موزه ی گوگنهایم ابوظبی(Museum of modern and contemporary art)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2006
کاربری: موزه
معمار: فرانک گری
مکان: ابوظبی،امارات

موزه ی گوگنهایم ابوظبی(Museum of modern and contemporary art)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه ی گوگنهایم ابوظبی

این ساختمان بزرگتر از هر موزه موجود گوگنهایم در سراسر جهان خواهد بود.

مساحت کل: 30،000 متر مربع

گالری های مجموعه دائمی: 9،474 متر مربع

گالری های نمایشگاه ویژه: 3،395 متر مربع

مرکز آموزش: 513 متر مربع

سایر: 16،618 متر مربع

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: طرح های معماری مدرن


تاریخ های کلیدی:

8 ژوئیه 2006 – امضای تفاهم نامه (MOU) بین ابوظبی و بنیاد گوگنهایم واقع در نیویورک برای ایجاد موزه ای در سطح جهانی که به هنرهای مدرن و معاصر اختصاص یابد ، به نام گوگنهایم ابوظبی (GAD).پیش بینی می شود این موزه طی پنج سال ساخته شود.13 نوامبر 2007 – امضای توافق نامه چارچوبی بین شرکت توسعه و سرمایه گذاری گردشگری (TDIC) و بنیاد گوگنهایم.

مجموعه ها و نمایشگاه های گوگنهایم ابوظبی به هنر مدرن و معاصر پس از جنگ جهانی دوم می پردازند. این موزه مجموعه بزرگ هنرهای معاصر خود را تشکیل می دهد و همچنین آثار هنری از مجموعه های جهانی بنیاد گوگنهایم به نمایش می گذارد.

در موزه ی گوگنهایم ابوظبی گالری هایی برای مجموعه های دائمی ، گالری های نمایشگاه های ویژه ، یک گروه معماری و طراحی ، یک مرکز هنر و فناوری ، امکانات آموزشی کودکان ، بایگانی ها ، کتابخانه و مرکز تحقیقاتی و یک آزمایشگاه حفاظت از هنرهای برتر ارائه می شود.


موزه هنرهای مدرن و معاصر-موزه ی گوگنهایم ابوظبی


توافق نامه چارچوب ، نوامبر 2007 /بین شرکت توسعه و سرمایه گذاری گردشگری (TDIC) و بنیاد گوگنهایم ، امضا شده در 13 نوامبر 2007. عناصر اصلی عبارتند از: تشکیل یک نهاد مشترک اداری و برنامه ای برای نظارت بر ایجاد و مدیریت موزه جدید. تأسیس کارمندان موزه ابوظبی که 250 تا 300 نفر از جمله اتباع امارات متحده عربی پیش بینی شده اند. ایجاد برنامه های مربیگری و آموزشی کارمندان امارات متحده عربی به عنوان یکی از ویژگی های مهم در موزه و رسالت آن. ایجاد برنامه اکتساب و راه اندازی برای ساخت یک مجموعه هنری بی نظیر و فوق العاده مدرن و معاصر برای گوگنهایم ابوظبی. تشکیل کمیته ویژه ای که از طرف دولت ابوظبی برای اجرای برنامه خرید و راه اندازی مجموعه به طور مشترک توسط گوگنهایم و هیئت عامل موزه پیشنهاد شده است. تدوین برنامه نمایشگاه های ویژه بینایی ، از جمله نمایشگاه هایی که بطور اختصاصی در ابوظبی اختصاص داده شده و به نمایش گذاشته می شود و نمایشگاه های شاهکارهای شناخته شده و همچنین هنرمندان و روندهای منطقه را نشان می دهد. تدوین و اجرای یک برنامه آموزشی برای مدارس و دانشگاههای امارات متحده عربی ، تأسیس یک دفتر موزه گوگنهایم ابوظبی در شهر نیویورک ، در محله های خیابان هادسون.(از بیانیه مطبوعاتی بنیاد گوگنهایم)درباره ایده معمار فرانک گری:

با الهام از معماری بکر منطقه خلیج فارس ، اشکال مخروطی دراماتیک با ادای احترام به برج های بادی بومی (بارجل) که سرمایش را فراهم می کنند ، ساختمان را زنده می کنند. در بعضی موارد از شکلهای مخروطی به عنوان غرفه های ورودی استفاده می شود: ورودی اصلی موزه  ورودی قایق به موزه  و سپس به عنوان راهروهایی که به داخل منظره بیابانی می روند. استفاده از تهویه طبیعی از استفاده تاریخی آن الهام گرفته شده است. این منطقه‌ای برای نسل های مختلف است. نقل قول از بیانیه طراحی فرانک گری.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن با آجر ، معماری مدرن جهان


موزه هنرهای مدرن و معاصر-موزه ی گوگنهایم ابوظبی


منبع: universes.art

افزودن آلبوم
افزودن کروکی
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا