نکاتی برای دکوراسیون اتاق مهمان

دکوراسیون اتاق مهمان در دکوراسیون منزل باید خاص و دعوت کننده  باشد.  با ایجاد تغییرات بعد از همه گیری کرونا در برخی خانواده ها داشتن مهمان موضوعی است که از تعاملات خانواده ها حذف شده اما در برخی دیگر  زندگی شکل دیگری به خود گرفت و دو یا سه خانواده ی بسیار نزدیک زمان قرنطینه را بعد از اطمینان از سلامتی در کنار هم  گذراندند  تا تنهایی را کمتر احساس کنند و بتوانند مطمئن تر و به دور از افسردگی در خانه سلامت بمانند.  با خوشبینی وضعیت دنیا همینطور نخواهد ماند و  در طول سال در شرایط کاملا عادی آینده مطمئناً چند مهمان را با خیالی آسوده  در خانه خود خواهید پذیرفت. بنابراین ، داشتن یک اتاق ایده آل مهمان برای میزبانی خوب ضروری است .

ممکن است یک اتاق اضافی داشته باشید که فقط به مهمان اختصاص داده شده است یا شاید اتاقی که از آن به عنوان دفتر کار خانگی یا اتاق بازی استفاده می کنید و دوست دارید وقتی شخصی به دیدار شما می آید و در مواقع لزوم ان اتاق را به مهمان اختصاص دهید حتی ممکن است به دلیل مهمان های زیاد و تغییر سبک زندگی  ممکن است به فکر بازسازی خانه باشید تا اتاق مهمان را به حوزه های منزل اضافه کنید.

در هر شرایطی که باشید ، قصد ما از این مقاله این است که به شما کمک کنیم ، از طریق چند نکته ساده ، یک میزبان عالی با یک اتاق مهمان زیبا و چند منظوره باشید با وبسایت شرکت  معماری و دکوراسیون داخلی هورنو همراه باشید…..

فضاهای چند منظوره

امروزه  زندگی در خانه ها یا آپارتمان های کوچک به طور فزاینده ای متداول شده اند  بنابراین ، داشتن یک اتاق اختصاصی برای مهمانان  در همه خانه های امروزی غیرممکن است اما این نکات را به یاد داشته باشید….

 اتاق  مهمان متعلق به شما نیست!

اگر بخواهیم اتاقی را به عنوان اتاق مهمان  در نظر بگیریم ، باید همان ابتدا خیلی واضح این را بدانید که این اتاق شما نخواهد بود ، حتی اگر در خانه شما باشد.

پس بدین ترتیب دکوراسیون را به سبکی ساده و با رنگ های  خنثی و بدون استفاده  از عناصر شخصی دیزاین کنید.

از طرف دیگر ، به این فکر کنید که اگر میهمان بودید دوست داشتید چه احساسی داشته باشید. بر این اساس ، عناصری را که باید در نظر بگیرید ، تجزیه و تحلیل کنید تا اقامت مهمانان شما راحت تر باشد طوری که گویی در منزل خودشان هستند.

 اتاق مهمان هتل  هم نیست!

اگرچه دکوراسیون اتاق مهمان خنثی است ، اما می توانید شخصیت و استایل خود را از طریق عناصر تزئینی کوچک ، و انتخاب رنگ یا ملحفه نشان دهید و یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید.

عناصر ضروری در اتاق مهمان

عناصر خاصی وجود دارد که نمی توان از آنها را در اتاق مهمان چشم پوشی کرد  زیرا اتاق را را کاربردی می کند. هنگام انتخاب مبلمان ، باید گزینه های فضایی خود را بررسی کنید اگر در طول سال مهمان های زیادی دارید یا تعداد کمی را به خانه دعوت میکنید.

برای داشتن اتاق مهمان  با دو انتخاب اصلی مواجه هستید:

اتاق اختصاصی برای مهمان

داشتن اتاق مهمانی که فقط برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته شده است  که در این صورت فضای بیشتری برای مانور در هنگام تزئین و آماده سازی این فضا می دهد. در این مورد ، در صورت عدم محدودیت در متراژ بهتر است که یک تخت دو نفره انتخاب کنید تا مهمانان شما فضای راحت تری را تجربه کنند.

از طرف دیگر ، سیستم ذخیره سازی  و کمدها در اتاق خواب ها بسیار مهم هستند ، اما به طور خاص در اتاق مهمان ها نیز این موضوع بسیار مهم است. همه می دانیم که باز و بسته کردن چمدان برای بیرون آوردن تک تک وسایل هر بار چقدر سخت و عذاب آور است.

بنابراین ، از آنجا که این اتاق منحصر به فرد برای مهمانان است از آن استفاده کنید و یک کمد بزرگ را در نظر بگیرید . به علاوه ، این کمد برای نگهداری ملحفه ها  و وسایل اضافی نیز میتواند استفاده شود.

اتاق مهمان اشتراکی و چندمنظوره

در اتاق مهمان اشتراکی اگر محل استراحت مهمانان را با دفتر کار یا مکانی که کودکان در آن درس می خوانند یا بازی می کنند مشترک در نظر بگیرید ، هر متر از فضا مهم است. در این مورد ، بهتر است که یک مبل تختخواب شو انتخاب کنید . به این ترتیب در فضا صرفه جویی می کنید و از فضا به صورت چندمنظوره استفاده می کنید.

در مورد ذخیره سازی نیز مهم است که  کمدها کاربردی باشند و به شما کمک کنند تا وسایل مهمانان را  جدا از  وسایل خود نگهداری کنید.

استفاده از قفسه ها و سبدهای حصیری  یا باکس ها به شما کمک می کنند تا فضا را مرتب تر نگه دارید.

جزئیات نهایی

برای اینکه دکوراسیون اتاق مهمان کاملاً دنج باشد می توانید از عناصری مانند گل یا شمع استفاده کنید. قرار دادن یک پارچ آب و چند لیوان نیز میزبانی شما را بهتر نشان می دهد.

در نهایت ، فراموش نکنید که یک پتو اضافی بگذارید تا با شرایط بدنی افراد مختلف سازگار باشد.

نتیجه

نکته کلیدی داشتن یک اتاق مهمان خوب این است که از نقطه شروع خوب فکر کنید. چه وسایلی  دارید؟ یک اتاق اختصاصی برای مهمانان ؟ یا اتاق کاری که بتوانید از آن برای میزبانی از مهمانان خود استفاده کنید؟ بر این اساس ، آن اتاق را با امکانات خود سازگار کنید.

اگر در فکر انجام اصلاحاتی هستید که شامل اتاق مهمان شود ، امکان ساخت یک سوئیت را در نظر بگیرید. یعنی اتاق حمام مخصوص به خود را داشته باشد این کار راحتی و آسایش بیشتری را برای مهمانان شما به ارمغان می آورد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا