موزه مرسدس بنز(Mercedes Benz Museum)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2006
کاربری: موزه
معمار: UNاستادیو
مکان: اشتوتگارت، آلمان

موزه مرسدس بنز(Mercedes Benz Museum)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه مرسدس بنز ساختار و محتوا را به طرز پیچیده ای ترکیب می کند. این موزه به یک ماشین افسانه ای اختصاص داده شده است. ساختار منحصر به فرد آن بگونه ای خاص طراحی شده است تا مجموعه ای را نشان دهد که در آن فن آوری، ماجراجویی، جذابیت و اختلاف با هم ادغام شوند. همچنین این بنا موزه ای است که مردم بتوانند آزادانه در آن حرکت کنند، رویاپردازی کنند، یاد بگیرند، نگاه کنند و به خودشان اجازه دهند توسط افسون نور و فضا حرکت کنند. سرانجام، این موزه برای شهر، نمادی جدید برای جشن است، شور و نشاط ماندگار معروف ترین مخترع و تولید کننده اشتوتگارت است.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن در ایران

موزه مرسدس بنز

موقعیت موزه مرسدس بنز

مساحت: 35000.0 متر مربع

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. ساختار موزه MB بر پایه سه اصل ساخته شده است؛ این هندسه هم در سازمان داخلی خود و هم در بیان ظاهری اش، پاسخ به متن ماشین محور موزه است. در داخل، پایین رفتن از رمپهای موزه که توسط اتومبیل هایی از دوره ها و انواع مختلف احاطه شده، بازدید کننده را یاد رانندگی در بزرگراه می اندازد. در بیرون، منحنی های هموار ساختمان، رویدادهای اطراف از فضاهای صنعتی و مکانهای اتفاقات را منعکس میکند. مانند ورزشگاه فوتبال، دوره تست مرسدس بنز، و مخازن بنزین و نفت در کنار رودخانه و همچنین چرخ های بازگشت کننده از سیستم جاده در سایت. همینطور این ساختمان خصوصیاتی را که ما به عنوان بهترین خصوصیات دوران خود می بینیم به طور ضمنی ساطع می کند؛ مواد با کیفیت بالا، دوام، شخصیت، مرتب بودن. موزه MB در تجسم خود مقادیری را که ما با مرسدس بنز در ارتباط هستیم بازتولید می کند: پیشرفت تکنولوژی، هوش و زیبایی. بازدید کننده باید در درون احساس هیجان و راحتی کند. موزه 25،000 متر مربع در کنار کارخانه دایملر-کرایسلر اونترترورکهایم روی یک سکوی بلند قرار دارد که فضا را نیز به مرکز خودرو عرضه می کند. بازدیدکنندگان از گوشه شمال غربی وارد ساختمان می شوند. لابی ورودی سیستم ساختاری موزه را به بازدید کننده معرفی می کند، که شامل توزیع دو نوع نمایشگاه در سه «برگ» است که با یک دهلیز متصل به یک «ساقه» مرکزی هستند. لابی ورودی، علاوه بر کارکردهای عملی، دارای پله برقی است که به همکف می رسد و سه آسانسور دارد که بازدید کنندگان را در ساختمان بالا می برد. بازدید کننده موزه را از بالا به پایین بازدید می کند؛ در هنگام بالا رفتن به آتوریم، بازدید کنندگان با ارائه یک پیش نمایش چندرسانه ای آماده میشوند. دو جنبه چیدمان موزه شناسی، مجموعه اتومبیل ها و کامیون ها و اسطوره ها به ترتیب زمانی از بالا به پایین منظم شده اند که با سه خودرویی که از همه قدیمی تر هستند در طبقه فوقانی در نمایشگر اختصاص داده شده به اختراع این خودرو آغاز می شود.

موزه مرسدس بنز

از این نقطه شروع در بالا، طبقه +هشت، بازدید کننده ممکن است یکی از دو رمپ مارپیچ را به سمت پایین پیش ببرد؛ اولین رمپ زنجیره ای است که مجموعه اتومبیل ها و کامیون ها را به هم پیوند می دهد و دومی به اتاق های ساطیری وصل میشود که نمایشگرهای ثانویه مرتبط با تاریخ مرسدس بنز است. این دو مسیر مارپیچ به طور مداوم از یکدیگر عبور می کنند، تقلیدی از رشته های درهم آمیخته یک DNA، که این باعث می شود بازدید کننده بتواند تغییر مسیر دهد. شیب نزولی دو مسیر به هم پیوسته در حاشیه ساختمان فقط به رمپ ها محدود می شود؛ سکوهایی که خود به عنوان مناطق نمایشگر عمل می کنند همتراز هستند، و با شیب آهسته گردشگاهها می توانند تفاوت های بلندی را بین آنها ایجاد کنند. در این ساختار، سکوها «برگها»ی سه انشعابی هستند که در اطراف «ساقه» مرکزی آتوریوم مرتب می شوند و صور فلکی هیجان انگیز ایجاد می کند، طیف گسترده ای از گزینه های نگاه کردن، میانبرها، فضای محصور و باز و پتانسیل را برای استمرار و مراجعه متقابل در نمایشگرهای مختلف ایجاد می کند. کلکسیون اتومبیلها و کامیونها در پنج سکو به صورت ترکیبی نشان داده شده است.

 هفت جایگاه اسطوره ها و در پایین ترین سطوح، مسابقات و سوابق و جذابیت فناوری را نشان می دهد. در همکف، در زیر منظره مرتفع، و دسترسی به پله برقی در سطح ورودی، موزه کودک، چند مغازه کوچک و یک رستوران وجود دارد که در فضایی بزرگ و با طرح باز قرار دارند که موزه را به مرکز وسایل نقلیه مجاور متصل می کند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن تهران ، معماری مدرن تاریخچه

موزه مرسدس بنز

توضیحات محصول

برای چنین ساختمانی بتن تنها گزینه مصالح است: هندسه مورد نظر را نمی توان به جز با استفاده از بتن ریخته گری اجرا کرد. ساخت سطوح صاف برای عناصر خمیده چالشی مضاعف است که قبلاً UNاستادیو بارها آن را مورد توجه قرار داده است. در یک سری پروژه ها از اوایل دهه 1990 به بعد، UNاستادیو با تجربه مهندسی و معماری قهرمانانه اواسط قرن بیستم بازی کرده است. دلیل اصلی بکارگیری بتن در فضای داخلی موزه مرسدس بنز این است که زمینه ایده آلی برای نمایش خودروها تشکیل می دهد. UNاستادیو راه هایی را برای نمایش اتومبیل در نمایشگاه های اتومبیل جستجو کرد و به این نتیجه رسید که زمینه ای غنی از تضادها مؤثرتر از نشان دادن یک شی براق و تمام عیار در محیطی است که به همان اندازه براق و بسیار درخشان باشد. با کمک این موزه، UNاستادیو در جستجوی خود برای بتن کامل به سطح جدیدی رسید. بتن در شب ریخته میشد؛ آخرین مهلت به این معنی بود که بعضی اوقات کارها شبانه روزی ادامه می یافت. از آنجا که هوای سرد شب خشک شدن بتن را کند میکرد، پنکه ها و تاسیسات گرمایشی راه‌اندازی شدند. اما رمز کار می تواند این باشد که مهتاب جزء مهم و اساسی در ترکیب جادوگری است: ترکیب دقیق سیمان، آب و نحوه فراوری، که به طور غیرتمندانه توسط معمار اجرایی ما، ماتیاس ونزل و پیمانکار زابلین یا وولف و مولر نظارت می شود.

منبع:archdaily

افزودن آلبوم
افزودن کروکی
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا
  1. موزه مرسدس بنز