ویلای مرجانی
ویلای مرجانی

ویلای مرجانی (The Coral Villa )

ویلای مرجانی
ویلای مرجانی
ویلای مرجانی
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ویلای مرجانی (The Coral Villa )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ویلای مرجانی

خانه ها

دانانگ ، ویتنام

معماران: معماران HUNI

مساحت: 375.0 متر مربع

سال: 2019

” ویلای مرجانی” یک عقب نشینی در خط منحنی خلیج کوچک دانانگ برای آخر هفته خانواده هاست. آن به طور مستقیم تحت تأثیر آب و هوای گرمسیری محلی قرار دارد؛ گرم و مرطوب ، با درجه حرارت نسبتاً بالا. نمای “ویلای مرجانی” از مرجان‌های محلی الهام می گیرد ، که به طور شاعرانه ای در این طرح و سازه خلاصه می شوند. الگوی مرجانی روی صفحات ساخته شده با استفاده از بتن آرمه اعمال می شود. این صفحات به عنوان یک لایه فیلتر پایدار عمل می کند ، به جریان باد امکان عبور می دهد، اما از تابش نور خورشید جلوگیری می کند. این حریم خصوصی کاربران را حفظ می کند، و حالت خانه ای مستقل  را ایجاد می کند. چالش این پروژه طراحی خانه ای است که از لحاظ محیطی باز باشد ، با طبیعت آمیخته باشد ، با وجود این با شرایط اقلیم محلی سازگار باشد.

ویلای مرجانی
ویلای مرجانی

معماران به دقت شرایط خاص آب و هوایی فصلی این مکان و زاویه های خورشید را در نظر گرفته اند. بر اساس این تحلیل ها ، راه حل هایی برای روشنایی طبیعی ، ایجاد سایه از تابش خورشید و پذیرای نسیم دریا برای تهویه فراهم شده است. تابستان: برای جلوگیری از افزایش گرمای خورشیدی درختانی در داخل و خارج ساختمان کاشته می شوند. چوب و سنگ طبیعی ، جلوی ساختمان را برای کاهش جذب حرارت می‌گیرد و ایجاد هویت بصری جسورانه می کند. زمستان: عامل آب و هوا برای طراحی حیاط خلوت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ایجاد فضای پناهگاه دلپذیر در عین به حداقل رساندن سر و صدای بالای ترافیک هوایی. این باغ از اثرات زیست محیطی قوی مانند طوفان و وزش باد شدید بواسطه جهت گیری طبیعی ساختمان ایمن است.

ویلای مرجانی
ویلای مرجانی

منحصر به فرد بودن این پروژه بواسطه فرم ساختار و مکان آن ایجاد شده است. فرم ویلا بر اساس اشکال ساده ساخته شده است ، اما از تکنیک تعیین و تغییر سطح برای ایجاد و سازماندهی فضاهای کاربردی تفریحی تر استفاده می کند. سطح اول برای سرگرمی استفاده می شود ، در حالی که سطح دوم یک فضای مشترک برای خانواده است و سطح سوم فضای زندگی خصوصی را ایجاد می کند. این پروژه در یک مکان دنج و خوش منظر ، و در میان مناظر طبیعی باز قرار دارد. معماران مزایای این موقعیت را تا حد امکان تقویت می‌کنند ، به طوری که معماری به صدای طبیعت تبدیل می شود.

ویلای مرجانی
ویلای مرجانی

فضاهای اصلی ساختمانها همه رو به دریا است. این فضاها به اندازه کافی باز هستند تا بتوانند نور طبیعی و نسیم را وارد کنند ، اگرچه باوجود این حریم خصوصی مورد نیاز خانواده ها را تأمین می کنند. سبک داخلی ویلا احساس سبک مدرن اروپایی و لوکس بودن در فرم و مواد را همراه دارد. فضای سبز در کل ساختمان با دقت لحاظ شده، و از ترکیب مرمر سبز ناپولی استفاده می شود و احساس طراوتی به وجود می آورد در عین اینکه هویت ساختمان را از دست نمی رود.

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا