موزه میمیس
موزه میمیس
موزه میمیس
موزه میمیس
موزه میمیس
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه میمیس(Mimesis museum)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه میمیس

کاربری: موزه

مکان: کره جنوبی

معماران: آلوارو سیزا، کاستانهیرا و باستای، جون سونگ، کیم

زمان: ۲۰۰۹

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. یک گربه به موزه تبدیل شده است.

یکبار یک امپراتور چینی بود که گربه‌ها را زیاد دوست داشت و یک روز او مشهورترین نقاش امپراطوری خواست تا یک گربه برای او نقاشی کند. هنرمند از این ایده خوشش آمد و قول داد که روی آن کار کند. یک سال گذشت و امپراطور به یاد آورد که نقاش هنوز نقاشی گربه را به وی نداده است. او را صدا زد: گربه چه شد؟ نقاش جواب داد: تقریباً حاضر است. یک سال دیگر سپری شد و یک سال دیگر. صحنه مدام تکرار می‌شد. پس از هفت سال صبر امپراطور به پایان رسید و او را برای نقاش فرستاد. گربه چطور شد؟ هفت سال گذشته است. تو قول دادی، اما هنوز چیزی ندیدم! نقاش یک برگه کاغذ برنج، یک جوهر چسبیده، یکی از آن برسهایی مانند شما را می‌توانید در شرق بدست آورید و … در یک ژست زیبا و زیرکانه او یک گربه را ترسیم می‌کند، که فقط گربه نبود بلکه زیبا ترین گربه بود که تا کنون دیده شده. نقاش مبلغی را درخواست کرد که امپراتور را متعجب کرد. آنقدر پول برای یک نقاشی که شما در دو ثانیه انجام دادید، مقابل من؟ نقاش فقیر گفت: امپراتور بله عالی، درست است، اما من هفت سال است که گربه‌ها را نقاشی می‌کشم.

پروژه موزه میمیس در شهر جدید پاژو بوک در کره‌جنوبی یک گربه است. مشتری مجبور نبود برای کشیدن یک گربه به مدت هفت سال صبر کند، اما آلوارو سیزا بیش از هفت سال است که گربه‌ها را ترسیم می‌کند. او هرگز یک گربه کره‌ای ندیده است، چون هرگز آنجا نبوده است.

موزه میمیس
موزه میمیس

 

در یک روز او در سایت آن را به من توضیح داد و یک مدل محلی برای نشان دادن مرزها و متن فوری آورد. در یک حرکت گربه هم کشیده شده بود. میمیس یک گربه است. یک گربه که جمع شده است و باز می‌شوند و خمیازه می‌کشد. همه جا هست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نگاه کنید و دوباره نگاه کنید. ابتدا اعضای تیم طراحی نمی‌توانستند درک کنند که چگونه طراحی یک گربه می‌تواند یک ساختمان باشد. من در روزگار خودم چندین طرح از گربه‌ها دیده‌ام و نمی توانم از آنها خسته شوم. من می‌خواهم گربه‌های بیشتری را ببینم، طرح‌های بیشتری از گربه ها، برای هفت هفت سال گذشته است.

در معماری، پس از یک طرح اولیه، شکنجه صورت می‌گیرد. طرح اولیه، مدل ها، نقشه ها، تصحیح این موارد، تردیدها، نقاشی‌های جدید، مدل‌های جدید، ارائه به مشتری، که قبلاً پروژه‌های دیگری را نیز دیده بود اما نمی توانست تعجب خود را در این مورد پنهان کند. پس از تصویب، ما مراحل را از طریق مراحل معمول پیش بردیم که در کره کوتاهتر و بوروکراتیک هستند.

موزه میمیس
موزه میمیس

طرح توجیحی تغییر نکرده است، اما لازم است که به عنوان بخشی از فرآیند تکامل، تغییراتی ایجاد شود. فکر کردن به مواد، تکنیکها، ساختارهای زیر ساختار، کنوانسیونهای بازنمایی، به طوری که همه می‌فهمند، در تلاش برای ساختن همه چیز. در زیرزمین ما بایگانی خواهیم داشت، منطقه خدمات، شاید یک قسمت از نمایشگاه به عنوان یک عادت در موزه‌هایی که توسط آلوارو سیزا طراحی شده است، تبدیل شود. کف زمین مکانی برای ورود و توزیع، مناطق برای نمایشگاه‌های موقت و یک کافه / رستوران با تمام لوازم ضروری است. حوزه‌های مدیریت، گردش کارکنان، مساحت برای آرشیو اداری و توالت کارکنان در نيم اشکوب واقع شده است. طبقه بالا برای فضای نمایشگاهی است.

نوربه دقت مورد مطالعه قرار می‌گیرد. نور طبیعی و مصنوعی به عنوان امری ضروری تلقی می‌شوند. اجازه بدهید ببینم بدون اینکه کسی او را ببیند. مدل‌های بیشتری ساخته شدند، که برخی از آن‌ها را می‌توانید وارد کنید. همچنین تصاویر سه‌بعدی، فرم توسط بتن پاشیده شده، خاکستری روشن، رنگ یک گربه خواهد داشت. در داخل، رنگ سفید دیوارها و سقفها از سنگ مرمر است که امیدواریم از استرموز و همچنین رنگ عسل بلوط باشد. چوب برای قاب‌های داخلی، و شیشه. در مورد پنجره‌های خارجی، چوب، فولاد رنگ شده و شیشه بلوری بکار رفت.

ساختمان ما پیشرفت می‌کند، ما نیز مانند کره در حال پیشرفت هستیم. این کار از لحاظ فنی دشوار است. ما نگران کیفیت پیمانکار و پیمانکاران فرعی هستیم. دوستان و شرکای ما مشتاق هستند و به ما اطمینان می‌دهند. کشیدن یک گربه واقعاً مشکل است، امتحان کنید! دست‌کم هفت سال طول می‌کشد!

موزه میمیس
موزه میمیس

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا