چگونه مبلمان مدرن و آنتیک را با هم ترکیب کنیم؟

بهترین فضاهای داخلی آنهایی هستند که نمی توان آنها را به یک دوره یا دهه خاص سنجاق کرد، اما عناصری ازدوره های تاریخی طراحی خانه را در خود جای داده اند. میل به ترکیب سبک و مبلمان مدرن و آنتیک می تواند به دلیل معماری (یا فقدان آن) درخانه شما، یک ارثیه، یا علاقه مندی به اقلام و مبلمان خاصی ایجاد شود. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مبلمان قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید تا فضای داخلی لایه‌ای فراتر از زمان ایجاد کنید با هورنو همراه باشید…. 

 تفاوت Vintage و  عتیقه چیست؟

تعریف رایج عتیقه قطعه ای است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشته باشد. هر چیزی که بیش از ۲۰ سال قدمت داشته باشد اما کمتر از ۱۰۰ سال داشته باشد معمولاً قدیمی یا وینتج در نظر گرفته می شود .

راههای تلفیق مبلمان مدرن و آنتیک

تعادل مناسب را پیدا کنید

وقتی صحبت از ترکیب عتیقه‌ها یا اقلام قدیمی با قطعات مدرن می‌شود، بیشتر مجموعه ای از چیزهایی که دوست دارید و برایتان معنی دار است در ذهن ایجاد میشود نه یک کاتالوگ از مبلمان هماهنگ ! این ترکیب  با تلفیق  بین اقلام قدیم و جدید احساس تازگی و غافلگیری ایجاد میکند تا حس کهنگی!

طراحان داخلی برای تلفیق مبلمان و اقلام مدرن با  وینتیج بر اهمیت در نظر گرفتن مقیاس تاکید میکنند این موضوع به‌ویژه درباره عتیقه‌ها بیشتر صدق میکند  زیرا برای فضاها و سبک‌های زندگی متفاوت ساخته شده‌اند. بسیاری ازمبلمان چوبی تیره و سنگین به راحتی در فضا جای نمیگیرند و برای قرارگیری چسبیده به دیوار یا نزدیک آن‌ مناسب تر هستند. برعکس، مبلمان بسیار سبک و پایه دار  بهتر است در کنار اقلامی با جرم بیشتر قرار داده  شوند تا در اتاق احساس ناراحتی ایجاد نکند. تعادل نسبت فضاهای خالی، آزادی عمل زیادی را برای اجرا با چاپ، رنگ، و استایل فضا فراهم می کند.

فرم در مقابل عملکرد

برای شروع بهتر است از خود بپرسید آیا مبلمان قدیمی‌تر را در یک طراحی مدرن نگه دارید یا ادغام کنید، مهم است که به شکل و عملکرد فکر کنید. عتیقه‌جات اغلب صنایع دستی خوبی را به نمایش می‌گذارند برای مثال  دارای حکاکی‌های چوبی پیچیده، خیاطی یا تزئینات هستند که در مبلمان مدرن امروزی نمی‌توانید پیدا کنید.

برای ایجاد ترکیبی موفقیت‌آمیز  با سبک مدرن و عتیقه همه چیز در مورد بازی با خطوط است  از این رو مطمئن شوید که ترکیبی متناسب از منحنی‌ها و خطوط دارید.

تغییر و استفاده مجدد 

در حالی که هیچ چیز از نظر زیبایی شناسی و ارزش به اندازه اقلام  پتینه  یک قطعه عتیقه یا قدیمی با کیفیت نیست، حقیقت این است که همه عتیقه ها ارزشمند نیستند یا نیاز به نگهداری در حالت اولیه خود ندارند. اگر میز ناهارخوری قدیمی پدربزرگ و مادربزرگتان را به ارث برده‌اید، در بازار دستفروشی به یک قاب تخت عتیقه برخورد می‌کنید می توانید به بازسازی یا رنگ آن را به صورتی کاملاً جدید تغییر شکل دهید.

تودوزی‌های تازه می‌توانند به عتیقه‌ها حسی مدرن بدهند، بدون اینکه جذابیت قدیمی را قربانی کنند اگر به یک طرح چاپی علاقه دارید، شکل مبل را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که هماهنگ با فرمها انتخاب کنید یا بر خلاف آن.

نحوه ترکیب

یکی از چالش‌های ترکیب قطعات قدیمی و جدید این است که چگونه  ترکیب دوره‌ها و سبک‌ها می تواند باهم کار کند و در عین حال حس کلی انسجام را حفظ نماید. حتی متنوع ترین فضاهای داخلی نیز نیاز به تعادل و هماهنگی دارند.برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ترکیب سبک ها در دکوراسیون مطلب زیر را در ادامه بخوانید:

در حالی که ترکیب روکش های چوب و فلزات به خودی خود یک هنر است، گاهی اوقات ساده ترین راه برای ادغام عناصر متفاوت این است که آنها را با استفاده از یک پالت رنگی یکسان کنید. اگر طرفدار فضای داخلی شیک هستید، می‌توانید با رنگ آمیزی وسایل قدیمی موجود در فروشگاه‌های دست‌فروشی مانند میزهای کنارتختی، صندلی‌های غذاخوری، میزها و کمدها با رنگ سفید مایل به کرم، انسجام ایجاد کنید و صندلی‌ها و مبل‌های سفید را به آن اضافه کنید. این امر ترکیب سبک ها و دوره ها را با تمرکز بر فرم ساده می کند.

اگر به دنبال ایجاد حداکثر تأثیر در یک اتاق مدرن با یک قطعه عتیقه هستید، با یک قطعه در مقیاس بزرگ  و جسورانه شروع کنید. این قطعات را با رنگ آمیزی، بازسازی، نوسازی فضای داخلی، یا اضافه کردن اثاثیه یا لوازم داخلی برای ایجاد حس راحتی مدرن، کاربردی و مناسب برای سبک زندگی مدرن تغییر دهید.

ایجاد نقطه کانونی

 این استراتژی به ویژه در یک فضای خنثی که نیاز به یک نقطه کانونی یا حس درام دارد بسیار مناسب است که با ایجاد کنتراست به خوبی کار می کند. همین فرمول می تواند برای قطعات تزئینی در مقیاس بزرگ، مانند یک آینه بزرگ طلاکاری شده فرانسوی یا یک فرش بزرگ قدیمی برای در یک اتاق نشیمن معاصر کار کند.

اگر عاشق عتیقه جات  هستید اما از خرید مبلمان عتیقه ترسیدید، با مبلمان کوچک مانند میزهای جلومبلی و چهارپایه های چوبی یا قطعات تزئینی مانند آینه های طلاکاری فرانسوی عتیقه، وسایل روشنایی و فرش شروع کنید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا