بهترین صندلی اداری را برای خود انتخاب و خریداری کنید، به خصوص اگر زمان زیادی از روز را پشت میز صرف می کنید زیرا یک صندلی اداری خوب باید انجام کار را برای شما آسان‌تر کند، کمرتان راحت باشد و بر سلامتی شما تأثیر منفی نگذارد. در ادامه با برخی از ویژگی هایی که باید هنگام خرید صندلی اداری به دنبال آنها باشید با هورنو همراه باشید…

قابل تنظیم ارتفاع

شما باید بتوانید ارتفاع صندلی اداری خود را با قد خود تنظیم کنید. برای راحتی ، باید طوری بنشینید که ران پا به صورت افقی روی زمین قرار گیرد. به دنبال یک اهرم تنظیم پنوماتیک باشید تا بتوانید صندلی را بالا یا پایین بیاورید و در صورت نیاز متناسب تغییر دهید.

به دنبال پشتی های قابل تنظیم باشید.

شما باید بتوانید تکیه گاه خود را به گونه ای قرار دهید که مناسب کار شما باشد. اگر تکیه گاه به صندلی متصل است، باید بتوانید آن را به جلو یا عقب ببرید. مکانیزم قفلی که آن را در جای خود نگه می دارد، خوب است تا پشت ناگهان به عقب متمایل نشود. تکیه گاه جدا از صندلی باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و شما نیز باید بتوانید آن را به گونه ای تنظیم کنید که رضایت شما را جلب کند.

پشتیبانی کمری را بررسی کنید.

پشتی صندلی اداری راحتی و حمایت لازم را برای کمر شما ایجاد می کند. یک صندلی اداری را به شکلی انتخاب کنید که با خطوط طبیعی ستون فقرات شما مطابقت داشته باشد. هر صندلی اداری که ارزش خرید داشته باشد پشتیبانی خوبی برای کمر ارائه می دهد . قسمت پایین کمر شما باید به گونه ای باشد که همیشه کمی قوس داشته باشد تا در طول روز دچار افتادگی نشوید. بهتر است  روی صندلی بنشینید و تست کنید تا در نقطه ای که به آن نیاز دارید از حمایت کمری برخوردار شوید. حمایت خوب کمر برای به حداقل رساندن فشار روی دیسک های کمر در ستون فقرات ضروری است.

عمق و عرض صندلی کافی را در نظر بگیرید.

صندلی اداری باید به اندازه کافی عریض و عمیق باشد تا بتوانید راحت بنشینید. اگر قدتان بلندتر است به دنبال صندلی عمیق‌تر و اگر چندان بلند نیستید، به دنبال صندلی کم‌عمق‌تر باشید. در حالت ایده‌آل، شما باید بتوانید به پشتی تکیه دهید و تقریباً ۲ تا ۴ اینچ بین پشت زانوهای و صندلی اداری قرار داشته باشید. همچنین باید بتوانید شیب صندلی را به جلو یا عقب بسته به نحوه نشستن خود تنظیم کنید.

قابلیت نفوذ هوا و بالشتک کافی

متریالی انتخاب کنید که به بدن شما اجازه تنفس می دهد و هنگام نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری راحت تر هستید صندلی های اداری پارچه ای گزینه خوبی هستند، اما بسیاری از متریال های جدید نیز این ویژگی را دارند. بالشتک های صندلی اداری نیز باید برای نشستن راحت باشد بهتر است از سطح صندلی خیلی نرم یا خیلی سفت خودداری کنید. یک سطح سخت پس از چند ساعت دردناک خواهد بود و یک سطح نرم به اندازه کافی بدن را حمایت نمی کند.

صندلی دسته دار

یک صندلی اداری با تکیه گاه و بازوها تهیه کنید تا فشار از گردن و شانه های شما خارج شود. دسته‌های صندلی نیز باید قابل تنظیم باشند، تا بتوانید آنها را به گونه‌ای قرار دهید که بازوهایتان به راحتی استراحت کنند و در عین حال احتمال خمیدگی شما را کاهش دهد.

کنترل های تنظیم آسان صندلی اداری

اطمینان حاصل کنید که تمام کنترل‌های تنظیم روی صندلی اداری شما از حالت نشسته قابل دسترسی هستند و برای رسیدن به آن‌ها مجبور نیستید زور بزنید یا  بایستید.

با چرخ ها آسانتر حرکت کنید

توانایی حرکت با صندلی به مفید بودن آن می افزاید. شما باید به راحتی بتوانید صندلی خود را  به هر سمت بچرخانید تا بتوانید برای حداکثر کارایی به نقاط مختلف در محل کار خود برسید چرخ ها به شما امکان تحرک آسان را می دهند، برای انتخاب و خرید صندلی اداری مدل صندلی با چرخ هایی را انتخاب کنید که برای کف فضای شما( فرش-پارکت و ..)  مناسب هستند .

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا