مرکز ولکانو بونو(Volcano Buono)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

مرکز ولکانو بونو(Volcano Buono)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مقالات

 

مرکز ولکانو بونو


معمار: پیانو رنزو

کاربری:مرکز تجاری

مکان: ناپولی-ایتالیا

زمان: 2007


استراحتگاه رنزو در حومه ناپل، مرکز ولکانون بانو،  یک مرکز استفاده ترکیبی است که قصد دارد به جای اشغال آن، در چشم‌انداز یکپارچه شود. میدان مرکزی ولکانو شامل یک فضای باز است که شامل یک سالن و بازار باز است، در حالی که یک سری از حلقه‌های هم مرکز مرکز تجاری را تشکیل می‌دهند. پیانو توضیح داد که ولکانو یک بازار معاصر در بازار یونان است، خلا به عنوان مکانی برای رویدادها، نشست‌ها، گفتگو و گردهمایی مردم حس می‌شود

از فاصله دور، ولکانو به طور طبیعی با خطوط موازی زمین همخوانی دارد، با این حال به بررسی دقیق‌تر، ولکانو به یک نسخه مدرن از بازار سنتی تبدیل شده، با بازارهای شلوغ و فعالیت‌های پر جنب و جوش مثل یک مرکز خرید، سرگرمی و مکان‌های عمومی، رستوران‌ها، هتل، دفتر و امکانات دیگر.


مرکز ولکانو بونو| رنزو پیانو


شکل مخروطی مرکز تجاری متشکل است از جامدات به‌هم‌پیوسته و چرخان، که هر کدام شیب متفاوتی دارند. این دامنه‌ها از ۲۵ تا ۴۱ متر ارتفاع دارند و قطر کلی ۳۲۰ متر دارند. این پروژه از بتن مسلح ساخته شده است و سپس سقف با بیش از ۲۵۰۰ کارخانه پوشیده شده است که فضاهای داخلی را عایق می‌کند و به فرد کمک می‌کند تا با محیط اطرافش ترکیب شود. سقف نیز با مجموعه‌ای از پنجره‌های سقفی مجهز به شیشه پنجره دو قاب با کنترل خورشیدی برای کاهش انرژی مورد نیاز از نور با فیلتر کردن در نور خورشید تجهیز شده است.


مرکز ولکانو بونو| رنزو پیانو


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا