جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵
کاربری: موزه
معمار: سانتیاگو کالاتراوا
مکان: ریو دوژانیرو-برزیل

موزه فردا

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه فردا در پیر مائو، یک سایت بسیار برجسته در منطقه بندر ریودوژانیرو است. این موزه و باغهای اطراف آن بخش مرکزی بندر پورتو ماراویلا – بندر شگفت انگیز، بزرگترین پروژه توسعه شهری در کشور و یکی از تعهدات احیای شهری را تشکیل می دهد که شهر ریو دوژانیرو در طی پیشنهاد موفق خود برای بازی های المپیک 2016 انجام داد. عملیات شهری پورتو ماراویلا شامل احیای، توسعه مجدد و توسعه اقتصادی اقتصادی مساحت 5 میلیون مترمربع مانند معرفی استاندارد جدید برای خدمات شهری، اجرای مجموعه جمع آوری سطل زباله، روشنایی خیابانی کارآمد، ساخت پیاده روها و خطوط دوچرخه است. و همچنین کاشت 15000 درخت.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری نئو مدرن

موزه فردا

احیای منطقه بندری در ریو دوژانیرو، آن را با مرکز شهر مجدداً مجدداً احیا می کند. امکانات فرهنگی جدید مانند موزه فردا آن را به یکی از جذاب ترین مناطق شهر تبدیل کرده است. با احترام و تکمیل نقاط دیدنی تاریخی همجوار، مانند صومعه سائو بنتو ریودوژانیرو، پاکت موزه فردا به ارتفاع 18 متر بالاتر از سطح اسکله محدود می شود. این امر امکان تنظیم برنامه موزه را در بیش از دو سطح و در عین حال نگه داشتن هرچه بیشتر فضای برای باغ های عمومی فراهم می کند. این برنامه تقریباً 5000 متر مربع از فضای نمایشگاه موقت و دائم و مناطق مکمل را تشکیل می دهد که در مجموع تقریباً 12،600 متر مربع جمع می شود. خانه های طبقه بالا دارای فضای نمایشگاهی طولانی مدت با سقف دیدنی و جذاب بیش از 10 متر ارتفاع است و منظره ای پانوراما از خلیج گوانابارا دارد.

موزه فردا

سطح پایین شامل اتاقهای کاربردی و فنی مانند دفاتر اداری موزه، امکانات آموزشی، فضای تحقیق، سالن اجتماعات، فروشگاه موزه، رستوران، لابی، بایگانی، انبار و محل تحویل است. سقف کانسیلر با بالهای متحرک و ساختار نما تقریباً تمام طول تأسیسات اسکله را برای گسترش به خلیج گوانابارا گسترش می دهد، در حالی که عرض ساختمان را به حداقل می رساند. یک استخر بازتابی که در اطراف ساختمان وجود دارد – که از آن برای فیلتر کردن آب که از خلیج پمپاژ می شود و از انتهای اسکله باز می شود – به بازدید کنندگان این تصور را می دهد که این موزه شناور است. این بنا از جهت شمال به جنوب، خارج از مرکز از محور طولی شرقی اسکله اسکله، با حداکثر رساندن یک ویژگی محوطه سازی مداوم حاوی باغ های زیبا، مسیرها و مناطق تفریحی در امتداد طول جنوبی اسکله به حداکثر رسیده است. یک گذرگاه پارک در اطراف محیط اسکله به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که موزه را دور بزنند و در عین حال از منظره پانوراما از صومعه سائو بنتو و خلیج گوانابارا لذت ببرند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن متعالی ، معماری مدرن متاخر

موزه فردا

ساختمان با استفاده از منابع طبیعی از خود سایت عملیاتی خواهد شد. آب از خلیج اطراف برای تهویه هوا دمای داخل و همچنین انرژی خورشیدی جمع آوری شده از طریق پنل های فتوولتائیک، در عناصر بال بالکن قابل استفاده از سقف که می توانند بطور پویا با زاویه بهینه خورشید تنظیم شوند. این ویژگی ها ضمن فراهم آوردن ارزشهای مهم آموزشی، به رویکرد پایدار پروژه می افزاید. با هماهنگی با محیط اطراف، این طرح جسورانه اما قابل احترام، قوی و در عین حال برازنده است و هم به منظور تقویت و هم ادغام در چشم انداز ارائه می دهد. موزه فردا و ویژگی های محوطه سازی اطراف آن با توجه به ذهن افراد طراحی شده است تا با ایجاد اشکال، مصالح، نور و فضایی که مکمل نمایشگاه های موزه است، یک تجربه منحصر به فرد را به وجود آورد، احساسات و احساس مکان را به وجود آورد. این موزه در دسامبر 2015 افتتاح شد. در اولین هفته آخر آن بیش از 25400 بازدید کننده پذیرای آن شدند.

منبع:calatrava.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا