Planned renovation of a Open modern kitchen from loft with view on a lush garden

مزایای طراحی سه بعدی برای معماران و کارفرمایان

طراحی سه بعدی  با نرم افزارهای مختلف امروزه در شرکت های معماری بسیار رایج شده و از  موارد مورد علاقه کارفرمایان  و همینطور موثر و یاری دهنده برای معماران محسوب می شود  برخی معماران نکات زیر هشت مزیت پلان سه بعدی خانه را هنگام طراحی خانه برای معماران و کارفرمایان شرح می دهد با هورنو در ادامه همراه باشید….

نقشه های دقیق و جامع طبقات

در مقایسه با عکس‌ها یا پلان‌های دوبعدی، پلان سه‌بعدی خانه می‌تواند نمای کامل‌تر و دقیق‌تری از کل چیدمان ملک را به مشتریان ارائه دهد. از تصویر سه‌بعدی، می‌توانید تصوری واقع‌بینانه از اینکه اتاق‌ها، پنجره‌ها، درها و سایر سازه‌های پس از اتمام کار چگونه به نظر می‌رسند را به کارفرما نشان دهید  همچنین ایده روشنی از بافت و رنگ کفپوش و در کل دکوراسیون و کلیت فضا به دست می آورید.
از سوی دیگر برای کارفرمایان مشتاقی که هنوز چشم انداز خاصی از خانه خود ندارند، نقشه های پیشنهادی سه بعدی خانه را میتواند به مشتریان عینی تر نشان دهد و طراحان نیز می توانند آلترناتیوهای مختلفی طراحی را به خریداران احتمالی خود ارائه دهند که هم برای کارفرما برای انتخاب بهتر هم برای طراح برای جلب رضایت مشتری بسیار موثر می تواند باشد.

جدا از معماران و کارفرمایان به عنوان یک مشاور املاک اگر سعی در فروش ملک خود دارید، داشتن یک پلان سه بعدی خانه یک روش عالی برای افزایش فروش و جذب خریداران احتمالی است. اکثر خریداران پلان های سه بعدی را ترجیح می دهند. انجام این کار به آنها کمک می کند تا فضای کلی، اندازه و طراحی خانه را به راحتی تجسم کنند.
علاوه بر این، داشتن تجسم واضحی از فضا همچنین به خریداران اجازه می دهد تا درک کنند که آیا چیدمان خانه با سبک زندگی و نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر خریدار یک فرد مسن یا دارای مشکل جسمانی در خانه داشته باشد، یک خانه چند طبقه یا دو طبقه ممکن است برای آنها ایده آل نباشد. از سوی دیگر، والدینی که فرزندکوچک دارند ممکن است بخواهند اتاق مستر نزدیک به اتاق کودک باشد تا به راحتی مراقب فرزندانشان باشند و یا با سلیقه خود نیاز به شخصی سازی بیشتری داشته باشند.

طرح های سه بعدی برای آزمایش

داشتن نسخه سه بعدی پلان خانه یک راه عالی برای آزمایش طراحی اولیه خانه است. در صورتی که تغییراتی در جزئیات یا سازه‌ها دارید، می‌توانید پلان سه‌بعدی را بازطراحی کنید و به سرعت مشخص کنید که کدام عوامل را می‌خواهید اصلاح یا تغییر دهید.
همچنین می توانید ایرادات و مشکلات احتمالی ساخت را شناسایی کنید. از این رو، طراحی سه بعدی در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از اشتباهات پرهزینه نقشه خانه و پیامدهای فاجعه بار می شود. به طور کلی، پلان سه بعدی خانه قبل از شروع پرداخت و ساخت خانه، زمان و فضای کافی برای اعمال تغییرات در اختیار شما قرار می دهد.

همانطور که گفته شد، اکثر خریداران خانه پلان های سه بعدی خانه را ترجیح می دهند. بنابراین، می توانید از آن برای استفاده از کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی خود استفاده کنید. همچنین می توانید یک رندر پلان سه بعدی تعاملی برای خریداران احتمالی ایجاد کنید. این می تواند به آنها اجازه دهد نقاشی ها، آویزهای دیوار، مبلمان و سایر تزئینات را سفارشی کنند یا تصمیم بگیرند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا با رنگ ها و بافت های دکوراسیون اتاق بازی کنند تا به تصمیم گیری آنها کمک کند.
علاوه بر این، پس از طراحی نهایی، می توانید هزینه کلی مصالح ساخت و ساز را برآورد کنید. می‌توانید نقشه‌های سه‌بعدی را از طریق ایمیل یا واتس اپ به راحتی  برای مشتریان خود ارسال کنید، که این روش تبلیغات و بازاریابی سریع و آسان طرح‌های شما را تسهیل می‌کند.

ویژگی های مهم را به نمایش بگذارید

در حالی که تصاویر به نشان دادن نماهای بیرونی و داخلی خانه کمک می کنند، تنها زمانی می توانید احساس واقعی خانه را دریافت کنید که پلان سه بعدی خانه، چیدمان کلی خانه و ویژگی های دقیق و دیتیل ها را ارائه دهد. اگر طراحی خانه دارای ویژگی های هیجان انگیزی مانند استخر شنا یا آشپزخانه در فضای باز است، می توانید به راحتی آن را با پلان سه بعدی خود به نمایش بگذارید و آن را از زوایای مختلف ارائه دهید.

مساحت نیز یک ویژگی مهم است که اکثر خریداران ابتدا قبل از نهایی کردن خرید ملک در نظر می گیرند. به خصوص اگر خریدار احتمالی به دلیل شرایط شخصی نتواند به طور فیزیکی از ملک بازدید کند. در این مورد، پلان سه بعدی خانه به کارفرما کمک می کند تا اندازه کلی سطح زمین را درک کند و ببیند آیا ارزش سرمایه گذاری را بدون بازدید از سایت واقعی به دست می آورد یا خیر.
استفاده از پلان های سه بعدی خانه نیز به مشتریان این امکان را می دهد که نمای کلی خانه را از همه زوایا ببینند، از جمله نمای پانوراما 360 درجه. یک نمای 360 درجه به آنها ایده واضحی از اتاق ها می دهد.

اشتیاق به پروژه را حفظ کنید

دیدن پلان های سه بعدی خانه به حفظ هیجان و اشتیاق آنها در مورد پروژه آینده کمک می کند، به خصوص اگر ساخت خانه تقریبا در حال انجام است این حس را در کارفرما ایجاد می کند که ظرف چند ماه آینده، در نهایت می توانند وارد ساختار واقعی خانه شوند، که یک کپی  در مقیاس واقعی  از پلان سه بعدی خانه است.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا