چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند؟

به عنوان یک طراح داخلی هنگام بازسازی خانه یا تغییر دکوراسیون اتاق ، ممکن است دید واضح و تجسمی از رنگها، نور و مبلمان مورد نیاز در ذهن داشته باشید اما مشکل این است که ، هیچ کس دیگری نمی تواند تجسم ذهنی شما را ببیند. این جایی است که اسکیس های طراحی داخلی کاربرد موثر تری پیدا می کنند. اسکیس ها در طراحی صنعتی ، معماری و طراحی لباس نیز کاربرد دارند اما از انجا که فضاهای داخلی موضوعی است که با مخاطبین و زندگی شخصی ان ها ارتباط مستقیمی دارد بیشتر از سایر موارد  برای کاربران عام کاربرد دارد !
طراحان داخلی برای نمایش آنچه در ذهن دارند از نقشه های تخصصی نمیتوانند برای افراد غیر معمار استفاده کنند ازین رو از اسکیس های طراحی داخلی دستی و یا طراحی سه بعدی دیجیتال برای نمایش ایده های خود کمک میگیرند اگر چه استفاده از ابزارهای دیجیتال امروزه رشد بیشتری داشته و کارها را آسانتر کرده اما اسکیس های دستی همیشه علاقه و جذابیت بیشتری برای افراد  دارد مخصوصا اگر در حین انجام کار بتوانید اتودهایی برای کاربر بزنید و طرح مدنظر را خیلی سریع تنها با یک مداد برای او مجسم سازید ! اسکیس های دستی مهارت حرفه ای شمارا بیشتر نشان می دهد و در هر زمانی بدون نیاز به کامپیوتر و نرم افراز ها تنها با یک مداد و کاغذ میتواند در انتقال ایده ها به شما کمک کند!

اما چرا برای طراحی داخلی به اسکیس نیاز است؟
کشیدن  ایده ها روی کاغذ ، برنامه روشنی به شما می دهد تا هنگام انتخاب رنگ و مبلمان به آن مراجعه کنید. اگر با یک تیم کار می کنید ، اسکیس طراحی داخلی دقیق باعث می شود همه در یک راستا با دیدی واضح حرکت کنند.برقراری ارتباط کلامی برای نمایش ایده ها دشوار است و منجر به مشکلاتی می شود که زمانبر هستندولی این مشکلات می تواند با ارائه تصویری واضح به حداقل برسد در ادامه با هورنو همراه باشید.

نکاتی برای اسکیس طراحی داخلی:

1-در نظر گرفتن نسبت ها

هنگام طراحی چهره یک شخص ، در مدرسه می آموزید که باید به نسبت ها و فاصله ها را در نظر بگیرید ، در غیر این صورت پرتره عجیب و غریب به نظر می رسد درباره اسکیس طراحی داخلی نیز به همین صورت است. مشخص کنید که می خواهید در چه ابعادی کاغذی کار کنید و بر این اساس ترسیم کنید. اگر فضایی برای قرار دادن همه چیز بعد از اتمام کار وجود نداشته باشد طرح کاربرد زیادی ندارد.

2- منابع نور و سایه را فراموش نکنید

منابع نور و تأثیری که آنها بر روی افراد می گذارد بسیار حیاتی است. نور ها و سایه ها  باعث می شوند اسکیس شما واقع بینانه تر و حرفه ای تر به نظر برسد.هنگام شروع اسکیس طراحی داخلی ، به منابع نوری که در اتاق وجود دارد فکر کنید. آیا یک نور اصلی وجود دارد یا لامپ های کوچکتر؟ آیا اتاق نور طبیعی زیادی از پنجره ها می گیرد؟ نور چه تاثیری بر ویژگی های اتاق دارد؟
در طی مراحل طراحی ، ممکن است متوجه شوید که بعضی مناطق اتاق نور کافی ندارند. این می تواند به شما کمک کند تا در مرحله برنامه ریزی تصمیم بگیرید که به نورهای اضافی نیاز دارید.

3-ترکیب های رنگی عالی ایجاد کنید

به عنوان طراح احتمالا یک ایده کلی در مورد رنگ هایی دارید که می خواهید هنگام دکوراسیون یک فضا استفاده کنید ، اما وقتی  راندو اسکیس را شروع میکنید  ممکن است متوجه شوید که رنگ هایی که امیدوارید از آنها استفاده کنید مکمل یکدیگر نیستند.به همین دلیل استفاده از ترکیب دقیق رنگ مورد نظر شما بسیار مهم است. با تنالیته های مختلف آزمایش کنید تا ببینید کدام ترکیبات با هم کار می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا ایده ها را دقیقتر نشان دهید یافتن تناژ رنگی مشخص کار شما را در مراحل بعدی و اجرا آسانتر می کند و به تکمیل طراحی سرعت بیشتری می بخشد.

4-از بافت های مختلف استفاده کنید

هنگام طراحی یک اتاق ، دشوار است که بفهمید کدام بافت ها به خوبی با هم ترکیب می شوندبه عنوان مثال ، ممکن است مجبور شوید فقط از یک قطعه متریال خاص بهره گیرید. با طراحی داخلی خود می توانید با ایده های مختلف بافت بازی کنید تا ببینید چه چیزی بهتر کار می کند.
از  راندو با ماژیک ها با تنالیته و در ضخامت های متفاوت برای افزودن بافت به کار خود استفاده کنید و ببینید آیا آن کفپوش چوبی با مبل چرمی که در ذهن داشتید کامل می شود.

5-  ابتدا مبلمان را در فضا قرار ندهید(نکشید)

اگر نسبت به  مبلمان و اقلامی  که می خواهید در اتاق خود قرار دهید 100 درصد مطمئن نیستید ، آن را کاملا کنار بگذارید. همه موارد دیگر را در اسکیس بکشید و از فضاهای خالی به عنوان نوعی الگو استفاده کنید که می توانید با استفاده از آن مبلمان مختلف را امتحان کنید.
تصاویر مبلمان را از مجلات برش دهید و یا آنها را از وب سایت پرینت بگیرید و یکی یکی آنها را در فضا تست کنید. این ممکن است به شما کمک کند تا تصور واضح تری از چگونگی تطبیق انها با فضا دهد ضمن اینکه شما را به سمت تصمیم گیری موثرتری برای پیشنهاد سبک و مدل مبلمان به کارفرما  سوق دهد.
با ماژیک ها یا مدادرنگی یا حتی ابرنگ  تکنیک های راندو  را امتحان کنید و سعی کنید در یکی حرفه ای شوید میتوانید برای انتخاب تکنیک به  پروژه و یا سلیقه خود و مشتری فکر کنید ممکن است برای یک مشتری طرح رنگی ارائه بهتری محسوب شود اما برای دیگری یک طرح مدادی فقط برای توضیح نیاز ها کافی به نظر برسد!

ممکن است برای کار با مداد زمان کافی نداشته باشید یا موقعیت استفاده از ابرنگ برایتان مقدور نباشد پس تکنیک ماژیک در برخی زمان ها انتخاب سریعتری محسوب می شود میتوانید  در صورت عجله از رنگ های ماژیک  کمتری کمک بگیرید و تم کلی فضا را در اتود اولیه نمایش دهید برای اطمینان از بهتر شدن اسکیس نکات زیر را فرموش نکنید!
·         هرگز قدرت دست خود را دست کم نگیرید.
·         ابزار و تکنیک  اسکیس مناسب خود و مشتری را بشناسید.
·         رنگ، ابعاد و نوع کاغذ را در نظر بگیرید.
·         پرسپکتیو و قواعد ترسیم را بیاموزید!
·         با داشتن شبکه یا کاغذ شطرنجی کارتان را آسان کنید!
·         عمق، تعادل، تناسب و مقیاس را فراموش نکنید.

در نهایت اینکه از تجسم خود بیشتر کمک بگیرید و از تکنیک ها و قواعد ترسیم برای نمایش هوشمندانه ان کمک بگیرید  کار هوشمندانه به جای سخت کوشی در اسکیس در اولویت است هر خطی را که ترسیم میکنید نقاطی که سفید میگذارید یا رنگی میکنید تمامی هاشورها و ضخامت قلم ها اگر فکر شده باشند در نهایت اسکیسی کاربردی برای نمایش ایده ها در اختیار مخاطب قرار می دهند.

تحریریه گروه معماری هورنو
منبع: www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا