Hunan Conference Center
Hunan Conference Center

طراحی مرکز کنفرانس هونان در چین

Hunan Conference Center
Hunan Conference Center
Hunan Conference Center
Hunan Conference Center
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: مرکز کنفرانس
معمار: نا معلوم
مکان: چین

طراحی مرکز کنفرانس هونان در چین

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی مرکز کنفرانس هونان در چین

کاربری:خدماتی

مکان:چانگشا-چین

زمان:۲۰۱۹
تیم طراحی:استدیوی DXH

مساحت:۱۷۰۰مترمربع

پروژه نوسازی مرکز کنفرانس هونان ( طراحی مرکز کنفرانس هونان )  در دانشکده علم هونان و محوطه فناوری صنعتی قرار دارد. محدوده پیشرفته شهر نانخیانگ در استان یونان. در سمت راست محوطه پارک، در شمال شرقی ساختمان اصلی و گسترده، در جنوب کارگاه کارآفرینی و در غرب ساختمان موتورخانه و در شمال شرقی پارک کوهستانی قرار دارد. زمین ساختمان شدیدا سفت است. طول محل حدود 72 متر در راستای شمالی جنوبی و 31 متر در راستای شرقی غربی است.

برای مطالعه ی طراحی سالن آمفی تئاتر وارد لینک مقابل شوید: طراحی پلان آمفی تئاترطراحی آمفی تئاتر

Hunan Conference Center
Hunan Conference Center

طراحی مرکز کنفرانس در محل کنفرانس قرار دارد که خدمات عمومی چندکاربره از قبیل کنفرانس های کوچک و بزرگ، تبادلات آکادمیک، نمایشگاه های هنری، سخنرانی ها، نمایشگاه دستاوردهای نوین و استعدادیابی در منطقه را در اختیار می گذارد. از دید خارجی به عنوان یک پنجره بصری برای بهبود شکل پارک و از نظر داخلی به عنوان اتاق مشترک پارک عمل می کند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک مدرن در معماری


در طراحی مرزهای داخلی و خارجی، ساختمان ها و محوطه ها، مرکز بصری در مرکز کنفرانس میدان و دیگر ساختمان ها به سمت جاده شمالی جین ژو با پارک کوهستانی در هم نفوذ کرده و یک محیط پارک کوهستانی- مرکز کنفرانس- محوطه پارک را ایجاد کرده اند که یک ارتباط زیستی با محوطه پارک دارند.


Hunan Conference Center
Hunan Conference Center

در طراحی مرکز کنفرانس مساحت کل پروژه تنها 1700 مترمربع با سه طبقه است، پارک در صحن روبروی استخر در ورودی ساختمان، راهرو و سالن کنفرانس چندکاربره در طبقه اول و سالن نمایشگاه در طبقه دوم قرار دارند. از دو سمت ساختمان با پایین آمدن از پله ها فضای بیرونی در طبقه سوم مربوط به یک جایگاه بزرگ است که کافه و کافه کتاب می باشد. تراس بیرونی برای استراحت و نوشیدن چای و تماشا اختصاص داده شده است در حالی که پارک کوهستانی در گوشه شمال غربی قرار دارد. پله های بیرونی به سمت تراس سقف، لذت بخشی فضای تراس را افزایش داده و یک بازتاب از پارک کوهستانی ایجاد می کند.


 

مطابق با نیازهای عملی مرکز کنفرانس ارتفاع مرکز ساختمان بلندتر و ارتفاع فضای اطراف کوتاه تر و دایره ای است (طراحی مرکز کنفرانس) بنابراین حجم ساختمان تنها نیازهای ارتفاعی سالن کنفرانس را براورده نمی کند بلکه اندازه ساختمان را کاهش داده و از این طریق اشغال فضا را کاهش می دهد. اصلاح شکل به صورت موثر ورود ساختمان به محدوده انسان ها و مسدود کردن دید آن ها را کاهش میدهد. همزمان برای برآورده ساختن نیازهای جریان روان مردم و ترافیک در پارک، افزایش سرعت مردم و کاهش اثر ساختمان ها در محیط استفاده شده است.


Hunan Conference Center
Hunan Conference Center

شکل و نمای مرکز کنفرانس کوتاه و همگراست. طراحی نمای بیرونی کل ساختمان را دوست داشتنی می کند درست شبیه یه یک عقاب که آماده باز کردن بال ها و پرواز است. فضای باز با مقیاس مناسب با سقف بالایی کاملا پوشش داده شده است که یک فضای مشترک مناسب برای نشستن و ماندن در آنجا فراهم می آورد. فضای بیرونی ساختمان با ساختمان های اطراف مرتبط شده و یک فضای یک پارچه را تشکیل می دهد.(طراحی مرکز کنفرانس)


مصالح نما عمدتا صفحات آلومینیومی، صفحات فلزی سوراخ دار و کمی شیشه هستند. شکل کلی بدو هیچ آرایشی درون گرا است و انتخاب مصالح ساختمانی جذاب مدرن و ایجاد بافت فضایی شاداب تر و علمی تر فراهم می آورد و با فضای اطراف تناسب بهتری دارد.(طراحی مرکز کنفرانس)


Hunan Conference Center
Hunan Conference Center

فضای داخلی از جنبه دینامیکی و استاتیکی به سمت باغ بزرگی است که ارتباطات آکادمیک، ادبیات و هنر . دیگر نمایشگاه های علمی و فناوری و سالن اشتراک علاوه بر ملاقات پارک بزرگ در فضای داخلی و به اشتراک گذاشتن اتاق نشیمن از فضای خارجی نیز پنجره بصری مناسبی برای بهبود شکل پارک ایجاد می کنند. (طراحی مرکز کنفرانس)


منبع:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا