ویلا:

ویلا به ساختمای می گویند که از چهار جهت شمال و جنوب و… نما دارد و به اطراف دید دارد. که در تعریف عامه ساختمانی است با فضاهای باغ واستخر و اتاق های پذیرایی و نشیمن ، خواب متعدد و ….. است. که برای اوقات فراقت و دوری از زندگی شلوغ شهر نشینی استفاده می شوند.

اطلاعات پروژه:

نقشه ی  ویلای مورد نظر به مساحت ۳۰۰ مترمربع به صورت دوبکس و یک سویت مجزا برای مهمان طراحی شده است. کانسپت طراحی این ویلا به شکلS  است که ایده گرفته شده از حیاط مرکزی های خانه های سنتی ایران است.

در دل ساختمان طبیعت با نقش پرنگی وجود دارد. طبیعت در خانه نفوذ می کند و درختی نمادین در قلب خانه جای می گیرد.  ایجاد تراس متصل به حیاط مرکزی در طبقه ی اول این خانه نیز یک حیاط دیگر در قلب خانه ایجاد کرده ایجاد کرده است که ارتباط مستقیمی با این حیاط مرکزی اصلی ما دارد.

ویژگی مثبت این تراس در قلب خانه و مشرف به حیاط مرکزی اصلی ما این است که تراس بدون اینکه از بیرون به آن دید داشته باشند محل مناسبی برای وقت گذراندن اعضای خانواده است. مشابه با معماری سنتی ما که حیاط ها و تراس ها از بیرون دید نداشته اند و محل مناسبی برای وقت گذراندن اعضای خانواده درانجا بود. که متاسفانه امروزه به دلیل دید مستقیم به حیاط های خانه ها ، این حیاط ها کاربری خود را از دست داده اند و فقط جایی برای پارک ماشین شده اند.

 

برنامه فیزیکی پروژه:

برنامه فیزیکی پروژه شامل ۵ اتاق خواب ،‌ یک سوئیت برای مهمان ، یک آشپزخانه در طبقه ی همکف و یک آشپزخانه کوچک در طبقه ی اول ، کتابخانه در طبقه ی اول ، پذیرایی و نشیمن ، استخر ، جکوزی ، سونا خشک و سونای بخار، تاسیات در طبقه ی زیرزمین است.

فایل پروژه:

مجموعه فایل آمده شده  شامل فایل اتوکد چهار جهت نمای ساختمان، پلان طبقات زیرزمین و همکف و اول و سه مقطع طولی و عرضی همراه با سایت پلان همکف و اول است به همراه عناوین فضا طول و عرض و مساحت هر فضا.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا