مرکز کنگره در مونس
مرکز کنگره در مونس

مرکز کنگره در مونس(Centre De Congrès à Mons)

مرکز کنگره در مونس
مرکز کنگره در مونس
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مرکز کنگره در مونس(Centre De Congrès à Mons)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز کنگره در مونس

معمار: دنیل لیبسکیند

مکان: شهر مونس، بلژیک

تاریخ: 2015

وضعیت: تکمیل شده

کارفرما: شهر مونس

مساحت کل زمین: ۱۲۵۰۰  متر مربع. / ۱۳۴۵۴۸  فوت مربع

استودیو لیبسکیند  این مرکز گردهمایی نوآورانه را در زمان ظهور فعالیت‌های فرهنگی و دیپلماتیک در سال ۲۰۱۵، زمانی که این شهر کوچک قرون ‌وسطایی به پایتخت فرهنگی اروپا تبدیل شد، به پایان رساند.

برای شهر مونس، مرکز کنگره به عنوان نشان اختصاصى معماری تلقی می‌شد که عنصری کلیدی در طرح برای تجدید حیات اقتصادی بود و اتصال دهنده میان عهد قدیم و جدید بود. یک بازدیدکننده می‌تواند از بالای سکوی بازدید فولاد سبک برج قرن هفدهمی بفوری، سایت میراث یونسکوی بلژیک در مرکز تاریخی شهر و ایستگاه قطار جدید طراحی شده توسط سانتیاگو کالاتراوا در محله جدیدتر گراندز پرس را مشاهده کند.

روکش فلزی مرکز کنگره به شیوه‌ای باز است که به سازه باربر- دیوارهای بتونی نواری که در یک مارپیچ صعود می‌کنند، بافت و نور می‌بخشد . دیوارهای پایین‌تر با تخته‌های نازک عمودی چوب اقاقیا پرداخت‎‌نشده پوشیده شده اند که درختان را در پارک مجاور را منعکس می‌کنند. قسمت‌های بالا دارای نوارهای عمودی آلومینیوم آندونایزشده هستند که منحنی دیوار را دنبال می‌کنند.

مرکز کنگره در مونس
مرکز کنگره در مونس
مرکز کنگره در مونس
مرکز کنگره در مونس

دیوارهای نواری انعطاف پذیری زیادی در فضا فراهم می‌کنند که در یک مجتمع که شامل سالن ورودی بزرگ، سه سالن اجتماعات، سالن‌های چند منظوره، اتاق‌های کنفرانس، دفاتر، یک رستوران، یک پارکینگ زیرزمینی و یک سقف سبز است، ضروری می‌باشد. معماران برای حفظ انسجام بصری فرم، چند پنجره را در امتداد دیوار نواری قرار دادند به منظور مشاهده منظره و عبور نور روز جلوی آنها تخته‌های کوچک باریک چرخان قرار دارد.

اطراف این مجتمع یک جلوخان جلاداده سیمان به رنگ زمین است و با نوارهای سنگ آبی بلژیکی پوشیده شده است. این نوارهای آبی تا دیوارهای نواری ادامه می‌یابند و الگوی بی‌قاعده‌ای را تشکیل می‌دهند که بار دیگر مادیت طرح را تایید می‌کند.

این پروژه در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

 او نور روز زیادی را به سرسرای ورودی آورد، آن را بزرگ کرد و آن را با یک پلکان نمایشگاهی تکمیل کرد، که به خودی خود یک بخش معماری همراه با یک پاگرد بزرگ است.

منبع:libeskind.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا