پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس
پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس

پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس

پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: رنزو پیانو
مکان: فرانسه

پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس

مکان: پاریس-ساکل، فرانسه

معمار: رنزو پیانو

زمان:2014 – در حال انجام

در ژانویه سال 2014، ENS Cachan اعلام كرد كه RPBW را از پنج شركت فهرست شده دیگر انتخاب كرده است تا 64000 متر مربع را به عنوان بخشی از پروژه دانشگاه خود در پاریس ساكلی توسعه دهد. پروژه پردیس دانشگاهی شامل 4 واحد معماری است که با یک پارک به مساحت بیش از یک هکتار هم مرز است. این باغ “خارق العاده” به عنوان مرکز پر جنب و جوش ساختمانهای مختلف اطراف، که از غنای مدرسه غافل می شوند و خوانایی فضا را حفظ می کنند، عمل می کند. نمای جنوبی کاملاً شفاف نمای زندگی روزمره مدرسه، مناطقی از مسکن مانند کافه تریا، رستوران، مرکز پذیرش و کنفرانس و آزمایشگاههای تحقیقاتی را به نمایش می گذارد. ساختمان شمالی، که شبیه خیابان داخلی روشن است، برای آموزش و تحقیقات علوم بنیادی برای مهندسین مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که خوشه علوم انسانی و اجتماعی در “ماهواره” واقع شده است، منطقه ای که شکل دیگری از آن را نشان می دهد.(پردیس دانشگاهی)

برای مطالعه روف گاردن مدرن لینک مقابل را مطالعه فرمایید: انواع روف گاردن مدرناصول روف گاردن مدرن


پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس
پردیس دانشگاهی جدید ساکل پاریس

اصول به کار رفته در توسعه مرکز چارچوب ساختمانها در مورد این ایده که ظاهر سازه برای عملکرد ثانویه است؛ بنابراین، سازه ها کم کلید و با کارکردهای کاملاً فنی مورد نیاز برنامه و همچنین شبکه ساختمانها و مسیرهای ارتباطی بین هر واحد مجهز هستند. این سازه از غرفه های بزرگ به طول 16.20 متر با حاشیه 13.50 متر و بدون هیچگونه پست پشتیبان ساخته شده است، بنابراین فضاهای بدست آمده اجازه می دهد کلاس های درس، دفاتر و آزمایشگاه ها به راحتی نصب شوند. ساختمانها از نظر ساختاری یکسان هستند و بنابراین نیاز به همکاری جدی بین معماری، ساختار و فناوری دارند. این معماری بیوشیمیایی کاملاً با الزامات لازم برای توسعه بادوام یکبافت شده است: دوام حرارتی، تهویه طبیعی، پنل های خورشیدی در فضای باز و ذخیره آب باران همه مورد توجه قرار گرفته است.(پردیس دانشگاهی)

برای مطالعه طراحی روف گاردن مقاله ی روبرو را مطالعه فرمایید : روف گاردناصول طراحی روف گاردن


همچنین می توان تعدادی از امکانات را با Université Paris-Saclay، از جمله فناوری و امکانات علمی، مرکز یادگیری، مناطق آموزشی، مراکز ورزشی، امکانات ورزشی، خدمات مهمان نوازی و اسکان دانشجویی ترکیب کرد.

افزایش سیگنال های رنگی، از دید واضح و شفاف در سطح ولسوالی ها اطمینان می بخشد، و توجه به مدرسه ای که ماموریت آن دستیابی به پیشرفت های علمی با به چالش کشیدن دانش آموزانش با سوالات مهم فناوری، صنعت و جامعه است، جلب توجه می کند.(پردیس دانشگاهی)

école normale supérieure Paris-Saclay مساحت خالص 64 000 متر مربع را در بر می گیرد و از ابتدای سال تحصیلی 2019 پذیرای 3000 دانشجو خواهد بود. بنابراین، ENS Paris-Saclay در پردیس پاریس-ساکلای به مرکز بزرگ آموزش عالی و تحقیقات خواهد پیوست.

منبع:rpbw.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا