موزه پورشه
موزه پورشه
موزه پورشه
موزه پورشه
موزه پورشه
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه پورشه

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه پورشه

کاربری: موزه

معماران همکار ددلگان میسل

زمان: ۲۰۰۸

مکان: اشتوتگارت – زفنهاوزن، آلمان

هنگام طراحی یک فضای نمایشگاهی باید تعادل وجود داشته باشد. وظیفه معمار این است که فضاهایی را طراحی کند که در آن‌ها آیتم‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند و به شیوه‌ای نمایش داده می‌شوند که آیتم را به پتانسیل کامل خود برجسته می‌کند، با این حال هیچ راه‌حل ساده‌ای برای این موضوع وجود ندارد. اگر چه برای ایجاد فضای جذاب، معماری کل ساختمان باید چشمگیر و تاثیرگذار باشد، در غیر این صورت ما یک جعبه سفید را با یک درب طراحی می‌کنیم، شی را داخل آن قرار می‌دهیم و روزی آن را صدا می‌زنیم.

موزه پورشه
موزه پورشه

موزه پورشه که توسط دلگان- میسل طراحی شده است، مستقیماً در کنار دفتر مرکزی دکتر اینگ اچ سی اف پورشه در اشتوتگارت – زفنهاوزن قرار دارد.. این ساختمان در سال ۲۰۰۸ پس از دریافت جایزه نخست در یک رقابت دو مرحله‌ای در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. چیزی که از بیرون دیده می‌شود یک سازه یکپارچه پیشرو است که توسط یک سازه فولادی که متشکل از سه ستون V شکل در بالای یک سکو، پشتیبانی می‌شود. حجم مونولیت و منظره پایه به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از هندسه چند ضلعی از هر زاویه ای متفاوت به نظر رسد.

موزه پورشه
موزه پورشه

سطح زمین از ورودی اصلی و سایر امکانات و امکانات متنوعی تشکیل شده است که نوعی پایه را برای ساختار یکپارچه در بالای آن تشکیل می‌دهد که در داخل آن یک فضای نمایشگاهی به 5،600 متر مربع قرار دارد. کل ساختار از کیفیتی جالب و شگفت انگیز و احتمالاً حتی آینده نگرانه یا علمی تخیلی برخوردار است که به خوبی با نماد افسانه ای خودروسازی که پورشه است بازی می‌کند. یکی از موفق ترین و جالب ترین تصمیمات معماری گرفته شده در این پروژه که معتقدم می‌توان آن را در جزئیات داخلی یافت. فضاهای بزرگ سفید رنگ زمینه‌های تمیز برای اتومبیل‌های نمایش داده شده را نشان می‌دهد، مولفه جامد را درهم می‌شکنند و تفکیک عناصر معماری از قبیل جایی که دیوار زمین و سقف را لمس می‌کند را تعریف می‌کنند.

موزه پورشه
موزه پورشه

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا