضای محدود است که ویژگی های محل را برای ساخت ساختمانی که می تواند جوهره شرکت لامبورگینی را منعکس کرده و یک طرح واقعا استثنایی می سازد که ارکان لامبورگینی در میلان را راهم برآورده می سازد.(مرکز نمایشگاه)

مشخصات تعیین شده، کانتورهای آشکار، خطوط دقیق و سطوح خالص مشخصات دی ان آ از طرح لامبورگینی هستند که به صورت عینی درآمده اند.

برای مطالعه سبک های دکوراسیون خانه وارد لینک روبرو شوید: طراحی دکوراسیون خانهدکوراسیون منزل


Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China

استایل مرکز لامبورگینی

این طرح با رسم الهام گرفته شده از خطوط قدرتمند و زوایای دینامیک ابراتومبیل لامبورگینی آغاز شده است. این منطق در سرتاسر محل با استفاده از زبان پایه متوازی الاضلاع ها و مثلث ها و توسعه از پاسخ آن ها به محل اعمال شده است. کل ساختمان توسط یک نمای ممتد دورانی احاطه شده است. از طرف داخل، ملاقات کنندگان می توانند با استفاده از نوعی از ارتباط فضایی از طریق طرح های بی نظیر پنجره ها و مشخصات فضایی آن ها با محیط خارجی ارتباط برقرار کنند. راه رفتن در داخل ساختمان همان شیفتگی رانندگی با یک ابراتومبیل فضایی را به ما می دهد چراکه شامل یک ارتباط فضایی بین نماهای داخلی و خارجی است. برای حذف فشار حجم ساختمان، این طرح به دنبال برخورد با فضاهای اطراف با استفاده از صفحات کفی ممتد نیست و به جای آن با استفاده از دوران بین دو طبقه یک راهرو بصری ایجاد می کند که یک وجود زیبا برای ملاقات کنندگان جدید ایجاد می کند.(مرکز نمایشگاه)

طرح ما احساسی از محل را ارائه می دهد که برخاسته از عملکرد کنترلی لامبورگینی است. این معماری با محل مطابقت دارد و سطحی ممتد و یکپارچه از پنجره ها ایجاد می کند و یک در هم آمیختگی بین ساختمان و محیط اطراف را تصدیق می کند. این ساختمان یک طرح دی ان آ بی نظیر را ارائه می دهد که منحصر به این محل و فرهنگ لامبورگینی است. آقای ونگ چوان بنیان گذار و طراح اصول پی ام ای گفته: این طرح اصول ثابت طراحی ما را در خود جای داده و در اولین جلسه ملاقات توسط لامبورگینی تصدیق شده است.

این ساختمان شامل چهار فضای عملکردی اصلی می شود: فضای نمایشگاهی ماشین های جدید، فضای خدمات و تعمیر، شرکت مدیریت و استراحت خصوصی. از نمای جلو، نمای ساختمان متمایل به عقب است و ملاقات کنندگان را به میدان عمومی در مقابل ساختمان دعوت می کند. دو حجم دورانی مقعر اتاقک میانی و وروردی اصلی را شکل می دهند. فضای نمایشگاهی اتومبیل های جدید با استفاده از دیواره شیشه ای طولی تقویت شده است. در داخل ساختمان، ستون های مایل کشش را به تجربیات فضایی دینامیکی اضافه می کنند. دوران در فضای خدمات و تعمیر ورودی را در بخش غربی ساختمان پنهان می کند و با استفاده از طره طبقه دوم یک پوشش عملکردی ایجاد می کند.(مرکز نمایشگاه)


Lamborghini exhibition center in China
Lamborghini exhibition center in China

بخش داخلی شامل یک باکس پله می شود که از هندسه مثلثی دورانی جرم ساختمان پیروی کرده و ملاقات کنندگان را به سمت فضای استراحت خصوصی هدایت می کند. در فضای بار نیز به این موضوع تاکید شده است. در انتهای طبقه دوم دفتر مربوط به مدیریت قرار دارد. در اینجا، تغییرشکل فضای ممتد نور طبیعی روزانه بدون وقفه و همچنین نمای خوبی از فضای اطراف را فراهم می آورد. سطح خارجی طبقه دوم از طریق جابجا کردن بلوک ها ساخته شده است که یک سطح برای ملاقات کنندگان فراهم می آورد تا بتوانند فضای اطراف را در یک نگاه اجمالی ببینند و همچنین یک فضای جدید بالقوه برای نمایشگاه ها و رویداد ها ارائه می دهد.

این طرح توجه کاملی به فضاهای مورد نیاز برای یک سالن نمایشگاه دارد و به فرهنگ مشتری به عنوان پیش راننده کلیدی پروژه احترام می گذارد. کل فضا از طریق یک طرح با مسیرهای افقی ممتد همراه با دوران های عمودی فعال شده است. این شکل خارجی از طریق توده جرم داخلی و جریان مردم تعریف شده است. این نمای بی نظیر یک تجربه بصری پر رنگ ایجاد می کند. یک طرح ساده اما پویا ملاقات کنندگان را هدایت می کند که یگانگی فضایی را در این فضای زیبا از ابراتومبیل تجربه و بررسی کنند. (مرکز نمایشگاه)


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا